wat is nou het beste

A

Anoniem

Guest
wat is nou het beste gewoon enkeld foliumzuur of de pillen van davitamon femnatal

groetjes kelly

hoi hoi,
Ik slik al een tijdje multi vitaminen, maar sinds gisteren pas eigenlijk foliumzuur (beetje laat). Ik weet zelf niet wat beter is, maar in de apotheek kunnen ze je goed adviseren. Ik weet wel dat je tussen de 0.4 en 0.5 mg foliumzuur moet slikken per dag, dit is heel belangrijk voor de ontwikkeling van de hersenen en het ruggenmerg van je kindje, dit moet je volhouden tot 10 weken na de bevruchting. met foliumzuur moet je eigenlijk een maand voor je zwangerschap beginnen, omdat je lichaam het dan goed op kan nemen, dat duurt iets langer denk ik bij foliumzuur. Ik hoop dat je hier wat aan hebt??

Groetjes Kriebels

Hoi Kelly,

foliumzuur is goed om te slikken gedurende de periode dat je probeert zwanger te worden tot dat je 3 maanden zwanger bent. En davitamon Femnatal kun je gedurende je gehele zwangerschap slikken. Dit is gewoon een aanvulling op je dagelijkse voeding aan vitaminen. Foliumzuur slik je voornamelijk ook om openruggetje en hersenletsel (ff uit mijn hoofd) tegen te gaan of de kans hierop te minimaliseren.

Ik slikte vorig jaar ook foliumzuur maar ben daar mee gestopt. Gezien we een jaar later zijn en ik nog niet zwanger ben heb ik zoiets ik begin weer met slikken als het raak is en wanneer ik dan 3 maanden zou zijn zou ik overstappen naar zoiets als davitamon.

geen van beide zijn ''beter'' hebben alleen beide wel verschillende functies tijdens je zwangerschap. De 1e voornamelijk in het begin en de tweede je gehele zwangerschap door.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt deze info heb ik ook uit de boeken gehaald.

Liefs Butterfly

Hoi Kelly,

Ik slik Davitamon Femnatal,hier zit zowel foliumzuur in als andere benodigde vitaminen.
Maar ik durf je niet te zeggen of dit beter is dan enkel foliumzuur.
Ik heb Femnatal gepakt omdat ik last heb van een lage bloeddruk(vaak duizelig) en hier zit ook ijzer e.d in.

Groetjes,Swinnie

dan ga ik straks maar even langs de apotheek om denk ik davitamon te halen

want ik draaide vanmorgen het potje open van de foliumzuur en wat een vieze lucht kwam er uit zeg

en ik weet dat bij de pillen van davitamon geen vieze geurtjes aan zitten

groetjes

Hallo,

Kijk wel uit dat je niet teveel vitamines binnen krijgt, want dat is ook niet goed. Zeker niet als je dadelijk zwanger bent. Teveel vitamine A en D is erg schadelijk, via je voeding krijg ook al veel binnen. Foliumzuur kan geen kwaad, ook niet als dat langer slikt, en 0.4 tot 0.5 mg per dag is dan genoeg.
Toch veel succes!!

sasja

quote: sasja reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-07-2006 11:59:52'));

hoi bij de aptoheek zieden ze dat ik wel davitamon kon gebruiken in de eerste paar weken nagenoeg je zwanger ben 1 en eventueel kon ik er dan mee stoppen en via de huisarts iets regelen of via de vlk

ik zei ook tegen de apotheek dat de geur van foliumzuur een nare geur heeft en ik misselijk werd van de geur ik had het potje nog in me tas en vroeg ruik maar inderdaad zei ze het stikt behoorlijk dat hadden wij vroeger niet ahahahhahahahah

groetjes

Hallo,

Kijk wel uit dat je niet teveel vitamines binnen krijgt, want dat is ook niet goed. Zeker niet als je dadelijk zwanger bent. Teveel vitamine A en D is erg schadelijk, via je voeding krijg ook al veel binnen. Foliumzuur kan geen kwaad, ook niet als dat langer slikt, en 0.4 tot 0.5 mg per dag is dan genoeg.
Toch veel succes!!

sasja

Hoi,

In multivitamine voor zwangeren (zoals Femnatal van Davitamon) zit ook al de juiste hoeveelheid foliumzuur in. Als je deze slikt, dan hoef je daarnaast geen gewone foliumzuur meer te slikken.

Let wel op met gewone multivitamines, want daar zit al 100% vitamine A in en daar mag je niet teveel van hebben tijdens de zwangerschap.

Groetjes Saskia

Terug
Bovenaan