Wat mag hij nu wel en niet...

Ik ben vanmiddag op het cb geweest en Vera mag een boterham eten met boter, omdat ze al zo goed Rapleyed! (broodkorsten, rijstwafels, halve aardappels, wortels en sperciebonen schrikt ze niet van).

Verder houd ik het vrij simpel: elke dag een appel pureren als fruit. 1 of 2 keer per week iets anders als een peer of meloen. Je eet zelf toch ook niet elke dag ander fruit?

En warm eten: ze eet wat wij eten. En als wij iets eten wat ze niet mag, krijgt ze niks. Ze mist het nog niet en ze weigert een potje.

quote: mama van marielle reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-07-2007 21:11:33'));

Ik ben vanmiddag op het cb geweest en Vera mag een boterham eten met boter, omdat ze al zo goed Rapleyed! (broodkorsten, rijstwafels, halve aardappels, wortels en sperciebonen schrikt ze niet van).

Verder houd ik het vrij simpel: elke dag een appel pureren als fruit. 1 of 2 keer per week iets anders als een peer of meloen. Je eet zelf toch ook niet elke dag ander fruit?

En warm eten: ze eet wat wij eten. En als wij iets eten wat ze niet mag, krijgt ze niks. Ze mist het nog niet en ze weigert een potje.

Hoi allemaal nog bedaknt voor de reacties...

@marielle hoe oud is jouw dochtertje dan? ik dacht dat ze pas met 7 maand brood mochten..
maar knap hoor als ze het zo goed doet.

weet iemand mischien een site waar percies in lijstjes ofzo wat ze mogen hebben bij 6 maand bijvoorbeeld..

groetjes sylvia

Op deze pagina staat een heel schema van wat kindjes wanneer mogen. Het  staat weliswaar op een  website die over borstvoeding gaat (en begint dus pas vanaf 6 maanden), maar je kan dit natuurlijk ook gebruiken als je geen bv geeft. Ik vind het wel handig, gewoon als handvat, want natuurlijk kan je er best wat  mee schuiven.

http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/ vast_voedsel/ voedselintroductieschema.html

Oh,
ik heb spaties in de link gezet want ik wist niet hoe ik deze anders in het berichtje kreeg. Je moet de link dus even kopieren en plakken en dan 2 spaties verwijderen

@ Pauwtje:

Ik volg in principe ook het schema van borstvoeding.com

Daar staan met 7 maand brood, met 6 maand broodkorsten. Vera is afgelopen zondag 6 maand geworden. Dus je hebt gelijk: eigenlijk zou ik nog een maand moeten wachten. Maar aangezien ze nog weinig binnenkrijgt met de Rapley methode heb ik er niet zoveel moeite mee dat ze nu al aan de boterham gaat. Dan zal ze over 4 weken ongeveer een hele boterham binnenkrijgen. Ook warm eten geprakt weigert ze, dus krijgt ze a la Rapley nog niet een hele maaltijd binnen.

Het voordeel van brood is, dat ze boter erop kan krijgen, wat haar kan helpen met de stoelgang. Ik ga het vandaag gewoon proberen. En lukt het niet, dan probeer ik het een week later weer.

Precies, gewoon een beetje een eigen draai aan geven. Als een kindje iets met 7 maanden mag, zal het heus niet schadelijk zijn als je het al met 6 maaden geeft. En fruitsoorten die met 6 maanden mogen, kunnen ook heus wel eerder. t is gewoon een handige richtlijn, om te weten welke groenten en fruitsoorten geschikt zijn.    

Lijkt me wel lastig als een kindje helemaal geen gepureerd voedsel wil. De combi lijkt me zo leuk/handig, zowel je kindje zelf te laten eten als af en toe een prakje/potje naar binnen te kunnen schuiven.

wauw knap dat sommige beebs al brood eten. Indy is 7,5 maand maar die begint nu pas fruit te eten (nog wel met de houding "omdat het moet" :) ). Die zie ik voorlopig nog niet echt goed mee eten terwijl haar zus dat op deze leeftijd al wel goed deed. Die zat met 7 maanden ook al aan het brood en alles.

Terug
Bovenaan