wat is verstandiger??

Hoihoi allemaal,

Overdag hou ik mijn kleine man zoveel mogelijk beneden( in de huiskamer) ook als die slaapt. (in de box of op de bank op een grote kussen)

Nu heb k hem vandaag voor t eerst voor zn dutje boven in zn wiegje gelegd. Is dat nu nit verwarrend voor hem? Zal ik nu een rotnacht ingaan straks, omdat die van slag is??

Of is t juist ook verstandig om hem smiddags een dutje in zn wiegje te latn doen?

Ik merk dat die wel in de huiskamer vaak niet echt lang slaapt, en dan smiddag rond half 4 en savonds rond een uur of 7, flinke huilbuien heeft.

Graag julle ervaringen,..

groetjes Wendy

Hallo,

Welkom hier!

Ikzelf hou mijn dochter overdag ook beneden in de huiskamer.
Daar staat de kinderwagen, maar soms valt ze ook weleens in de auto,  box of wipstoel in slaap. Ik kan er nog geen staart op trekken hoor, hoelang ze slaapt, en heb geen zin de hele dag van boven naar beneden en andersoms te lopen, omdat ze maar 5 minuten slaapt.
Maar ik merk wel, als de andere kinderen thuis zijn, ze nu sneller wakker wordt als ze beneden is, dus denk ik dat ik ze dan beter voortaan boven op haar eigen kamertje kan leggen.

Ik weet het niet, maar ik denk niet dat het wat uitmaakt waar ze slapen, ik denk dat ze daar juist flexiebeler door worden.
Straks zullen ze immers ook ergens anders moeten slapen, als je (evt.)  weer gaat
werken, of als ze eens naar iemand toe moeten.
Op zich ben ik best wel iemand van de 3 R' s, maar dan loop je het gevaar ze juist helemaal overstuur te raken als het eens een keertje niet uitkomt om op een vast tijdstip iets te doen.

Ik denk ook dat je je zoontje met een gerust hart boven in z'n wiegje kunt leggen, s' nachts slaapt hij er immers ook?

Welkom, wij hadden ons dochtertje eerst ook beneden, maar sinds een week slaapt ze ook overdag boven in haar bedje. Ze werd overdag veel wakker, sliep slecht en huilde veel. Ze nam echt alle prikkels (geluiden, mensen, etc) in zich op en werd er heel onrustig van.
De 1e 2 nachten werd ze iets eerder wakker, maar verder hebben we van deze overgang niks gemerkt. Het is alleen veel prettiger voor haar want ze slaapt beter en is veel rustiger. Dus ik denk dat het juist wel goed is voor je zoontje. Succes!

hoi hoi,

jesse gaat savonds tussen 19-20uur naar bed en slaapt dan tot half 10 sochtends, ondertussen krijgt hij nog wel de laatste en de eerste fles maar dat doen we boven op zijn slaapkamer.
als hij rond tienen beneden is krijgt hij de fles, als we dan nog weg gaan slaapt hij in de auto of reiswieg maar zijn we thuis gaat hij van 11 tot 14 naar bed. dit is voor mij makkelijk als ik snel even mijn zoontje van de psz moet halen dan ligt hij lekker boven in bed.
na de fles van 14 uur blijft hij beneden en is hij meestal wakker tot de fles van zes uur, soms valt hij in de box in slaap voor een hazeslaapje. als we dus thuis zijn dan gaat hij rond de middag in zijn bed. je hoeft denk ik niet bang te zijn dat je kindje overdag te veel slaap krijgt want als ze niet willen/kunnen slapen blijven ze boven ook wel wakker.

gr. mama van elmar en jesse

Dank je wel voor jullie reacties.

Hij heeft vanmiddag 1,5 uur boven geslapen, nadat de hond ging blaffen  hihi,. en is die uiteindelijk weer beneden voor 2 uur in slaap gevallen op de bank. En nu ligt die vanaf hlf 9 boven,. en slaapt ook als  een roos. Hij zal over een paar uur weer wakker worden, maar dan ben ik naast hem,. want hij slaapt bij me op de kamer, dus dat komt helemaal goed. Af en toe boven neer leggen is inderdaad geen slecht idee. Dan kan ik net effe wat meer mn ding doen. (hoewel ik mezelf er nog wel op betrap dat ik af entoe boven kijk of alles  goed ga met hem)  

savonds heb ik ook een ritnme ontdekt,. rond 7 uur half 8 in badje,. lkkr pyamaatje aan en dan in de slaapkamer knuffelen en borstvoeding geven en dan lekker in slaap wiegen,. en weg is die na een uurtje,.

mijn dochtertje is elke avond de hele avond wakker; wil dan vooral bij me zijn, af en toe een slokje.
Dit vind ik niet erg, wel gezellig, maar als ik weg moet is dat wel een probleem....

Overdag is ze beneden ook snel wakker hoor, ze heeft vandaag alleen maar hazeslaapjes gedaan.
Ik roep al weken dat ik haar in haar eigen bedje zal leggen, maar ja....de praktijk....
Ik voed haar dus beneden op de bank, en dan valt ze aan mijn borst in slaap, waarna ik haar zachtjes wegleg in de kinderwagen. Dan heb ik eigenlijk geen zin om naar boven te lopen, bang dat ze weer wakker wordt.
En ik wil ze ook graag dichtbij me omdat ze veel spugt en soms echt aan het braken is.

s' Nachts slaapt ze meestal wel door.

mamavanelmar. ik lees elke keer met verbazing weer hoe jouw mannetje het doet.

Kirsten heeft nog helemaal geen vast ritme, het begint allemaal al bij hoe laat ze snachts wakker wordt want dat is zelfs al verschillend. Ze zal vannacht   wel weer vroeg komen aangezien ze om 20.00 voor het laatst gedronken heeft.

ze ligt nu zo lekker te slapen dat ik haar niet wakker ga maken..

Terug
Bovenaan