Hoi,
Het merk Medela vind ik ook heel erg goed. Ik heb ook een kolf van Medela gehuurd bij het ziekenhuis omdat mijn zoontje niet bij mij dronk en ik de voeding wel op gang wilde brengen/houden. Dit was een 'superding', maar niet te betalen. Deze worden namelijk alleen verhuurd. Je hebt van Medela ook andere kolven die veel minder duur zijn.
Aangezien de borstvoeding op een gegeven moment super liep en ik maar zelden hoefde te kolven heb ik de handkolf van Avent aangeschaft. Is mij goed bevallen. Ook als ik tijdelijk wat vaker moest kolven.
Mijn ervaring is dat, als je het kolven goed onder de knie hebt, de kolf nog wel belangrijk is maar niet meer het belangrijkste. Kolven moet je soms ook leren namelijk.
Ik weet dat je bij de thuiszorgwinkel ook kolven kunt huren, of misschien kun je er een van iemand lenen voor het begin. Het is namelijk best een aanschaf, zeker als je kiest voor electrisch, en misschien heb je hem maar zelden nodig. Kun je het toch even testen. Hangt natuurlijk ook af van je plannen.
Groetjes,
Noor mv Skip