Wat mag er mee het vliegtuig in??

Hoi hoi,

Bedankt voor jullie tips. We hebben idd laatst een buggy gekocht en die houden we dan tot de gate bij ons.  Binnenkort maar even langs het reisburo  voor wat regeltjes of dat info-boekje  en anders even op www.schiphol.nl kijken. We gaan trouwens naar Fuerteventura, naar Caleta de Fuste (plaatsje vlakbij het vliegveld, hoef je maar kort in de bus met de kleine, die is dan 9mnd). We gaan naar een bungalowpark incl. Halfpension, lekker makkelijk. Normaal gaan we eigenlijk rond deze periode naar Egypte, maar daar vind ik haar nog te klein voor, misschien volgend jaar (als er dan wat is, kan ze in ieder gaval praten en duidelijk maken wat er is).

groetjes,
xx Roos xx

Nog even een vraagje aan reisbureau lynn (hihihi). Wat is een leuke locatie in september dan? Mette is dan wat ouder dus mss iets langer vliegen mogelijk (of juist niet...).

Wij zijn nu een aantal keer naar Creta Blue in Koutoulafari geweest. De eigenaar is ons weer op wezen zoeken in Nederland. Heel erg lekker complex. Super kamers, puur grieks eten en een schattig dorpje. We dachten dus eigenlijk we gaan weer naar hen toe maar met een kleintje zit je wel errug vast op het complex en ga je niet ff lekker zitten dineren in het durp. Nu zijn we naar een all in ding geweest (fuga finetimes in Gumbet) en in zoiets zien we meer heil. Gewoon om 6/7 uur al eten met onze dame en alles voorhanden de hele dag. Ken jij vanuit je achtergrond locaties die in de 2/3e week van september nog bikinigeschikt zijn en waar de kamers/appartementen zo lekker zijn dat je als ouder niet vreselijk de balen hebt dat je om 7 uur al weer in de hut zit wegens een slapend kind?

gr.Ing

Hoi Inge,

Eigenlijk het hele jaar door zijn de canarische eilanden goed te doen. Vaak zo rond de 25 graden (niet te warm). De meeste grotere plaatsten hebben een mooi aangelegde boulevard (erg makkelijk met buggy of kinderwagen). Je mag overigens ook gewoon je kinderwagen meenemen (mits inklapbaar) en over die kilo's doen ze dan niet zo moeilijk.
Eventueel is Marmaris of Kemer(turijke) in September ook nog heerlijk. Ook deze 2 plaatsten hebben een goed aangelegde boulevard.
Pas op dat er in Kemer in September ook veel russen komen en die houden een anders soort vakantie als wij. Kun je navragen bij je reisbureau of kijken op www.vakantiereiswijzer.nl. daar staan alle meningen op van mensen die er al geweest zijn.
Leuke acco...ligt ook erg aan het budet dat je te besteden hebt. Je kunt het best een wat grotere accomodatie nemen en vragen of je de wens centraal gelegen/ laag gegelegen en bv zwembadzijde kunt doorgeven.
Van de reisorganisatie alltours zijn de club altoura's leuk en kindvriendelijk, die heb je in heel veel plaatsen.
Ik hoop dat je iets aan mijn antwoord hebt en mocht je nog iets willen weten dan hoor ik het wel.
Groetjes Lynn

Hai Lynn,

Kemer kennen we. We zijn daar naar het world of wonders hotel geweest. Budget maakt niet zoveel uit alleen trekt Turkije ons totaal niet met een kleintje. Als we dan toch iets langer moeten vliegen dan die 3 uur dan liever Fuerteventura ofzo en dan Jandia. PRACHTIG STRAND! We hebben een lekker ai resort gezien aan het strand van Jandia. Maargoed even kijken of we die er nog tussen kunnen proppen aangezien we eind juni naar Toscane gaan. We twijfelen een beetje. Najaar voor het eerst vliegen of juist nu nog in het voorjaar. Ik hoor zo vaak dat deze leeftijd (nu 7 maanden) juist veel makkelijker om te gaan vliegen en een vakantie in het buitenland te doen dan als ze het jaar zijn gepasseerd.

x ing

Volgens mij maakt het niet zoveel uit hoe oud de kleine is. Het heeft er meer mee te maken hoe je er zelf mee omgaat.
Wij gaan zelf naar de Dominicaaanse Republiek in April of Mei (wachten op een aanbieding). Ik heb wel voor deze tijd gekozen omdat Hidde nu nog niet loopt. Dan hoef ik me daar nog niet zoveel zorgen te maken over het zwembad.
Verder moet je tot 2 jaar de kleine op schoot nemen tijdens de vlucht. Het voordeel van het voor of naseizoen is dat je vaak meer stoelen krijgt omdat je met een baby reist.
Groetjes Lynn

Nog een leuke vakantietip,

Toen Linde drie maanden  was, oktober,  zijn we met z'n drieen naar Nerja geweest. Dit ligt vlakbij Malaga, zuidelijkste puntje van spanje.
Hier hebben wij een villa gehuurd met privezwembad. We hadden ook een auto gehuurd zodat we eventueel weg konden en boodschappen konden doen.
Dit was echt een perfecte vakantie. Heerlijk weer gehad ongeveer 25 graden. In zuidspanje is het weer vaak erg goed.Nerja is een leuk plaatsje, nog een beetje authentiek, in de omgeving kun je ook nog wel meer doen. Hebben we niet gedaan want we waren te lui! Het huisje was van alle gemakken voorzien, drie slaapkamers, twee badkamers, goede keuken met voorzieningen, wasmachine het zag er netjes en schoon uit. De prijs viel erg mee, 660 euro per week voor een zes persoons huisje.
Het was zo lekker ontspannen, de kleine ligt gewoon lekker te slapen en zelf lig je aan je zwembad met geweldig uitzicht!
We hadden geboekt via www.villaverhuurspanje.nl . De vlucht met ryanair, kan ook met transavia.
Wij gaan in ieder geval in september weer!

Groetje Joy

oja, het is maar 2,5 uur vliegen en ik denk dat het in april ook al mooi weer is!

groetje Joy

Terug
Bovenaan