Wat kan ik nog meer op de billetjes smeren???

Mijn vraag is dus:

Wat kan ik nog meer op de billetjes smeren i.p.v. sudocreme, om de billetjes te beschermen??
Ik heb soms de indruk dat de sudocreme niet meer zo goed helpt....
In het begin vond ik het écht "toverzalf", maar tegenwoordig kan ik smeren wat ik wil, maar het lijkt niet meer te helpen.

Wie heeft er nog tips en ideeën????

jazeker! ouderwetse talkpoeder, of zelfs gewone maizena (waar je sausjes van maakt...ha ha).
Te snel smeren, dat houdt de huid en eventueel plekjes week en zacht, waardoor ze nog kwetsbaarder wordt en plekjes of wondjes niet opdrogen maar open blijven.  Met talkpoeder droogt de huid in. Je kunt ook een combinatie doen: gebruik dan wel een héééél klein beetje zalf (bepathen, hielp bij mij heel goed, is ook goed  voor je eigen huid, oa rimpels een beetje mee wegkrijgen......) en strooi dan flink wat talkpoeder erover.
Als gewoonte moet je eigenlijk bij elke schone luier (ook al is er geen uitslag te bespeuren) een beetje talkpoeder strooien!
Ik hoop dat je er wat aan hebt, bij mij was het na tig zalfjes proberen het allelaatste redmiddel, en het hielp!  

Hoi,

Ik smeer al vanaf zijn geboorte elke dag billencreme van weleda op zijn billetjes.. Hij heeft nog nooit 1 plekje gehad en ook nog nooit rode billen.
Ik ben er echt heel tevreden over. Ook gebruik ik de babycreme van weleda voor zijn gezicht. Het ruikt misschien niet zo lekker als bijv. zwitsal maar daar kreeg hij allemaal bultjes van in zijn gezicht.

Sterkte ermee.

Groetjes,
Kim ( Kai 17/10/05)

Ik kan me herinneren van beszoek aan het CB dat talkpoeder en met name maizena worden afgeraden, omdat het bacteriegroei zou bevorderen (en schimmels zijn gek op het goed-eetbare maizena). Maar ik kan het mis hebben...

Wat bij mij prima helpt is eerst goed reinigen met een mild of sensitive billendoekje, daarna de boel zachtjes droog deppen met zacht tissue of wc-papier, daarna extra droogfohnen (pas wel op bij jongetjes dat ze niet ineens in de fohn plassen, dus benader het geheel een beetje van opzij) en daarna eventueel sudocreme of doodgewone zinkzalf (hielp bij mijn knul altijd nog het beste) smeren. En verder veel en vaak verschonen.

Succes!

Heb altijd sudocreme gebruikt, maar als dat door diarree of tanden, etc.. niet voldoende was had ik een zalfje via de huisarts met onder andere miconazol erin. dat was echt het tovermiddel. Flinke kapotte rode plekken ( een keer zo erg dat hij niet meer in bad wilde van de pijn) waren na 1 dag smeren zo goed als genezen.
Misschien een tip?!

Ik gebruik alleen sudocreme als het echt nodig is. Volgens mijn kraamhulp moet je het niet preventief gebruiken want dan werkt het niet meer zo goed als het echt nodig is. Beide dochters hebben zelden rode billen maar met sudocreme is dat dan meestal snel opgelost. Een keer heb ik ook een creme bij de ha moeten halen vanwege een schimmelinfectie en die hielp toen meteen.

Bij onze dochter van 8 weken lag op een gegeven moment de billetjes ook helemaal open. Wij zijn gestopt met het gebruik van de babylotiondoekjes voor billetjes en versc honen nu  regelmatig de luier  (voor en na de voeding) Ik maak de billejtes nu schoon met watjes met lauw gekookt water, deppen niet wrijven,(zet een bakje water van tevoren op de commode) en droog het met een hydrofielluier. Vverder smeren we er nu bethapan zalf  op de  billetjes  en een beetje maizena in de luier. En de huid was binnen 1! dag al geheeld.

Verder regelmatig met de billetjes eventjes bloot. Wij leggen haar dan in de kinderwagen met een celstofmatje (nog uit het kraampakket) en een maandverbandje onder de billetjes En als ze rustig is dan nog op de buik zodat de billetjes lekker kunnen drogen.

Terug
Bovenaan