Wat kopen jullie zelf van de geboortelijst?

Wij hebben alles of 2e hands gekregen of zelf gekocht. Ik vond niet dat ik op andere moest wachtten om dingen te halen. Gaf me ook rust om alles in huis te hebben. We hebben uiteindelijk kleding en geld gekregen en speelgoed.

Wij hebben alle grote dingen zelf aangeschaft. En er is gevraagd of wij een verlanglijstje wilden maken wat wij graag wilden hebben.
op t verlanglijstje staan dan dingetjes zoals een flessenset... maxi cosi hoes. Dekentjes...
Grote en 1e dingen heb ik al.
ik heb dus ook al dekentjes, maar op t verlanglijstje staat reserve voor als de baby bijvoorbeeld spuugt. Overtrekken voor t waskussen. Als je maar zorgt dat je alles in huis hebt zodat de baby kan komen.. de rest komt later wel..

succes met de laatste loodjes!

Geen stress; ook bij Ikea verkopen ze gewoon meubeltjes en die kun je dezelfde dag nog mee naar huis nemen. Via marktplaats kan natuurlijk ook. Ik begrijp je vraag overigens heel goed, heb dit zelf ook een beetje, al hebben wij inmiddels al best wel wat aangeschaft. Ik moet nog 12 weken, maar ben er daarvan sowieso al 2 op vakantie en wil ook nog een beetje kunnen genieten van af en toe een dagje niks in hetg weekend, vandaar dat we ook maar zijn begonnen met verzamelen. 
Wat we al hebben;
- commode (kast van ikea)
- bedje (ikea)
- aankleedkussen 
- kinderwagen (van Asten heeft vrijwel alles zelf op voorraad)
- autostoeltje
- wipstoeltje (kregen we bij bovenstaande 2 artikelen gratis..)
Rompers heb ik er een paar van in mt 50 en 2 in mt 56. Deels gekregen, heb er zelf pas 2 aangeschaft voor de zekerheid. Kleertjes heb ik wat in maat 50 en al vrij veel in 62, omdat je die laatste maat vaker krijgt. Ik heb van 2 mensen een tasje vol gehad, dus ging snel.
Waar ik over twijfel:
- speelkleed/boxkleed (leuk cadeau!)
- box (kan ik waarschijnlijk lenen, mensen die nu even geen baby hebben, hebben hem niet nodig, veel vrienden hebben hem alleen de eerste 6 maanden gebruikt)
- slaapzakken (gebruik je eerste 2 nachten toch niet)
- badcapes ect (heb ik er 1 van, de rest kun je altijd later kopen en/of krijgen)

Van veel dingen heb ik dus wel 'iets', maar heb je voor de handig meer dan 1 nodig. Dat tweede exemplaar kan ik dan vragen of gewoon later kopen. Zo ook met kleding; geen idee hoe warm de maand juli wordt, binnen 5 minuten is mijn vriend bij HEMA om een extra romper/vestje/legging te kopen in de juiste maat, ipv dat ik nu al alles koop en straks een enorme of juist mini-baby heb, die niets past. 

[quote quote=10188807]Begrijp me niet verkeerd, maar ik schrik van de dingen die je nog niet in huis hebt terwijl je over een paar weken een kindje hebt. Zonder maxi cosi/autostoel mag je niet eens naar huis (als je in het ziekenhuis bevalt). Die moet je zeker aanschaffen. Net als de complete babykamer. Daar zat bij ons 3 maanden levertijd op. Die tijd heb je niet eens meer… Een wandelwagen lijkt me ook fijn met het mooie weer. Voor je het weet kun je lekker gaan wandelen. Onder cadeaus versta ik trouwens kleding, rompertjes, schoentjes etc. De dingen die jij noemt vallen voor mij niet onder de noemer cadeau, maar dat zal voor iedereen anders zijn.[/quote]
Alle dingen die ik opnoem hebben we al in huis, of halen ze af van de geboortelijst volgende week... Mijn vraag ging dus eerder over dingen die ik op dit moment wel degelijk als extra zie zoals een verzorgingstas. Maxi cosy, babykamer, matrasje, wandelwagen hebben we al hoor!

[quote quote=10188982] Alle dingen die ik opnoem hebben we al in huis, of halen ze af van de geboortelijst volgende week… Mijn vraag ging dus eerder over dingen die ik op dit moment wel degelijk als extra zie zoals een verzorgingstas. Maxi cosy, babykamer, matrasje, wandelwagen hebben we al hoor![/quote]
Dan heb ik je bericht niet goed begrepen. Sorry!

Geen probleem... Als ik het zelf herlees, is het inderdaad misschien niet zo duidelijk :D.
Maar het ging dus vooral over dingetjes waarvan ik nu denk: 'hmmm, misschien niet van bij het begin nodig' (naast de essentials natuurlijk).

Wij hebben ook bijna alles zelf gekocht. De Kinderwagen hebben we van mijn ouders gekregen. Mijn moeder riep van de week nog “koop niet alles, want mensen vragen wat ze je cadeau moeten doen”. Daar trek ik me lekker niets van aan. Ik ben nogal een pietje precies als het gaat om kleurencombinaties bijvoorbeeld ? Dus ik koop lekker wat ik graag wil hebben. Kan vast wel wat bedenken voor cadeaus als de baby er eenmaal is ?

Ik koop liever een 2de handse dan van vrienden lenen. Ik wil niet steeds extra voorzichtig moeten zijn omdat het geleend is. Mijn schoonzus heeft veel van mii geleend voor der meiden en nu ben ik zelf weer zwanger, maar hoef die spullen echt niet terug hihi... de een is netter dan de ander maar de een heeft meer te besteden dan de ander waardoor je wel gaat lenen...
Verzorgingtas vond ik zelf ideaal. Maar heb vriendinnen die liever een grotere tas gewoon gebruiken. Ik zou wel meer Aankleedkussenhoezen kopen dan 1( als je maar 1 had) wipstoel leuk maar niet perse nodig. Tepelzalf bij bv. Vitamine d én k bij bv anders alleen vitamine D in huis. Slangetje voor het babybadje vind ik handig. Wat flesjes in huis( al geef je bv misschien voor  het bijvoeden of kolven) 
Ik ben nog niet aan een lijstje begonnen dus geen idee wat er nog als extra is hahah succes ermee! En tja veel kan je tegenwoordig super snel in huis krijgen mocht je dat al snel "missen"

Terug
Bovenaan