wat is verstandiger??

Hoihoi allemaal,

Overdag hou ik mijn kleine man zoveel mogelijk beneden( in de huiskamer) ook als die slaapt. (in de box of op de bank op een grote kussen)

Nu heb k hem vandaag voor t eerst voor zn dutje boven in zn wiegje gelegd. Is dat nu nit verwarrend voor hem? Zal ik nu een rotnacht ingaan straks, omdat die van slag is??

Of is t juist ook verstandig om hem smiddags een dutje in zn wiegje te latn doen?

Ik merk dat die wel in de huiskamer vaak niet echt lang slaapt, en dan smiddag rond half 4 en savonds rond een uur of 7, flinke huilbuien heeft.

Graag julle ervaringen,..

groetjes Wendy
 
Hoi Wendy,
Ik deed dat in het begin precies zo. Maar ze sliep daardoor niet zo lang en op een gegeven moment ben ik haar in de wieg gaan leggen voor haar slaapjes. Dan sliep ze veel langer en was ze meer uitgerust. Beviel mij ook goed, want dan had ik iets meer mijn handen echt vrij wanneer zij sliep.

Groetjes!
 
Mijn zoontje van 8 weken slaapt 's middags ook gewoon in z'n wiegje op z'n kamer boven. Maar dan heeft hij gewone kleertjes aan en geen slaapzakje en ik laat het gordijn open. 's Avonds na de laatste voeding breng ik hem boven, doe hem z'n pyjamaatje en slaapzakje aan, gordijn dicht en dan in z'n wieg. En hij slaapt lekker de hele nacht door.

Als je kind wat ouder is en alleen nog een middagdutje doet, dan is het toch ook de bedoeling dat hij/zij boven slaapt?

Denk niet dat het verwarrend is, maar misschien kun je met kleine dingetjes wel laten merken wanneer het dag en nacht is?
 
Toen mijn dochters een ritme in het slapen kregen ben ik ze boven/ in de wieg gaan leggen. Ze sliepen toen 2 of 3 keer per dag. Daarvoor waren het allemaal hazeslaapjes en waren ze om de 10 minuten wakker.
 
Dank je wel voor jullie reacties.

Hij heeft vanmiddag 1,5 uur boven geslapen, nadat de hond ging blaffen  hihi,. en is die uiteindelijk weer beneden voor 2 uur in slaap gevallen op de bank. En nu ligt die vanaf hlf 9 boven,. en slaapt ook als  een roos. Hij zal over een paar uur weer wakker worden, maar dan ben ik naast hem,. want hij slaapt bij me op de kamer, dus dat komt helemaal goed. Af en toe boven neer leggen is inderdaad geen slecht idee. Dan kan ik net effe wat meer mn ding doen. (hoewel ik mezelf er nog wel op betrap dat ik af entoe boven kijk of alles  goed ga met hem)  


groetjess Wendy
 
Dank je wel voor jullie reacties.

Hij heeft vanmiddag 1,5 uur boven geslapen, nadat de hond ging blaffen  hihi,. en is die uiteindelijk weer beneden voor 2 uur in slaap gevallen op de bank. En nu ligt die vanaf hlf 9 boven,. en slaapt ook als  een roos. Hij zal over een paar uur weer wakker worden, maar dan ben ik naast hem,. want hij slaapt bij me op de kamer, dus dat komt helemaal goed. Af en toe boven neer leggen is inderdaad geen slecht idee. Dan kan ik net effe wat meer mn ding doen. (hoewel ik mezelf er nog wel op betrap dat ik af entoe boven kijk of alles  goed ga met hem)  


groetjess Wendy
 
Hoi Wendy,

wij lieten ons mannetje in de eerste  tijd ook beneden slapen, totdat wij het boek over de rust en regelmaat methode (ik geloof van Mw. Blom)  te lezen kregen.
Het advies daarin was om je kindje gewoon in het eigen bedje in de eigen kamer te laten slapen, waarbij je de gordijnen dicht doet. Je zou het kamertje overdag eventueel nog extra kunnen verduisteren. Voor een kindje is slapen namelijk een nachtelijke activiteit, ook als het nog dag is.
Wij deden hem een dun slaapzakje aan over zijn kleertjes heen (als het warm is zou je je kindje alleen in een rompertje in de slaapzak kunnen leggen) en legden hem zo in bed. Ook de oppassen hielden dit ritme aan.
Het heeft ons enorm geholpen! De methode houdt in het kort in: wakker worden - verschonen - voeden - even samen spelen - even alleen spelen (oudere kinderen) - wakker in bed leggen - etc.
We waren bijna in de valkuil getrapt om onze zoon in onze armen in slaap te laten vallen en vervolgens bij ons in de kamer te leggen. Door de rust-regelmaat  methode is er snel een ritme in het slapen en waken van onze zoon gekomen. We zijn nu anderhalf jaar verder en onze zoon gaat nog steeds zonder morren slapen (zowel overdag als 's avonds).

Groetjes, Marijon
 
hoi wendy,
romy heeft tot 6mnd bij ons op de kamer in het wiegje gelegen, maar overdag ging ze naar haar eigen kamertje in het bedje.
de eerste 5 weken mag ik niet meetellen want toen heeft ze overdag  alleen in mijn armen geslapen, heerlijk natuurlijk maar toen kon ik haar ook niet meer wegleggen haha.
omdat ze al aan haar kamertje gewent was is het nooit een probleem geweest om haar daar snachts ook neer te leggen en op het kamertje is er toch meer rust en dat is voor de kleine ook fijn, regelmaat en inbakeren van ria blom is best leuk om een xtje te lezen.
groetjes miranda
 
Terug
Bovenaan