Wat kunnen sommige mensen je gek maken!!

@ffoontje
thanx voor de tip!k heb me nu ziekgemeld en de arbo beslist dinsdag of ik dat kan blijven tot mijn verlof.dan ga k in me verlof tot begin sept,maar jij zegt dat k na me verlof dan gewoon weer de ziektewet in moet gaan als het niet gaat??kan k dat gewoon bij het uwv aangeven dan?? Aangezien k dan waarschijnlijk werkeloos ben..
Liefs

Hoi Daisy,

Ik breek even in vanaf het sept forum.
Jeetje wat is je verhaal herkenbaar zeg.
Ik zit Sinds 3 weken thuis ben nu 20 weken zwanger,ze hebben er bij mij op het werk ook geen begrip voor,ik heb bekkenklachten zo erg dat ik niet meer mag werken(werk als kapster sta dus de hele dag).
Je ziet het aan de buitenkant niet dus ik ben ook niet ziek zeggen ze.
Nou ja dan wordt je bedankt.
Gisteren even langs geweest om mijn treinkaartjes te brengen van maart,zegt mijn bazin,moet je iets????
Nou ook hartelijk welkom leuk dat je even langs komt.
Er waren maar 2 van de 5 collega's die aan me hebben gevraagd hoe het met me gaat.
Een van mijn collega's zei alleen oh leef jij ook nog,nou ja we hebben allemaal Facebook en een gsm je kan ook eens even zelf informeren hoe het met me gaat...

Nou ik weet dus hoe je je voelt,ik ga ook niet meer werken deze zwangerschap,ze kunnen echt de pot op..ik ga er lekker van genieten.

Voel je vooral niet s huldig ze hebben het er zelf naar gemaakt.

hoi Daisy,

Ik hoop het ook ik doe daarom ook maar voorzichtig aan.
De ee dag voel ik me heel goed en de andere dag heb ik zovel pijn dan weet ik gewoon niet waar ik me moet ophouden.

hoop dat het uit te houden is de komende 20 weken..

jij ook heel veel succes met je baas en je verdere zwangerschap..

Verschrikkelijk irritant van die mensen die denken het beter te weten! Ik heb het nog nooit meegemaakt dus het kan niet. Blehhhh eikels! Heel goed dat je je nu ziek hebt gemeld! Ik had bij mijn eerste zwangerschap ook weinig begrip. Ben met 24wkn minder gaan werken (werkte toen nog fulltime) Nou kreeg oa van vrouwelijke collega s de opmerkingen naar mn hoofd geslingerd. Hadden zij allemaal niet hoor toen ze zwanger waren. Gewoon doorwerken. Blablabla. Lekker laten kletsen. Jij voelt wat je voelt!
Nu zit ik al tijdje in de ww en heb me 2 weken terug ziekgemeld ivm bekken klachten. Ik ben begin aug. uitgerekend en moet zelf nu optijd mn WAZO aanvragen (= zwangerschapsuitkering) Dus ik had ww, nu ziektewet, straks zwangerschapsverlof en dus zwangerschapsuitkering en hierna weer ww of ziektewet afhankelijk hoe het met de gezondheid gaat.

Hi Daisy,

Je moet zorgen dat je in deze periode goed communiceert vooral richting het uwv.

Je bent nu ziek bij je werkgever, mochten ze jouw contract niet verlengen, zorg dan dat ze je niet beter, maar ziek uit dienst melden.

Zodra je loon wordt overgenomen door het UWV moet je zorgen dat daar bekend is dat je ziek bent tgv zwangerschap. Het lijkt allemaal heel logisch maar het UWv kan niet zo goed administreren en dat kan hele lastige gevolgen voor je hebben.

Zodra je bevallen bent of zodra je je gewoon weer beter voelt maar nog wel zwanger en je bent uit dienst, meld je dan beter bij het UWV.

Als blijkt dat je na je bevalling en tot aan het einde van je verlof nog steeds klachten hebt(uitgaande van de situatie dat je uit dienst bent) zorg dat je dit bespreekt met het uwv.

Dit om te voorkomen dat je onbedoelt, maar door hun onkunde, een aanslag krijgt dat je je zwangerschapsuitkering terug moet betalen.

Hoewel er in 1 systeem geregistreerd staat dat je zwanger bent en zij de uitkering aan je werkgver uitbetalen zolang je in dienst bent en strax aan jou, mocht je uit dienst gaan, communiceert dat systeem van hun niet altijd met elkaar als je ook nog ziek wordt ten gevolge van je zwangerschap.

Blijf je in dienst, dan is er niks aan de hand, blijf dan vooral ziek.

Ik hoop dat het duidelijk is

Hoi FFoontje!

Thanx voor de uitleg! Wat een crime is dat, allemaal zo ingewikkeld! ik weet inderdaad dat het UWV niet zo goed is met administreren.. Ik ga het proberen!
De eerstvolgende keer de naam van mijn contactpersoon maar eens opschrijven. Want ik vroeg vanmorgen naar mijn contactpersoon en die konden ze niet zien wie dat was... pff ik met me stomme kop ook niet gedacht een naam te vragen.. Nu hopen dat ze binnenkort belt dan kan ik het vragen :)
ook zeiden ze vanmorgen dat ik 100 % stond beter gemeld, maar de arbo gelukkig bevestigd dat dit niet zo was en dat het uw inderdaad weer een slechte communicatie hebben.. Pff maakt het er niet makkelijker op..

Bednkt voor je uitleg!

Liefs

Terug
Bovenaan