Wat laat met praten!

Bloempje27

New member
Hallo,

Het is hier wel erg stil maar ik ga het toch proberen.

Ik ben vanmorgen met Sven (bijna 2) bij het CB geweest, alles wat goed maar ze vonden hem wat laat met praten. Hij zegt wel veel woordjes en af en toe zegt hij 2 woordjes achter elkaar maar nog wel te weinig, volgens hen. Hij praat wel de hele dag, alleen veel onverstaanbaar.
Wel kan hij duidelijk maken wat hij wil en kan hij ook woorden koppelen aan betekenis: zoals 'donker' als hij ziet dat het ergens donker is, 'afgelopen' als een boekje uit is en zo kan hij 'dorst' zeggen als hij wil drinken.
Motorisch loopt hij juist erg voor, zo voetbalt hij al met 2 voeten en klimt hij overal op. Dat zal waarschijnlijk op dit moment meer voorrang vragen dan het praten.
Herkent iemand mijn verhaal en wat kan ik zelf doen om hem meer te stimuleren?

Bedankt!
 
Ben ik niet de enige die hier af en toe komt :) Gelukkig.

Heel toevallig kreeg ik gister een beetje dezelfde reactie van het CB. Hij praat volop en maakt zinnen van 2 en 3 woorden. Maar het mag wat haar betreft wat meer verstaanbaar. Ook net als bij jou kan hij duidelijk maken wat hij wil en woorden koppelen aan betekenis.
En ook Quinn is motorisch ver. Voetbalt idd ook met 2 benen. Kan op zn loopfiets (2 wielen) zichzelf erg goed in evenwicht houden en racet ermee door de tuin en het huis (af en toe zo hard dat hij uit de bocht vliegt :) )
Ik maak me er persoonlijk niet zo druk om. Hij kan duidelijk maken wat hij wil en die woorden duidelijk uitspreken komt wel lijkt me. Ze zijn nog geen 2! Verwachten ze nu echt dat ze alles wat ze leren meteen perfect kunnen? Wij hebben ook oefening nodig.
Het enige wat ik ervoor doe is veel boekjes lezen met hem en veel met hem praten en dingen benoemen en op dit moment zegt hij alles na wat ik zeg. Oke niet altijd precies zoals ik het zeg maar hij probeert het wel. Lekker zo laten gaan.
 
Bedankt! Ja... zo gaat het hier ook. Ik ben sinds het bezoek aan het CB meer met hem gaan praten en neem ook geen genoegen meer met 'UHhhhhhhhhhhhhh!' als hij iets wil. Dan zeg ik het voor en moet hij het eerst na zeggen voordat ik het geef. En heel veel praten tegen hem, ik merkte dat hij dan zelf ook meer praat... wel vermoeiend overigens om continue tegen hem te praten! Maar goed... als het maar helpt!
 
Quinn moet hier ook zeggen wat hij wil en anders moet hij het aanwijzen zodat ik kan zeggen wat het is. En dat werkt goed. Hij leert het zo snel. En heel veel boekjes lezen ook. Hij zat gister ineens op de bank met een boek en begon zelf te lezen... (op zijn manier dan) Zo mooi om te zien
 
Hier wordt juist heel veel gepraat.
Bij het CB stonden ze juist verbaasd over wat hij allemaal zegt. Hij maakt 4 woorden zinnen, en zegt van alles na.
Begint met tellen, zo knap en lief als hij dat doet.
Ook motorisch gaat is hij vlug.

voor het praten doe ik niet echt wat met hem, wel veel muziek op zetten en veel praten samen...

Succes met het praten met de kindjes.
 
Terug
Bovenaan