Wat kan ik nog meer op de billetjes smeren???

Hoi,
Wij gebruiken ook alleen maar zalf op de billetjes als het echt nodig is. Sudocreme staat hier niet meer, ik vind het niet zo hygienisch: billen schoonmaken, met diezelfde hand een lik uit de pot en bij te weinig, nog een keer met die vinger erdoor. We hebben een tube zinkzalf, vind ik prettiger dan sudo en wel net zo hygienisch.
Helpt de zinkzalf hier niet voldoende, of zijn de billen erg kapot, dan gebruik ik Calendula creme van VSM. Dit werkt prima. Daarnaast is het ook heel goed voor wondjes, schrale plekjes en in de winter weer voor op de wangetjes.
Ook bioforce creme van Vogel is een goed middeltje.
Mocht het écht heel erg zijn en voor je idee niet verbeteren, neem dan contact op met je huisarts. Op recept zijn ook een aantal middeltjes verkrijgbaar die goed werken. Ik zou niet zomaar met een anti-schimmel-zalfje (bijv. micronazol) gaan smeren, alleen als er echt sprake zou zijn van een schimmelinfectie.
Sterkte!

hier hielp sudocreme ook niet meer.
mijn dochtertje had ook steeds alles kapot.
ben toen naar de drogist gegaan en daar hebben ze mij toen ipv van zinkzalf, zinkolie geadviseerd.
nou idd de zinkolie werkt perfect.
groetjes anja

ik gebruik ook de billencreme van Weleda, werkt echt erg goed en is nog op natuurlijke basis ook.
Ik gebruik het wel pas als ie echt rode billen heeft, maar dan gaat het ook wel snel over.
groetjes van Martine en Anthony (zit bij me op schoot)

nog even war, weet je wat ook wel goed werkt de creme van dr vogel bioforce als huidbescherming (lekker vette creme) en echineaforce als het echt kapot is (werkt ook ontstekingsremmend, dus ook goed op wondjes)

Hoi ,

Ik ben pas op dit forum , omdat ik 8 weken geleden ben bevallen van onze dochter Nikita.
Wat ze zou kunnen proberen is uiercreme.
Dat is hetzelfde als uierzalf , maar dan in cremevorm.
Ik gebruik het overal voor.
Voor schrale plekken , wondjes.
Laatst had Nikita pukkeltjes op haar gezicht en een droge huid.
Het consutatiebureau vertelde dat het vanzelf wegtrok.
Ik heb daar   iedere dag s' ochtends en s' avonds uierzalf opgesmeerd en 3 dagen daarna waren de pukkeltjes weg in haar gezicht en de droge huid ook.
Bij luieruitslag helpt ht ook.
Wat ook helpt is om je kindje als het goed weer is in zijn blote billetjes in de kinderwagen te leggen .
Niet in de volle zon uiteraard.
Ik hoop je zo geholpen te hebben.

Groetjes Jessica Veraart

Hallo allemaal,

Hartstikke bedankt voor alle tips!! Wij gaan lekker smeren en poederen !! Ik was al begonnen met talkpoeder en ik moet zeggen dat het goed helpt!! Helaas zal het niet meer gaan lukken om "Tante Pollewop" met de blote billetjes in de kinderwagen te leggen... Ze is al 16 maanden en ze past er niet meer in (hahaha). Ik vraag me ook af, of ze stil blijft liggen... Vrees van niet!!
We hebben nu weer lekkere zachte billetjes en ik kan er weer lekker in bijten !! Mmmmmmmm.... hééééérlijk die babybilletjes, daar is mama jaloers op (hahaha).

Dag allemaal Thanks nogmaals

Hallo,

Ik gebruik alleen maar iets op de billen van mijn zoontje als ze echt kapot zijn. In dat geval gebruik ik Bepanthen. Echt na 1 keer smeren heb ik al een heel erg goed resultaat. Meestal smeer ik het 2-3 keer en dan zijn zijn bellen weer helemaal mooi. Ik vind het persoonlijk geweldig spul!!!!!!!!!!!!!!!

Groeten van Gretl.

Terug
Bovenaan