wat kunnen/konden jullie kindjes met 7,5 maanden???

Hoi, Mijn zoontje was 8 maanden toen hij zich optrok aan de tafel en voorzichtig stapjes er omheen deed. nu is hij 18 maanden oud en rend door het huis, en wil zelfs al plassen op de pot. Vandaag, en potje gekocht en we zeiden tegen hem: ga maar plassen. Waarop hij eerst naar de wc liep waarop ik zei dat hij op het potje moest. Vervolgens liep hij naar het potje en probeerde zijn broek los te maken waar ik 'm even mee geholpen had. Toen zijn romper en luier uit waren ging hij zitten en ik zei tegen 'm ga maar plasje doen. En ja hoor, Hij ging plassen en hij keek ernaar met een big smile. En vervolgens wilde hij er goed naar kijken en hebben we het potje samen leeggegooid in de wc. Nu las ik net dat kinderen onder de 2 jaar een potje en plassen niet kunnen combineren en dat het totaal geen zin had om dat te trainen. Ik zie hier toch iets anders, zonder dat ik het echt moet aandringen. Hij is zich er bewust van als hij plast en poept.

Groetjes, Mirjam
 
Hoi, Mijn zoontje was 8 maanden toen hij zich optrok aan de tafel en voorzichtig stapjes er omheen deed. nu is hij 18 maanden oud en rend door het huis, en wil zelfs al plassen op de pot. Vandaag, en potje gekocht en we zeiden tegen hem: ga maar plassen. Waarop hij eerst naar de wc liep waarop ik zei dat hij op het potje moest. Vervolgens liep hij naar het potje en probeerde zijn broek los te maken waar ik 'm even mee geholpen had. Toen zijn romper en luier uit waren ging hij zitten en ik zei tegen 'm ga maar plasje doen. En ja hoor, Hij ging plassen en hij keek ernaar met een big smile. En vervolgens wilde hij er goed naar kijken en hebben we het potje samen leeggegooid in de wc. Nu las ik net dat kinderen onder de 2 jaar een potje en plassen niet kunnen combineren en dat het totaal geen zin had om dat te trainen. Ik zie hier toch iets anders, zonder dat ik het echt moet aandringen. Hij is zich er bewust van als hij plast en poept.

Groetjes, Mirjam
 
In Roemenie is t heel normaal als kids al extreem vroeg zinndelijk zijn.Mijn man komt uit Roemenie.Rond 1jr/1,5jr is daar normaal. Mn man schreeuwt dat wij te makkelijk worden, een luier is zo handig.Mijn oudste was dus met 2jr&3mnden dag&nacht zindelijk.
Dus gewoon aanmoedigen, en blijven doorgaan.
Groetjes Maro
 
Hoi Hoi,

Ik heb ook een vlotte dochter.
Ze kon draaien met 2 maanden zelf zitten, optrekken, en kruipen  met 5 maanden.

Toen ze 7 maanden was liep ze rond de tafel, en met 9 maanden liep ze vrolijk los rond.
Met 1 jaar rende ze met haar broer  in de speeltuin.
Ook kan ze al traf oplopen, nu is ze 15 maanden en kan ze ook zelf de traf af, natuurlijk blijf ik er wel bij.

Ook praat ze al heel veel. Zo zegt ze natuurlijk papa mamma opa oma buiten boven baden eten broodje toetje koekje aap af hebben helpen ja nee uit open dicht lamp aan lamp uit woef fiets auto, noem maar op.

Het gaat zo snel, zeker als je een snel kindje hebt.
een vriendin van mij heeft ook een dochter van ongeveer de zelfde leeftijd en die leert nu pas lopen en ze is ook al 14 maanden dit is weer wat langzamer maar daardoor zie je zo'n contrast.

ook beseft ze zich dat ze plast ze houd dan haar luier vast en zegt bah, ze zit al wel geregeld op het potje en heeft al 3x geplast en 1x gepoept op het potje, dus dat gaat heel goed voor een meisje van 15 maanden.

gr muisje
 
Hoi

Mijn zoontje is nu 7,5 maand.
Hij kan het volgende:
Zitten, erg stevig, kon hij met 6,5 maand al.
Kruipen/tijgeren. Hij gaat op handen en knieen zitten en laat zich dan voorover vallen. Erg effectief.
Hij wil heel graag staan en als je hem aan zijn handjes pakt trekt hij zichzelf op. Hij doet dan ook wat stapjes.
Omrollen kan hij al vanaf zo'n 4-5 maanden beide kanten op.
Soms zegt hij mama, maar hij bedoelt nooit mij!

Groetjes
Caroline
 

Tja, het klinkt alsof je kindje aardig snel is en dat is natuurlijk erg leuk. Zelf heb ik een dochtertje van bijna vijf maanden, Nissa. We wonen in Darwin Australia en hier is men niet zo gericht op "ontwikkeling". Op de "zuigelingenzorg" kijken ze natuurlijk of Nissa goed groeit en alles "normaal" verloopt maar echt aandacht voor dit soort kanten van de ontwikkeling is er niet. Daarom erg leuk om jullie reacties te lezen. Nissa is nu dus bijna vijf maanden en kan rollen van haar rug op haar buik, ze voedt zichzelf met een flesje   (krijgt ook nog borstvoeding, echt veel aandacht voor borstvoeding hier trouwens)en staat flink lang op schoot. Ook kan ze ondersteunt aan de salontafel staan. Ze kan heel goed rechtop zitten voor een paar minuten. Ze eet in de avond kleine hapjes en drink water uit een sportflesje. Ik denk niet dat onze Nis snel is al zegt men vaak dat ze erg alert is. Ik denk ook kindjes die heel snel gaan vanzelf ook weer in een rustigere fase komen waarin de enorme voorsprong weer uitlevelt. Mijn neefje van nu zes was een supersnel ventje met alles, tandjes, praten, lopen, lezen. Lang dacht men dat hij bovenmatig intelligent was. Nu is hij een gewoon jongetje met leesproblemen op de basisschool. Ik denk dat we gewoon blij moeten zijn met onze kinderen en niet teveel aandacht moeten schenken aan wat ze allemaal wel en niet kunnen. Het gaat allemaal hard genoeg, trots zijn en genieten maar geen conclusies trekken voor later, lijkt mij. groetjes
 
Terug
Bovenaan