Lotte (bijna 7 maanden) is motorisch niet zo vlot. Ze kan zich (met een beetje hulp, haar armen zitten nog in de weg) van haar buik naar haar rug draaien. Dat doet ze dan ook alleen als ik haar op haar buik gelegd heb, want daar heeft ze een hekel aan en dus probeert ze terug te draaien. Van haar rug naar haar buik draaien probeert ze dus ook niet. Eigenwijsje...
Wel draait ze zich op haar zij als ze iets wil zien van de omgeving.
Schaterlachen doet ze niet. Een beetje grinniken als ze gekieteld wordt, maar daar houdt het wel bij op.
Zitten doet ze sinds een dag of drie. Ze kan zichzelf alleen nog niet zo goed in balans houden, maar sinds ze door heeft dat ze kan zitten wil ze dan ook. Op schoot zitten kon ze al heel lang.
Staan is nog steeds favoriet en dan met name springen. Met drie maanden stond ze op m'n schoot (geen gezicht!) en sinds twee maanden heeft ze door dat het enorm leuk is om te springen. Ze vind 'vliegen' het allerleukste. Een echt sensatiezoekertje.
Brabbelen doet ze zo nu en dan. Eigenlijk alleen als ze in m'n armen ligt na de bv. Dan zitten we lekker ontspannen (meestal voor ze naar bed moet) en gaat ze wat vertellen. Ze praat dan ook heel zachtjes, net als ik. Dan kijkt ze me recht aan en vertelt dan heel rustig. Heel lief.
Groetjes, Marisa