wat kunnen somige toch zeuren

ik ben het wel met je eens maar sommige weten niet waar ze het over hebben en die denken zwanger worden doe ik zo even maar dat is niet het lijkt dat sommige praten over iets dat je koopt in de winkel wat nieuw is en spannend

maar dat is niet zo het is een leven het mooiste in mijn leven waar ik niet zo over durf te praten na een maand want wie doe je er allemaal pijn mee
je moet ook nooit aan iemand vragen wil jij geen kind want mischien wil ze wel maar lukt het niet

Daar ben ik het zeker mee eens, wij worden gemiddeld 4 x in de week gevraagd naar onze kinderwens, dat vind ik rond uit onbeschoft.

Maar ik ben er wel mee bezig, en hoop snel zwanger te zijn....wat uiteraard niet wil zeggen dat ik het leuk vind om te lezen dat er zoveel meiden zijn met een miskraam of waar het al lang duurt, daar leef ik echt wel mee mee.

klopt helemaal!!! veel mensen praten ind ook over een kindje alsof het iets is wat je koopt in de winkel. Ik kan je vertellen dat we nu in ronde 6 zitten. Voor ons is dit erggggg lang aangezien onze eerste zwangerschap in maand 1 een feit was. Wij dachten in eerst instantie ook het zal wel weer in 1keer raak zijn. Maar zo makkelijk is het niet het is een wonder een heeeeeeeeeeeeeeel erg groot wonder. Elke keer als ik weer ongi wordt denk ik he verdorrie weeeeeeeeer niet. Maar daarna ben ik weer positief en denk dan het is niet iets wat je zomaar even voor elkaar krijgt (koopt in de winkel) het is iets moois wat soms lang op zich laat wachten. Succes meis ik hoop voor ons alleen dat het snel raak is

Hoi

Ik vind dat niemand zeurt. Iedereen beleeft deze periode op zijn eigen manier. Bij onze eerste hadden we er rekening meegehouden (voor zover dat mogelijk is), dat het lang zou duren, i.v.m onvruchtbaarhied in de familie. Toen was het toch binnen 3 maand raak. totaal onverwacht, en zo welkom. Een erg moeilijke zwangerschap gehad en ons kindje is veel te vroeg geboren. Dus dat je kindjes niet zomaar krijgt is ons wel bekend. Toch is het nu voor de tweede keer voor ons weer net zo spannend, juist omdat we weten hoe bijzonder het is om zwanger te mogen zijn. Hoelang het dit keer kan gaan duren weet niemand, maar ik zal nooit over de gevoelens van anderen oordelen, omdat je niet weet hoe die andere in het leven staat. Houd iedereen in zijn waarde. Ook al vind je haar topic niks, dan reageer je gewoon niet, en lees je verder op de andere topics. Ik weet at ik nieuw hier ben, maar heb veel op een maand forum meegeschreven en heb nog steeds contact met die meiden, dus je kunt echt veel aan elkaar hebben.

groetjes Sietske

Hoi meiden,

Nog even een krabbeltje van mij, ik heb ook wel van die grrr momenten gehad.  Eigenlijk komt het er op neer, dat je soms eens goed moet nadenken hoe je dingen verwoord. Het kan voor een ander kwetsend zijn, terwijl je dat niet bedoeld.

Liefs Lientje
27 jaar, ronde 9, 1e wondertje

Hoi Meiden,

Soms kan het kwetsend zijn dat sommige mensen het verwoorden op hun eigen manier maar 1 ding is wel we zijn allemaal gelijk. Wij hebben er een jaar over gedaan om zwanger teworden vanwege uit blijvende cyclus vanwege het ontpillen. En daarna hoopte ik ook gelijk zwanger te raken en ben toen veel gaan lezen hier en heb heel veel opgestoken en ben toen gaan realliseren dat het niet altijd gelijk lukt. Na ongeveer 7 mnd waren we zwanger en dat vond ik uit eigen ervaring best lang maar als ik zo lees hoelang sommige van jullie al bezig zijn heb ik geen klagen. 1 nicht van mij kan geen kinderen krijgen en 2 van mijn nichten zijn door de medische molen heen gegaan en na ruim 2 jaar met pijn en moeite zwanger geraakt. En 1 nicht van mij en mijn beste vriendin waren gelijk de 1ste keer al zwanger, dus het verschilt heel erg per persoon.

Iedereen hier is hier welkom op het forum maar snap ook dat het moeilijk is als je al langere tijd bezig bent.

Ik wil iedereen die zwanger probeert te worden heel veel succes wensen en ik zal jullie heel veel gliters toe strooien zodat jullie gauw zullen volgen.

Gr Fruit Girl

Ik snap heel goed dat het kwetsend is als je zelf al een tijdje bezig bent. Misschien heeft mijn verhaal je wel gekwetst, dat zou ik erg jammer vinden. In mijn geval is het echter wel zo dat ik er al heel lang mee bezig ben, psychisch gezien. Mijn vriend en ik zijn dan misschien wel pas aan onze eerste echte ronde bezig, maar ik persoonlijk ben er mentaal al veeeeeel verder mee. Ik vind niet dat ik dus minder recht op bepaalde gevoelens als iemand die er al veel langer mee bezig is. Iedereen heeft een eigen verhaal. Ook naast het proberen kinderen te krijgen, heeft iedereen zijn eigen sores. Mijn vriend en ik hebben twee verschrikkelijk jaren achter de rug. Er zijn echt tijden geweest dat ik dacht dat het leven nooit meer leuk zo worden. Wat iemand meemaakt in zijn leven bepaalt wie hij/zij op dit moment is, en dus ook hoe hij bepaalde dingen ervaart.
Ik begrijp dus echt heel goed wat je bedoelt, maar vind wel dat iedereen gewoon recht heeft op zijn eigen verdriet en vreugde, en om dat zo te voelen zoals je dat voelt. Je kunt niet zeggen dat een ander niet mag klagen, omdat je nooit weet welk verhaal erachter zit. Dat kan voor anderen weer kwetsend zijn..

liefs, Kim

daarbij wil ik nog even dit zeggen (voor de volledigheid): ik bijv. ben al ontpilt'. Mijn vriend en ik vrijen al een jaar met condoom. Niet iedereen gebruikt dus hetzelfde voorbehoedsmiddel. Verder vraag ik me af of er op dit forum werkelijk mensen zijn die echt denken dat ze wel even zwanger worden. Dat wil niet zeggen dat je dat stiekem toch niet hóópt..

liefs Kim

Terug
Bovenaan