[quote quote=10258761]Je mag dit echt wel aangeven. Gewoon op een normale manier, dat je merkt dat het ritme anders is dan thuis en anders dan afgesproken. Maar heeft je kindje er ook last van of merk je dat niet?? Ik werk op een kinderdagverblijf en heb zelf 2 dochters (2 jaar en 3 maanden oud). Ik adviseer je wel om een béétje alles los te laten want in een volle groep is het onmogelijk om alle ritmes van de baby’s precies aan te houden zoals thuis. Dat kan gewoon NIET. Thuis is er veel meer rust en minder prikkels en heb je veel meer tijd voor je kindje. Je kunt op het kdv niet hetzelfde verwachten als thuis. Belangrijk is wel dat je vertrouwen hebt in de leidsters en ook al doen ze het een beetje anders, kan het nog steeds goed zijn. En grote kans dat je kindje daar minder slaapten drinkt omdat het gewoon drukker en onrustiger is. Dit is niet perse de schuld van de leidsters! Zo gaat het gewoon Zelf was ik bij mn eerste kindje ook zo van het strakke schema, maar nu bij de tweede veel minder en dat gaat ook prima. Ook zij wordt wel groot apen in de box of een keer een half uur langer wakker is echt niet zo’n drama. Probeer het dus ook wel een béétje los te laten. Wil je echt dat alles precies gaat zoals thuis, moet je je kindje thuis houden..Sorry maar zo werkt het wel. Je kunt van de opvang niet precies hetzelfde verwachten als bij jou thuis! De juffen hebben jarenlange ervaring en weten echt wel wat ze doen![/quote]
Dit is dus precies het dilemma. Ik snap helemaal dat ze t niet precies kunnen volgen en ik heb wel vertrouwen in hun kundigheid en wil geen zeur zijn. Aan de andere kant ben ik bang dat als dingen als fles en slapen op kdv zo blijven gaan, dat het thuis ook weer een chaos wordt. We hebben het echt net een beetje te pakken een paar weken. Of dat zo is, weet ik niet, maar komt dus heel erg vanuit die horrorhuilweken, dat nooit meer. Of moet ik dat thuis dan ook helemaal loslaten en zien hoe het nu gaat?
Dit is dus precies het dilemma. Ik snap helemaal dat ze t niet precies kunnen volgen en ik heb wel vertrouwen in hun kundigheid en wil geen zeur zijn. Aan de andere kant ben ik bang dat als dingen als fles en slapen op kdv zo blijven gaan, dat het thuis ook weer een chaos wordt. We hebben het echt net een beetje te pakken een paar weken. Of dat zo is, weet ik niet, maar komt dus heel erg vanuit die horrorhuilweken, dat nooit meer. Of moet ik dat thuis dan ook helemaal loslaten en zien hoe het nu gaat?