Wat krijgen jullie kleintjes als bijvoeding?

A

Anoniem

Guest
Ik lees op het forum best vaak dat kindjes liga's of danootjes krijgen. Bent (7 maanden) krijgt nu sinds een maand bijvoeding en krijgt dit soort dingen nog niet.
Hij krijgt 's morgens tussendoor fruit, sinds twee dagen tussen de middag een boterham en 's avonds een warme maaltijd. De rest van de etensmomenten krijgt hij nog bv. Zou heb ik het met de oudste twee ook altijd gedaan (die hadden geen bv meer maar kregen dan 's morgens pap).
Ik was benieuwd wie wat geeft en vooral waarom. Waarom geef je fruit met liga en niet alleen fruit en waarom al een danootje en wanneer geef je dit dan? Is dit het advies van het CB? Ik lees hier in de voedingsfolder van het bureau yoghurt als toetje pas vanaf 9 maanden ivm de eiwitten.
Ik vind nu al dat hij de hele dag aan het eten is, ben gewoon heel benieuwd hoe anderen dit doen.

Judith

hallo juup

ik geeft jayla al vanaf dat ze 3 en halve maand is bijvoeding
best wel vroeg maar de ouste kreeg het ook zo vroeg dus met met jay ook vroeg begonnen hier een over zicht van wat ze allemaal eet

_ 8:00 een fles pap (210 water * 8 scheppen en twee scheppen nutix vanille)
_10:00 een bordje fruit die maak ik zelf
_12:30 een broodje met smeerkaas of een soepstengel
_13-30 een Fles 210 water * 8 scheppen
_ 17:00 een bordje groente met aardappel of rijst met vlees of vis en als toetie danoontje
_ 18-30 een fles 210 water *8 scheppen
_ als ze dan om 23:00 nog een fles wilt mag ze hem hebben
tussen door krijdt ze nog roosvice en een liga

jayla krijgt extra scheppen door haar flesvoeding heen want ze zit onder de groei curve en komt niet veel aan ze is nu 5.5 maand en weegt 55oo gram
en ze eet echt voldoende

ze krijgt danoontje start die is speciaal vanaf 4 maanden en moet zeggen dat vind ze nog het lekkerste van allemaal

groetjes mariella

hoi

jens is vandaag 6 maanden en 1 week
afgelopen dinsdag bij cb geweest, was een invalarts
ze zei dat jens nu mag:
opvolgmelk, zoveel als hij opkan, ongeveer 4 flessen
wat ik zelf wel gek vind is dat ze zij, jens mag je yoghurt en brood gaan geven nu
bij mn dochter was dat vanaf 7 mnd pas

als advies kreeg ik een dagmenu mee
smorgens bordje pap
10 uur ong fruit
12 uur fles
16 uur groente, met als toetje een flesje
19.30 fles en slapen

ik geef jens ook nog geen koek enzo
ten eerste heeft hij het niet nodig, en ten 2e snapt hij er niks van

danoontjes hebben we wel eens gegeven, maar ik ben bang dat als ik dat elke dag geef hij niks anders kwa toetjes meer lust straks

groetjes riana

Hoi

Ik geef joshua al bijvoeding toen hij 2,5 maand oud was.... Begonnen met fruit...
toen hij 3,5 maand was met groente... (dit omdat hij geen kv wilde drinken en mijn bv niet voldoende was)

Met 5 maanden 6 maanden potjes dus groente/vlees enz...

Tussen door kreeg/krijg hij diksap en een koekje (koekje mag niet meer) rijstekoekje krijg hij ook vanaf 5 maanden.... Pap moet ik ook  nog mee wachten. (koemelkallegie)  "Danoontje start" mag hij dus ook niet (heb eeder wel geprobeerd maar geeft alles weer over en werdt dan ziek)

Ik ben er pas achter (bevestigd) dat hij koemelkallegie heeft en daarom de kv niet dronk.... Nu heb ik speciale kv en die drinkt hij wel in een keer! Dit geef ik nu ipv diksap tussen door en bij fruit en groente omdat hij nu moet leren dat hij kv krijgt... bv bouw ik af..... (kan ik ook van het dieeet af!)

Vandaag heeft hij al 60 cc s'morgen en 80 cc vanmiddag gedronken!!!!!!

grt suuz mv joshua 8-2-07

Ik ga nu beginnen met bijvoeding. Ruben is nu 4 maanden en een paar dagen oud. Ik ga beginnen met groentehapje. Als dat goed gaat, dan krijgt hij pas fruithapje. Verder ga ik nog niet beginnen met dixsap of koekjes of danootjes.
Hij zit nu nog op 5 flessen en als hij goed fruit en groente eet, dan zal hij vanzelf over gaan naar 4 flessen. Ook ik wacht liever met een danoontje als hij 6 maanden is .... ook al is danootje start niet gemaakt met gewone melk. En wanneer het koekje geintroduceerd zal gaan worden ...... geen idee nog, maar daar wacht ik wel mee voorlopig. En ik denk dat ik eerder een rijstewafeltje of een soepstengel zal geven dan een "nijntjekoekje".

Ga het hetzelfde doen als toendertijd met Laura. Al die zoete toevoegingen vind ik nu nog nergens voor nodig. Heb ook nooit "pap met een smaakje" gegeven. En thee altijd zonder suiker. Uitiendelijk ontkom je er niet aan, maar het liefst zo laat mogelijk ...

Groeten, mam van Laura en Ruben

jadey krijgt al vanaf 3 maanden een beetje bijvoeding.
nu is ze 4 maanden en krijgt ze danoontje (erg lekker) fruit soms met een kaakje gemixt (niet altijd een succes banaan is erg vies)
groente potje 's avonds (mega succes)

verder bied ik thee aan of diksap maar beide is niet echt een succes, water gaat nog maar alleen met een theelepel, uit de fles wil ze het niet.

voor de nacht krijgt ze een papfles daar slaapt ze goed op

gr tammy

boas krijgt:
smorgens fles
eind vd ochtend fruit met liga erdoor
tussendemiddag fles
na middagslaapje rijstwafel en meestal nog een klein flesje
17/18 uur groente en als hij nog trek heeft wat yoghurt met fruithap erdoor
en voor t slapen gaan een papfles

ik ben extraatjes (liga,rijstwafel,yoghurt) gaan geven domweg omdat hij honger had.voorheen kreeg hij dan een extra voeding,maar vanaf een half jaar is t de bedoeling dat ze vaster gaan eten en minder flessen.bovendien mogen ze van opvolgmelk maar 700/800 cc,dus zal als hij trek heeft krijgt hij nu iets anders.alleen smiddags krijgt hij nog wel een klein flesje extra omdat hij de laatste tijd zn flessen slecht leegdrinkt,daardoor eerder weer honger had en minder ging plassen.
groetjes karin

oja,waarom liga in het fruit:dan is het wat vullender en steviger (hapbaarder)
          waarom toetje:eek:mdat hij na de groente nog trek heeft
          waarom rijstwafel:eek:mdat hij na zn slaapje honger heeft en omdat hij het erg lekker vind.

Terug
Bovenaan