wat is verstandiger??

Ha meid, ik ben ook voor het slapen in eigen bedje. een rustig veilig plekje is erg belangrijk voor je baby om zich lekker in zijn vel te voelen. Wel kan het stille plekje je kindje juist in het begin verdreitig maken omdat het rumoer in je baarmoeder gewend is. laat je kindje dus rusig wennen aan dat stille kamertje. maar als het eenmaal gewend is aan zijn bedje zal het steeds beter gaan slapen.
Ik weet niet hoe oud je kindje is, maar baby's tot 3 maanden hebben vaak wat huiluurtjes. vooral rond etenstijd. Het was bijna ons bijna elke dag raak, tot ze ongeveer 10 weken was. toen was het ineens over. Wij lieten haar soms even huilen omdat er gekookt en gegeten moest worden, maar gingen wel om de 10 minuten even troosten.. maar zodra het eten voorbij was pakte ik haar lekker om tegen me aan te leggen. die huilmomenten horen erbij. ook zijn baby's in de eerste weken onrustig en doen ze soms alleen maar hazeslaapjes. Naar mijn idee is dat alleen maar omdat ze zo moeten wennen aan hun andere omgeving. Ik slaap zelf ook niet lekker bij een ander!! Je kindje heeft dat ook, die moet wennen!
Belangrijk bij slapen is: Leg je kindje altijd wakker in bed, bij de eerste vermoeiheids verschijnselen. dan weet het; als ik moe ben ga ik in bedje lekker slapen. dus niet bij je houden tot het in slaap is gesukkeld, anders kan het probleem onstaan dat je kindje alleen maar bij jou in slaap valt en dan maak je het jezelf wel heel moeilijk.
en een vaste routine.... uit bed - verschonen - fles/borst - samen spelen - in de box spelen - naar bed

nou veel fijne rustige slaapmomentjes toegewenst...
 
o, ja..... om je kindje te laten weten of het dag of nacht is, moet je pas na 7 uur 's avonds de kamer verduisteren. anders kan je juist het ritme omdraaien zodat het 's nachts meer wakker is. Het felle licht eraf is prima, maar het moet nog wel licht zijn, zo leert je baby ook om het licht te slapen wat alleen maar handig is.
O, ja.... het is niet erg als je kindje overdag in de kinderwagenbak slaapt hoor, als het maar een eigen plekje heeft. laat het 's nachts dan altijd in het bedje slapen.... dat kan best hoor... en zo wennen ze goed aan het slapen in de kinderwagenbak, ook handig als je een dag weg wil. Maar op de bank of in de box zou ik zelf niet doen...
 
Terug
Bovenaan