wat kunnen jullie kindjes al veel!

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal,
ik zit soms echt met open mond te lezen jeetje sommige kindjes kunnen al veel zeg. de een kan goed zitten de ander eet al brood enz enz
joany doet dat allemaal niet hoor die kan zich met een beetje geluk terug rollen van de buik na de rug zijn jullie kindjes zo vroeg of is joany laat met die dingen??

groetjes,
marike

Ach... het zal denk ik wel meevallen!
Loek rolt ook nog niet terug van buik naar rug, zegt nog niets (lijkt me ook wel erg vroeg hoor) en zit ook niet zelfstandig. Je hoort nu natuurlijk alle succesverhalen en dat geeft ook een vertekenend beeld. Loek geeft kusjes en doet de rest niet, een ander doet weer iets anders wel en laat wat anders... Het is zo moeilijk te vergelijken.

Groeten
Rosanne

Joey kan ook nog niet erg veel, hoor. Hij zit niet, rolt niet van rug naar buik, praat niet in mensentaal, maar hij is wel mijn grootste kanjer van de wereld!!

Ik denk dat in veel gevallen ouders graag willen zien dat hun kind iets doet, maar het volgens de echte normen echt nog niet kan hoor  

Overigens: als je met 6 maanden begint met Rapley en geen prutjes geeft, kunnen baby's met 6 maanden al heel wat weghappen hoor!

met 6 mnd hoeven ze zelfs nog niet te rollen zeiden ze dinsdag op cb
jens doet ook weinig nog, sinds 2 dagen pas echt goed rollen van rug nar buik
verder nog niks, ja gillen,
koek eten???? snap ik niet hahah
geef mij maar fles, en fruit, soms gaat groente er ook wel in
jens is als ik het soms ook lees hier nog een echte baby, heerlijk!!!

dus je bent niet de enigste

groetjes riana

Oja, en het eerste woordje met betekenis kan een baby tussen de 10e en 14e maand pas zeggen. Voor die tijd is het slechts het uitproberen van de stem en losse klanken produceren om de klanken zelf.

Je moet eigenlijk helemaal niet vergelijken. Elk kindje doet alles op zijn eigen tempo. En misschien draait je kindje nog niet, maar is hij/zij heel druk bezig met dingen bestuderen. Als moeder zijn ben je natuurlijk trots als je echt kan zien dat je kindje iets nieuws kan. Maar kinderen leren ook zoveel nieuwe dingen die niet direct aan de buitenkant te zien zijn. En  snel iets lichamelijks kunnen dat  zegt niets over het  IQ ofzo. Ik heb weleens een moeder horen zeggen: "Mijn kindje liep al met 10 maanden, zo knap, die kan direct door naar de universiteit"......................dat staat echt los van elkaar.

Ik stimuleer mijn kindje niet om van alles te kunnen. Maar hij is uit zich zelf vlot ( zelf zijn  hoofdje omhoog houden met 2 dagen,draaien met 3 maanden, zelfstandig blijven zitten met ruim 4maanden) Maar mijn kindje is donker en het gerucht gaat dat die met dit soort dingen wat vlotter zijn. Het is natuurlijk nooit wetenschappelijk bewezen. Maar als ik aan mijn schoonmoeder in Afrika vraag wanneer kindjes kunnen zitten dan zegt zij 4 maanden. En kindjes gaan loslopen met 9 maanden volgens haar.
Nou, ik hoop dat mijn mannetje niet zo vlot gaat lopen. Hij mag nog lekker lang baby blijven van mij. I
k was zelf trouwens 8 maanden toen ik ging draaien en 6 maanden toen ik alleen kon blijven zitten. Verkeerde volgorde dus, maar het is helemaal goed gekomen met mij..............  En loslopen was toch echt pas met 17 maanden........

Geniet van je kleine schat. Ze worden al zo snel groot

Annerieke

hai,

Ach ja, het ene kind doet dit weer sneller en de andere dat weer.... Uiteindelijk (zeg ik altijd maar...) gaan ze het allemaal doen! De ene met 4 maanden en de ander met 6 maanden.

Volgens mij was mijn 1e dochter ook sneller met dingen doen dan mijn 2e dochter. Maar hoe dan ook iedere ouder is toch supertrots!!!!

Groetjes Veronique

Terug
Bovenaan