wat kunnen/konden jullie kindjes met 7,5 maanden???

Hoi,

Ik ben vanmorgen met Jonathan naar het cb geweest en daar zeiden ze dat Jonathan zo snel ontwikkeld, dus ik vroeg me af of dat werkelijk zo is.
Hij is nu 7,5 maand en kan tijgeren, op zijn buik het hele huis door, sloopt wat ie tegekomt , dit doet ie al een paar weken en natuurlijk al een tijdje daarvoor rolde hij van buik naar rug en terug.
Ook steunt hij liggend op zijn zij op één arm en grijpt hij dingen die hoger zijn, zoals bij de tafel ofzo.
Hij kan even loszitten en staat stevig op zijn beentjes als ik hem laat staan.
Hij steekt ook zijn handen uit als hij bij iemand wil komen en kiest zo.
Hij heeft 6 tanden.
Hij woog 10150 gram en is 73 cm lang!


Nu ben ik benieuwd naar jullie kindjes en of Jonathan echt vlot is of niet, natuurlijk maakt het niet zoveel uit, maar wel leuk om te weten!

een heel verhaal, ik kijk uit naar jullie reakties!

Groetjes Brenda

 
Hoi hoi,

Hier ook een snelle hoor.
Daan is nu 8 maanden en een week. Tijgeren boeit hem niet zo en rollen ook niet.
Rollen kon hij met een maand of 6 dan van de rug naar de buik en eigenlijk kon hij ook al gelijk terug rollen dat was wel heel prettig. Hij was ook krap 6,5 halve maand toen hij al stevig kon zitten een minuut of 10, maar het was al heel snel dat je hem een half uur op de grond kon laten zitten spelen. Staan aan tafel was heel kort hier op en nu stap hij hij aan de hand. Hij is er nu al mee bezig dat hij aan 1 hand probeert te lopen, maar dat gaat een stap of 4 goed en verliest Daan zijn evenwicht aan 1 hand stil staan kan hij wel een poosje volhouden. Ik moet 7 sept. weer naar het cb dus ben benieuwd wat ze zeggen, want met zijn hele ontwikkeling heb ik al een paar keer commentaar gehad dat ik hem te snel laat gaan. Maar hij geeft het zelf aan, hij wou met een maand al op schoot zitten en had ook gelijk al stevige nekspieren. En hij was nog geen 3 maanden en meneertje wist al dat hij beentjes had dus hij stond ook al heel vroeg op schoot, en omdat hij gelijk al een hele sterke eigen wil had hebben wij hem eigenlijk gewoon laten gaan en doen wij nu nog.

Groetjes Saskia
 
Hallo

Emily is ook vlot. Ze is nu 8 mnd en 1 week en kan het volgende: Ze trekt zich op tot staan, tijgert in snelvaart tempo het hele huis door. Rolt alle kanten op. Kan zelf een kiekeboe spelletje (houd doekje voor hoofd zelf en doet em weg en wacht tot je kiekeboe zegt en doet het opnieuw) steekt ook haar handjes uit naar iemand zodat diegene haar oppakt. Kan dansen en zegt papa (zonder betekenis hoor).
Verder eet ze al echt met de pot mee, dus sochtends en smiddags een boterham met melk en savonds warm met melk en toetje. Ik weet niet hoeveel ze weegt maar ik zie wel dat ze flink lang is geworden. Ben benieuwd moet 19 sept naar het CB.

Gr Helen
 
Hi,ik heb een zoontje van bijna 9maanden,Dylan, die al met 4maanden stevig zat.Net als de oudste.Op t moment is hij flink aan t trijgeren,wil kruipen,lukt niet met t parket.Maar loopt t liefst met mijn of pappa aan t hand door t huis.Hij zegt al iets wat op mammie&auto lijkt.Auto is normaal bij mijn kids,zei mn oudste ook als een van de eerste woorden. Dylan is alleen laat met zn tandjes,vindt hij waarschijnlijk niet belangrijk.Want zolang ik alles fijn maak,hij eet alles,  of een boterham met smeergoed geef,eet hij t.T leukste vind ik toch wel dat hij al kusjes geeft.Maar t kan nog sneller.T zoontje van een goede vriendin van me is nu 9maanden en loopt al.Deed haar oudste ook al met 9maanden.
Groetjes&genietze van de ontwikkeling van al jullie kids.
Maro
 
Hoi, Mijn zoontje was 8 maanden toen hij zich optrok aan de tafel en voorzichtig stapjes er omheen deed. nu is hij 18 maanden oud en rend door het huis, en wil zelfs al plassen op de pot. Vandaag, en potje gekocht en we zeiden tegen hem: ga maar plassen. Waarop hij eerst naar de wc liep waarop ik zei dat hij op het potje moest. Vervolgens liep hij naar het potje en probeerde zijn broek los te maken waar ik 'm even mee geholpen had. Toen zijn romper en luier uit waren ging hij zitten en ik zei tegen 'm ga maar plasje doen. En ja hoor, Hij ging plassen en hij keek ernaar met een big smile. En vervolgens wilde hij er goed naar kijken en hebben we het potje samen leeggegooid in de wc. Nu las ik net dat kinderen onder de 2 jaar een potje en plassen niet kunnen combineren en dat het totaal geen zin had om dat te trainen. Ik zie hier toch iets anders, zonder dat ik het echt moet aandringen. Hij is zich er bewust van als hij plast en poept.

Groetjes, Mirjam
 
Hoi, Mijn zoontje was 8 maanden toen hij zich optrok aan de tafel en voorzichtig stapjes er omheen deed. nu is hij 18 maanden oud en rend door het huis, en wil zelfs al plassen op de pot. Vandaag, en potje gekocht en we zeiden tegen hem: ga maar plassen. Waarop hij eerst naar de wc liep waarop ik zei dat hij op het potje moest. Vervolgens liep hij naar het potje en probeerde zijn broek los te maken waar ik 'm even mee geholpen had. Toen zijn romper en luier uit waren ging hij zitten en ik zei tegen 'm ga maar plasje doen. En ja hoor, Hij ging plassen en hij keek ernaar met een big smile. En vervolgens wilde hij er goed naar kijken en hebben we het potje samen leeggegooid in de wc. Nu las ik net dat kinderen onder de 2 jaar een potje en plassen niet kunnen combineren en dat het totaal geen zin had om dat te trainen. Ik zie hier toch iets anders, zonder dat ik het echt moet aandringen. Hij is zich er bewust van als hij plast en poept.

Groetjes, Mirjam
 
Hoi, Mijn zoontje was 8 maanden toen hij zich optrok aan de tafel en voorzichtig stapjes er omheen deed. nu is hij 18 maanden oud en rend door het huis, en wil zelfs al plassen op de pot. Vandaag, en potje gekocht en we zeiden tegen hem: ga maar plassen. Waarop hij eerst naar de wc liep waarop ik zei dat hij op het potje moest. Vervolgens liep hij naar het potje en probeerde zijn broek los te maken waar ik 'm even mee geholpen had. Toen zijn romper en luier uit waren ging hij zitten en ik zei tegen 'm ga maar plasje doen. En ja hoor, Hij ging plassen en hij keek ernaar met een big smile. En vervolgens wilde hij er goed naar kijken en hebben we het potje samen leeggegooid in de wc. Nu las ik net dat kinderen onder de 2 jaar een potje en plassen niet kunnen combineren en dat het totaal geen zin had om dat te trainen. Ik zie hier toch iets anders, zonder dat ik het echt moet aandringen. Hij is zich er bewust van als hij plast en poept.

Groetjes, Mirjam
 
Terug
Bovenaan