Wat kopen jullie zelf van de geboortelijst?

<p>Ons eerste kindje komt er (als alles goed gaat) binnen een achttal weken aan. Stilletjesaan ben ik alles in huis aan het halen. <br />Aangezien het onze eerste is, hebben we nog heel wat spulletjes nodig. We krijgen/kopen 2de hands wel het een en ander van vrienden, maar velen hebben zelf nog baby'tjes/eentje op komst/binnenkort plannen voor een volgende kindje. We hebben dus een vrij uitgebreide geboortelijst.</p><p>Natuurlijk wil ik de basics wel al in huis halen. Maar ik wil ook niet "sukkelen" tot we bepaalde dingen cadeau krijgen.</p><p>Ik dacht om zelf nog van de lijst aan te kopen/in huis te hebben van de vrienden:</p><p>- badje, verzorgingskussen, 1 overtrek (er staan dan nog reserves op de lijst)</p><p>- maxi cosy, wandelwagen, park met set lakentjes, babybedje met matras en lakentje/dekentje, </p><p>- wippertje</p><p>- rompertjes, tetradoeken, kleertjes hebben we al voldoende om de eerste weken mee door te komen denk ik ;-).</p><p>Wat denken jullie van verzorgingstas, babyfoon,...? Al in huis halen of wachten tot je ze cadeau krijgt (zijn ook wel duurdere items)</p><p> </p>

Ik heb de lijst van de consumenten bond aangehouden omdat dat onafhankelijk is. En omdat deze is opgesteld door moeders. Bij ieder ding staat dan ook of mensen het daadwerkelijk gebruikt hebben, sommige het gebruikt hebben of helemaal niet. Zo kun je zien wat je echt nodig hebt en wat je in overweging kunt nemen 

Ach je kan natuurlijk ook altijd afwachten wat je krijgt (mits je basics als lakens en rompers hebt), want online bestellen, volgende dag in huis. Ik kan je wel zeggen wat ik miste/top vond in t begin: een draagdoek (de zak die ik had was toch niet zo handig voor een baby van een week oud), babyolie (die wasgels schuimen zo en drogen de huid eerder uit denk ik), purelan tepelzalf (als je bv wil geven), voldoende hydrofiele doeken 70x70 (als handdoek, spuugdoek, op het aankleedkussen..), een aankleedkussen beneden plus een mandje waarin luiers en zalf konden (plus een mandje voor op de commode), een bakje voor de billendoekjes met zon klikdeksel.. 
Overigens: babyfoon heb je nog niet nodig als je kindje bij jou slaapt of bijv beneden in de box, maar wel als je van plan bent om de baby in bijv een dichte babykamer te leggen. Maargoed die is zo besteld! 

Wij hebben alles als het goed is in huis! Alleen de babyfoon nog, maar die krijgen we cadeau van mijn schoonouders.
heel eerlijk wil ik niet afwachten wat wij krijgen met de geboorte want wij hebben het gewoon allemaal nodig en ik vind het ook fijn om het al in huis te hebben.

Wij kopen ook alles zelf. De kinderwagen krijgen we van mijn ouders, en verder weet ik van vrienden dat je veel kleding maat 62 krijgt dus die kopen wij ook niet zoveel. Verder heb ik zelf gewoon vaak heel erg in m'n hoofd wat ik wil hebben, kopen wel redelijk wat tweedehands, maar vind het toch een fijn idee dingen in huis te hebben en niet af te wachten of iemand ze wel/niet cadeau gaat geven.

Begrijp me niet verkeerd, maar ik schrik van de dingen die je nog niet in huis hebt terwijl je over een paar weken een kindje hebt. 
Zonder maxi cosi/autostoel mag je niet eens naar huis (als je in het ziekenhuis bevalt). Die moet je zeker aanschaffen. Net als de complete babykamer. Daar zat bij ons 3 maanden levertijd op. Die tijd heb je niet eens meer... Een wandelwagen lijkt me ook fijn met het mooie weer. Voor je het weet kun je lekker gaan wandelen. Onder cadeaus versta ik trouwens kleding, rompertjes, schoentjes etc. De dingen die jij noemt vallen voor mij niet onder de noemer cadeau, maar dat zal voor iedereen anders zijn.

Nou ik schrik hier ook van! Als je kindje over ongeveer 8 weken geboren wordt moet je toch zeker over 6 weken klaar zijn... en je hebt als ik het zo lees behalve kleertjes alles nog nodig! De dingen die jij benoemd vind ik ook geen kadootjes die je kunt verwachten van de mensen om je heen, die moeten jullie gewoon zelf aanschaffen zodat het voor degene die een kadootje koopt wel leuk blijft! Maar dat is mijn mening ?

Wij hebben alles gewoon zelf gekocht. Beter teveel als te weinig dachten wij maar. Als mensen vroegen wat we als kraamkado wilde zeiden we bijv prenatal kado kaart. Konden we altijd zelf iets uitzoeken. Er zijn veel kamers waar een lange levertijd op zit, dus t is wel een beetje schrikbarend om te lezen dat je echt nog bijna niks hebt. Stel dat je kindje besluit eerder te komen dan ben je niet voorbereid. En zeker een maxi cosi is belangrijk anders mag je niet naar huis. Misschien heb je nu in je hoofd dat je thuis wil bevallen maar wat als je onverhoopt toch naar t ziekenhuis moet? Dan kan je kindje niet mee naar huis. 

Terug
Bovenaan