Wat mag wel, en wat mag niet?

Tjonge, moet er zo aan wennen dat niet alles meer kan en mag.....Wat mag je wel eten, en wat nu ookal weer niet? Kijk op internet de schema's na en houd me daaraan, maar soms twijfel ik...

Ik drink de kartonnen pakken melk van de Aldi, mag dat nou wel of niet, en plakjes geitenkaas wat ik zo lekker vind, mag dat? Ik heb ook 2 katten en ben zo voorzichtig mogelijk met de kattebak, maar ja....hij zal toch schoon moeten..

Hebben jullie ook zo de twijfels af en toe wat nu wel en niet mag en goed is voor je?

Knuf
 
Hoi

ik ken dat probleem met wat mag wel en wat mag niet!
Ik zie niet in waarom melk uit de Aldi niet meer zou mogen, je mag/moet zeker melkproducten innemen, als het maar gepasteuriseerd is! Idem met die geitenkaas zou ik zo denken.
En ivm die kattebak, vraag aan iemand anders om het te doen, en als je echt niet anders kan dan het zelf te doen, zeker handschoenen aandoen!!!

Groetjes
 
Ja, het valt allemaal niet mee hoor :)

Heb net meteen handschoenen gekocht die ik aan kan trekken voor als ik de kattebak ga verschonen, er is helaas niemand anders die het kan doen...:(

Thnx voor je reactie Luna *
 

Hoi Nephele

Tja wat zal ik zeggen!
Zelf ben ik nu 29w6d zwanger van mijn eerste kindje en nog steeds vraag ik me soms af wat wel kan en wat niet, ik word soms ook best onzeker!
Je hoort zoveel verhalen van iedereen, de een zegt je mag het wel en de ander zegt je mag het niet.
Zo heb ik de eerste maanden geen Mozzarella gegeten omdat ze zeiden dat dat niet mocht!
en Mozzarella is toch wel 1 van mijn favorieten!
maar mijn schoonvader is italiaan en die begreep er niks van omdat de zwangere vrouwen daar ook gewoon mozzarella eten.
ik eet het nu wel gewoon.
in feite mag je ook alles eten alleen een paar dingen maar niet, of je moet daar mee uitkijken,
in ieder geval zou ik me niet al te veel zorgen maken, als je het echt niet weet kun je altijd de vk bellen maar gelukkig is er veel te vinden op internet!
geniet er verder van!

liefs sarah 29w6d
 
Hoi

Soms vind ik het wel erg ver gaan allemaal, wat wel en niet mag. Vroeger had je dat ook niet  en ik ben toch ook gezond ter wereld gekomen. Als ik hoor wat me moeder at en deed vind ik dat ik erg heilig ben!!! Ze zeg vroeger wisten ze niet veel. Met mijn 1e zwangerschap was ik ook heel precies. Echt opletten en hoeveel ik at. Ja ik was echt heel erg. Maar nu ben ik wat makkelijker. Eet geen rauw vlees en brie of diversen schimmelkazen. Geen gevaarlijke dingen in iedergeval die me kindje kan schaden natuurlijk. Maar je moet niet denken ik ben zwanger en mag niets eten hoor!! Je mag meer wel dan dat je niet mag.

Groetjes Nancy
 
Moeilijk he? Vooral als anderen mensen zich ermee bemoeien. Dan kun je nog onzekerder worden.

En inderdaad, vroeger waren dit soort dingen niet bekend en is het vaak gewoon goed gegaan. Luister vooral naar je eigen gevoel. Stel dat je kindje wel iets oploopt, wil jij je dan altijd afvragen of je iets wel of niet anders had kunnen doen?

Als je dat in je achterhoofd hebt ben je zowieso al voorzichtig. Meer kun je niet doen hoor. Het moet wel leefbaar blijven.

Syl
 
Volgens mij is het allemaal niet zo ingewikkeld. En meer dan je best doen, kun je niet. Bovendien zijn de kansen op dat een kaasje of een stukje rauw vlees inderdaad de schadelijke bacterieen bevat niet zo groot. Mocht je eens "zondigen" of per ongeluk iets eten, wat je liever niet had gehad, dan is niet meteen je kindje niet goed.
En andersom: mocht er iets met je kindje zijn, dan nog kun je nooit zeggen dat dat komt door dat ene kaasje op die ene dag. Want dat weet je niet.
Ik zelf hou me zoveel mogelijk aan de dingen die ik weet, maar neem ook af en toe wel eens een slokje van mijn mans glas wijn en kom ook nog wel eens in een rokerige kroeg. Zoals Syl zei: het moet wel leefbaar blijven.
groetjes
greet (35+5)
 
 Doe bij de bak verschonen toch even een mondkapje / theedoek voor
je neus en mond, wat er allemaal aan ranzigheid omhoog stuift.



Verder moet je het inderdaad gewoon leefbaar houden, dus je mag best op zijn tijd een haringkje.

Stress over wat wel en niet goed is is erger voor je baby dan alle opgetelde voedsel dreigingen bij elkaar

 
Terug
Bovenaan