Wat mag er mee het vliegtuig in??

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Wij gaan binnenkort een weekje op vakantie met het vliegtuig, alleen wat mag er allemaal mee het vliegtuig in met de handbagage, denk dan aan bijv. flesje FV, water, vruchtensapje, fruithapje etc. voor ons dochtertje?? Is dit nog steeds zo streng of geldt dit niet voor baby-voeding etc.? Wie heeft hier ervaring mee? (ook alle tips voor vliegen met een kleintje zijn welkom!)

groetjes,
xx Roos xx

Hoi Roos,

Ik heb nog nooit gevlogen, maar ik weet dat je op de site van www.schiphol.nl alles kunt vinden.

groetjes Maris

Goede vraag! Wij hadden het er van de week net over. We zijn DOODMOE (nare zwangerschap en de eerste 4 maanden na de geboorte ook ziekenhuis in en uit) en toen aan VAKANTIE enne dan niet een huisje in nederland  maar een luie vakantie onder de zon. Maargoed waar kun je maart/april terecht zonder langer dan 3 uur te vliegen, waar het niet te warm voor je kindje maar toch lekker voor jezelf is, wordt je kinderwagen gesloopt als ie in het vrachtruim gaat..wat neem je allemaal mee??
Wie heeft er ervaring met vliegen met een kind van een maand of 8 (want dat is ze maart/april) en welke locaties hebben het zonnetje al lekker rond die tijd?

gr.Ing

Hoi Roos (en de rest)

Je mag alles wat je nodig denkt te hebben in gesloten verpakking meenemen. Daar is een apparte regel voor. Verder mag je voor jezelf potje van max 100ml meenemen in zo'n doorzichtig zakje.
Je kunt op het reisbureau zo een foldertje halen over regels wat je mee mag nemen, daar staat het allemaal in. (ik werk zelf op een reisbureau vandaar)
Leuk hoor dat je gaat vliegen. Waar ga je naar toe??
Je kunt tevens vragen of je de kinderwagen bij je mag houden tot aan de gate. Dan gaat 'ie op het laatst nog bij in het ruim, maar dan hoef je niet 2 uur te hangen met je kind op de arm. De kinderwagen komt dan op de bestemming weer op de bagageband er uit.
Groetjes Lynn

Hey inge,

Ik denk niet dat dat gaat lukken. Het is in april in tunesie wel redelijk qua temperatuur (niet iedereen durft daar naar toe met kinderen). Wil je op safe spelen qua land en qua temp. dan kom je eigenlijk op de canarische eilanden uit (Gran Canaria, Tenerife, Lanzarote, Fuerteventura enz enz) Dit is echter wel 4,5 uur vliegen.....
Dichterbij zou Mallorca of Menorca wel leuk zijn (de ballearen liggen voor de kust ter hoogte van Barcelona). Dit is ong 2 - 2,5 uur vliegen, maar daar is het vanaf half Mei pas zeker qua temp.
Ik hoop dat je er iets aan hebt en als je nog wat wilt weten laat maar horen.
Groetjes Lynn

Hoi,

Ook wij zijn toe aan een zonnetje maar moeten nog even wachten.
In juni gaan we naar Menorca. Dat schijnt het meest buggyvriendelijke eiland te zijn.
(stond in de kampioen van de ANBW enkele maanden geleden)
Dus dat gaan we testen

In juni is het daar max 25 graden geloof ik,..das voor mij warm genoeg haha

Sannemams

Hoi

Even een kleine tip.
Wij zijn met de kinderen twee keer op vliegvakantie geweest.
De eerste keer hebben we speciaal een buggy gekocht ,omdatdie mee mag tot aan de gate (in Nederland,waar wij vandaan terugvlogen niet).Onze jongste was toen net een jaar.Het jaar erna hebben we de kinderwagen meegenomen.Dan moet je hem wel afgeven bij het inchecken,maar wat heb je er verder een profijt van.
In Griekenland met een buggy lopen is WAARDELOOS.Dat ding wil overal de andere kant op dan je wilt.De wegen zijn daar lang niet zo mooi strak en glad als hier.De kinderwagen heeft heel goed zijn werk gedaan.Je moet er alleen wel aan denken dat het gewicht wel meetelt.Wij hadden een speciale tas gekocht waar de wagen in kon (Quinny) en daar kon ook nog mooi een pak luiers bij.Wij vonden dat er heel netjes mee omgegaan was.Geen beschadigingen oid.

Groetjes Jessica

Hoi hoi,

Nog wat kleine tips bij een vliegreis:
Vlieg je vanaf schiphol..... Daar is een speciale babylounge. Daat kun je rustig je baby voeden en verschonen enzo. Rustiger dan wachten in een grote terminal.
Het is handig om je kindje tijdens het opstijgen (en eventueel het landen) wat te laten drinken. Door het zuigen is de kans kleiner dat ze last krijgen van hun oortjes.

Qua bestemming weet ik het niet zo goed, maar soms staan er echt leuke vantie tips in 'Ouders van nu'. Deze maand zat er zelfs een speciale reisspecial bij. Het scheelt als je ergens heen gaat waar een kinderbed en badje is enzo.... Dat scheelt een hoop in het slepen met spullen.
Verder laat je niet al te gek maken. Natuurlijk moet je de goede voeding meenemen, maar vergeet niet dat in het land waar je naartoe gaat dat de kinderen daar ook luiers en doekjes gebruiken. Potjes zijn ook in bijna alle landen te verkrijgen.

Verder wens ik iedereen alvast veel plezier met boeken en een fijne vakantie.

Groetjes, Karin

Terug
Bovenaan