wat kunnen jullie kindjes al veel!

ik ga ook niet vergelijken het is idd zo dat sommige kinderen sneller zijn dan andere en ik ben al oooooo zo trots als ik een dikke vette lach krijg van mn kanjer en die krijg ik heeeeeeeeel de dag ;-)

Nou, Marike, Christian doet dat ook allemaal nog niet hoor!
Hij kan nu net een paar dagen van rug naar buik rollen en ik had ook vernomen dat gemiddeld pas na 6 maanden is, dus hij loopt gewoon op een "normaal" schema. Zitten is hier nog echt niet aan de orde, wiebel, wiebel, mama moet nog aan alle kanten ondersteunen.
En eten? Hij krijgt nog 5 x 200 FV en ik heb vandaag voor het eerst een paar hapjes groente geprobeerd. En hij weet echt niet wat hij er mee moet, behalve alles onderspetteren.

Komt allemaal wel goed!
Zijn vader schijnt heel vroeg te hebben kunnen zitten, heeft toen heeeeeel lang kontje geschoven, bijna nooit gekropen, en pas met 2 jaar zelfstandig lopen. Je kunt het dus allemaal echt niet voorspellen.

Groetjes, Karin
Mama van Christian (bijna 6 maanden)

en.... er zijn kindjes van december 2006 t/m mei 2007. Er zit ook wel een tijd tussen. Daar moet je je ook niet op verkijken. Toch?

Gr. MJW

Mijn mond viel vanmiddag ook wel wat open toen ik las wat kinderen allemaal konden. Mijn kids waren altijd wel snel maar hier zijn ook een paar wonderkids bij, denk ik.

Misschien heb je hier wat aan:

http://www.ggd.nl/kennisnet/uploaddb/
downl_object.asp?atoom=35852&VolgNr=364

Link is te lang om in 1 keer neer te zetten dus je moet even knippen en plakken.
Is het systeem dat ze op het CB gebruiken, kun je zien wanneer kindjes wat moeten kunnen. Onder staat tot 15 maanden.

Judith

Hallo

elke baby doet het op zijn eigen tempo
Meike is wel vrij sterk maar kan ook nog niet zelfstandig zitten kraamt alleen maar babytaal wat wel erg lief klinkt draait en rolt wel alle kanten op dikke kontje gaat de lucht in maar komt niet erg veel vooruit
en ik ik vind het allemaal wel goed het gaat zo snel dus denk ik blijf nog maar mooi even klein
Bij de eerste was ik erg trots als ze steeds meer deden nu ook wel maar toch anders

Groetjes Monique

ja, dat heb ik nou ook, bij de oudste had ik haast met alles wat ze moest leren en nu wil ik vooral dat ze klein blijft (en nou eindelijk eens door gaat slapen, is toch niet teveel gevraagd met 5 maanden???)

groetjes Yvonne

Ik denk ook dat een hoop moeders een hoop willen zien en horen!

Laura kan wel zelf zitten en van rug naar buik draaien (en papa's sloffen halen en de krant strijken), maar verder kan ze nog niet zo veel! En praten al helemaal niet!

Ach, ieder kindje in z'n eigen tempo en voor ze 16 zijn kunnen ze het allemaal en zijn ze nog zindelijk ook! Ik maak me ook niet zo druk, hoor.

Groetjes Ilona

haha en die martini's zijn ook niet zo belangrijk hoor iloon...

groetjes Yvonne

Terug
Bovenaan