[quote quote=10504420]Ik heb een aantal tips voor je, kijk maar wat fijn is en wat je wil proberen. Hou ook in je achterhoofd dat dit helaas de leeftijd is waarop een behoorlijke piek in de krampen zit.
Als ik jou was zou ik meteen stoppen met kolven en indikken, dit heeft geen zin. In de moedermelk zitten enzymen die de ingedikte melk in de maag weer vloeibaar maken. Maak maar eens en dik papje en laat dit een minuut of 5 staan. Je zal zien dat het weer dun wordt. Bovendien krijgen veel kindjes juist krampen door indikken.
Hoe lang heb je koemelkvrij gegeten? En was dit alleen het vermijden van zuivel of alle koemelk? Dat zit echt in vreselijk veel producten en je moet echt alle ingrediënten lezen. Dit moet je minimaal 2 weken volhouden om echt resultaat te zien. Naast koemelk zijn soja en ei ook bekende allergenen waar baby's op kunnen reageren.
Hoeveel bied je aan per voeding? Vaker kleinere voedingen kan ook goed effect hebben.
Voor de reflux klachten zijn en aantal 'leefregels' die de reflux kunnen verminderen; je kindje minimaal een half uur na de voeding rechtop houden. Het bedje schuin zetten. Je kindje rustig laten drinken, kleine voedingen aanbieden. Veel in de draagzak of draagdoek vinden ze ook vaak fijn.
De osteopaat kan helpen om spanning uit het lijfje te krijgen. Mocht de onrust en het overstrekken en slikken blijven dan zou ik een doorverwijzing naar en kinderarts vragen en om medicatie vragen. Als er echt sprake is van (verborgen) reflux dan kan de slokdarm verbranden door het zuur en dat doet vreselijk veel pijn.
Veel succes ermee! Het wordt echt beter!
Liefs van een mama van een kindje met reflux en koemelkallergie ?[/quote]Dankjewel voor de tips! Ik ben al bij een kinderarts, raar dat die dan het indikken aanraad. Ik wil denk ik ook vragen voor maagzuurremmers ipv indikken, want dat spugen is vervelend voor ons maar inderdaad als het maagzuur alsnog in zijn slokdarm brand snap ik de onrust ook wel. Kleine voedingen accepteert mijn kindje niet, hij wordt al boos als ik een boertje tussendoor doe of bij borst wisselen haha.
Ik ga toch weer kijken voor allergie ook. Hopelijk ga ik steeds vaker het lachebekkie zien ipv de mopperkont!