Wat is jullie ervaring met laat/niet tijgeren en kruipen

Hoi hoi,

er staat op internet wel degelijk mogelijke oorzaken te vinden over dyslexie. Maar maakt ook niet uit. Ik heb ook niet gezegt dat het zo is, voor de duidelijkheid.
Maar ik vind wel, net zoals men mag zeggen dat je je geen zorgen hoeft te maken, omdat er niks aan de hand is, mag men ook zeggen, dat het misschien toch verstandig is om je kindje te helpen bij het kruipen, ivm kans op dyslexie bijvoorbeeld.

Nee, het is niet bewezen dat het daarvan komt, maar net zo min is bewezen dat het er niet van komt.
Nogmaals, baat het niet schaad het niet. Dat is in elk geval mijn mening. En of het nu ooit bewezen wordt of niet, ik neem dan toch liever even de moeite om het kindje met kruipen te helpen.

Vind het een beetje vervelend dat op mijn reactie gelijk op deze manier gereageerd wordt, juist omdat het niet om feiten gaat, kan men hier ook rekening mee houden. Ik reageer ook niet zo op jullie meningen toch? En men hoeft niet alleen in de medische wereld te zitten om verstand van zaken te hebben.

gr cj
 
Hallo CJ, ik had mijn berichtje niet persoonlijk tegen jouw gericht hoor. Als je dat zo had opgevat, spijt me dat. Ik vind het juist prettig dat iedereen hier zijn mening geeft zonder een ander te kwetsen, dus nogmaals sorry. Ik dacht dat dyslexie meestal een aangeboren of erfelijke afwijking was. Op het cb hebben ze mij nooit iets gezegd over een eventueel verband en op mijn werk had ik dit ook nog nooit gehoord, maar dit wil  niet zeggen dat dit niet zo zou kunnen zijn.  Mijn zoontje heeft nooit gekropen, ook ik kreeg het advies het hem voor te doen. Ik heb  dit  een paar  weken geprobeerd en op het kdv zag hij ook hele dagen kinderen  tijgeren en kruipen,  maar zelf heeft hij het nooit geprobeerd.
 
Terug
Bovenaan