Wat kun je toch soms vreselijk onzeker gemaakt worden door mensen....

A

Anoniem

Guest
Vorige week hebben wij de 20 weken echo gehad en ook hebben we gezien dat we een dochter verwachten.
Nou ben ik natuurlijk super blij en heb al wat roze dingetjes gekocht, ja logisch toch?!
Dan hoor je weer om je heen...koop nou maar niet teveel want straks komt er toch een jongetje uit!
Ja hallo....de echoscopiste gaf ons 90% een meisje en ze zag duidelijk schaamlipjes i.p.v. een piemeltje en dan ga ik weer twijfelen he....straks heeft ze het echt finaal fout gehad...zit ik met mijn roze spul hier blij te zijn en aan iedereen te verkondigen dat we een meisje krijgen.... Niet dat ik niet blij ben met een zoon natuurlijk, maar je stelt je er nu helemaal op in dat je een meisje krijgt. Zelfs mijn man zegt nu steeds, koop nou niet teveel roze straks is het een jongetje. Dan vraag me ik me weer af...waarom hebben we dan laten kijken wat het geslacht is?! Ik ben al zo gauw onzeker te krijgen en nu spookt er steeds door mijn hoofd: straks heeft ze het echt niet goed gezien. Maar aan de andere kant, ze geeft geen 90% als ze het niet zeker weet toch!?
1 November ga ik naar de Jonge Gezinnen beurs en daar maken ze pret echo's en ik wil dat zeker gewoon eens doen. Lijkt me hartstikke leuk.. Ja, zeggen ze hier dan...voor hetzelfde geldt zien ze dan een jongetje! Dan vraag ik me toch af waar dat piemeltje dan vorige week gebleven was!
Ik ben gewoon dolblij dat we nu een meisje krijgen ( heb al een zoon nl) en dan wordt je zo lekker onzeker gemaakt... heel irritant!

Hoi,

Ik denk dat je er best zeker van kan zijn dat het een meisje wordt hoor.
Maar ik had dat ook wel een beetje bij mijn dochter.
Ik heb nog een pretecho wat later gedaan en toen niets gezegd wat het geslacht zou zijn (dat wat ze in het ziekenhuis hadden gezegd). En ze zagen weer een meisje. Hartstikke duidelijk. We kregen de print mee.
En ja, toen wist ik het echt wel zeker hoor!

Dus misschien inderdaad een pretecho voor de zekerheid.
Op zo'n beurs moet je denk ik wel snel zijn als je een echo wil, want er zijn er vast meer!

gr,
Sabine

Hallo,

Laat je niet zo onzeker maken door iedereen. 90% is 90%. Die echoscopistes in het ziekenhuis zijn echt wel ervaren hoor. Die doen toch bijna de hele dag niks anders dan echo's maken!  Zij zien dat heus wel goed.

Groetjes Minkeko

Heel soms zien ze het verkeerd.
Maar het belangrijkste is toch dat je kindje gezond is?

Maar natuurlijk stel je je nu in op een meisje. En 90 % is heel erg zeker. Ze zeggen nooit 100% zeker te zijn, want stel je voor dat er toch een jongen uitkomt.
Maar ik denk ook de hele tijd maar; zo'n echoscopist heeft het zo vaak gezien en zo veel ervaring, je kunt er echt vanuit gaan dat het een meisje is.

Dus lekker roze spulletjes blijven kopen, heerlijk. (Ik ben zwanger van nr 3 en heb al 2 jongens, dus ik weet hoe je je voelt!!)

Liefs R.

hoi je eigen niet gek laten maken hoor!!!   die meiden in het ziekenhuis doen idd niet anders, het komt wel is voor maar dan ligt het kindje er niet goed voor maar dan zeggen ze het echt wel hoor. en je hebt zelf meegekeken toch???? laat ze maar kletsen.

liefs linda

Laat je niet zo onzeker maken!
Straks, als je kind geboren is, krijg je ook tot vervelens toe allerlei opmerkingen en adviezen. Als je je alles aantrekt, raak je jezelf helemaal kwijt. Oefen nu vast in je eigen mening vormen en bedenken wat jij wilt! 't Is jouw lijf, jouw kind...laat anderen toch kletsen!

Och Monique, wat herkenbaar zeg!!

Hier ook een mama van een zoontje en bijna 30 weken zwanger van een dochter! Ja, de echoscopiste heeft 2 keer gekeken en wist gewoon heel zeker dat het een meisje zou worden. Ze heeft ook de schaamlipjes aangewezen etc. etc.

En ja hoor, nog niet koud uit het ziekenhuis en de één na de ander komt met de verhalen: dat die en die ook een meisje zou krijgen maar dat het   toch een jongetje zou zijn geworden. Ik word er echt gek van! Vaak zijn het ook van die verhalen dat het een kennis van een kennis was etc. Erg vaag dus!!

Wij gaan er nog steeds van uit dat het een meisje is. De technieken zijn tegenwoordig zo geadvanceerd. Er kon bij ons  zelfs met een soort warmtekleuring de schaamlipjes herkenbaar gemaakt worden.
Volgende week krijg ik nog een echo (groei echo) en dan vraag ik het nog een keertje maar ik ga er gewoon van uit dat het nog steeds een meisje is.

Ik zou willen dat die mensen hun "goedbedoelde" meningen eens voor zich hielden en gewoon oprecht blij zouden kunnen zijn zonder   gelijk met van die rare verhalen te komen.

Ik ga toch ook niet zeggen tegen iemand die een goede tripple test heeft gehad: "Tja, laatst sprak ik iemand die toch een mongooltje kreeg, dus meid, houd daar maar rekening mee hoor!!"......

Nee toch?

Geniet maar lekker van de gedachte dat je straks een prachtige dochter in je armen mag sluiten!!

Groetjes,
Rosanne

lekker laten praten joh!

Gewoon lekker ervan genieten die echomensen weten echt wel waar ze mee bezig zijn hoor en anders zie je het dan wel weer.. Gewoon er lekker van uitgaan wat ze zeggen en heerlijk dromen!

Terug
Bovenaan