wat mag je nou niet meer eten?

NOg een kleine aanvulling:

Let op cafeine! Is erg slecht voor je baby, zit ook in cola, paracetamol met cafeine en gewone thee.

Een noot bij de rauwe vis: mijn verloskundige vertelde me dat mensen die gewend zijn rauwe vis te eten (zoals ik met mijn sushi-verslaving), mogen dat gerust blijven doen. Je bent dan namelijk gewend aan de eventuele bacteriebeestjes die erin kunne zitten en bovendien is het heel gezond!
Je moet er alleen wel op letten dat het echt 100% verse vis is. En dat is nu juist het probleem met haring. Die is zelden echt kakelvers.

 
Nog een kleine aanvulling. Teveel produkten met aspartaam zoals zoetjes en light frisdranken zijn ook niet goed. Ik geloof dat het afbraakprodukt van aspartaam voor je kindje veel lijkt op het effect van alcohol. Je mag natuurlijk wel een glaasje cola-light, maar niet teveel!

Bovendien is er ook een discussie gaande over kaneel. Ik eet het uit voorzorg maar zo min mogelijk. Maar af een toe een appeltaartje kan vast geen kwaad.

Oh, ja nog even over de alcohol. Je mag inderdaad af een toe best een glaasje (ik drink zelf helemaal niet meer, omdat ik dat gewoon een veiliger idee vind, maar dat moet ieder voor zich weten). Mocht je een glaasje wijn of bier drinken let dan wel op dat je het niet in een keer achterover kiept! Als je er lekker lang over doet komt de alcohol ook niet meteen in zo'n hoge dosis bij je kindje.

Groetjes Debbie

Ps. Weet iemand hoe het trouwens zit met garnalen?
 
Hallo allemaal!
Bedankt voor jullie reacties. Ik was gisteren bij de gynacoloog. Hij zei dat over gerookte zalm de meningen waren verdeeld. (ik neem liever geen risico, dus eet ik het gewoon niet, net als de haring en de wijn). Gerookte paling mag dus wel, net als rookvlees en rauwe ham. Suiker kan absoluut geen kwaad. Kan ook geen zwangerschapssuiker veroorzaken (wel eens gehoord, of dat je er zwangerschapsvergiftiging van kan krijgen) Absolute onzin dus!

Geen idee hoe het zit met garnalen. Ga ik ook nog eens vragen, want die vind ik ook erg lekker en straks met de vakantie...

Groetjes Inez
 
Terug
Bovenaan