Wat mag wel, en wat mag niet?

Ik vind het ook lastig hoor, hoorde laatst weer dat je geen mayonaise mag omdat daar rauwe eieren inzitten. Ik heb toch het idee dat dat wel meevalt, of niet?
De kattenbak laat ik ook door mijn man doen, maar vanmiddag hoorde ik dat je ook moet oppassen met de kat zelf, vooral als die jong is. Laten wij nu net sinds 4 weken een jong katje hebben... plus nog een oudere. Ik weet het soms ook niet meer hoor!
Haring mag trouwens weer wel, dat is de uitzondering op de rauwe vis. En brie is ook geen probleem, mits er NIET opstaat "au lait cru" volgens mijn huisarts. Die zei trouwens dat je nog moeite moet doen om in nederland iets te vinden met rauwe melk, komt bijna niet voor. In principe kun je dus alle zuivelproducten uit de supermarkt gewoon eten, en bij twijfel even op de verpakking kijken.
 
Hoi,

Ik vind het ook allemaal best lastig soms.
Zoals bijvoorbeeld die kwestie van rauwe eieren: laatst heb ik een zacht gekookt ei gehad (waarvan het eigeel dus echt zacht was, zeg maar)... is dit dan schadelijk???
En een gebakken ei... mag dat ook wel of niet???

Heeft iemand hier misschien antwoorden op voor mij???

Groet, Paddie
 
hallo allemaal

Wat een verhalen, volgens mij zijn er maar een aantal dingen waar je op moet letten

-Geen rauw vlees/vis(dus ook geen rosbief,filet american,half doorbakken bie enz)
-Alleen kaas die van gepasturiseerde melk is gemaakt( brie bij de aldi mag dus gewoon, verder als je de kazen in een gerecht warm gebruikt mag dit ook, omdat de bacterie dan gedood wordt door de temp.
-Liever geen half gekookte eieren
-Geen kattebak verschonen
-Geen ongewassen groente en fruit, en het liefst groente zo vers mogelijk.

En wat de mayonaise betreft, die is gewoon houdbaar tegen woordig dus dat kan geen kwaad. En vis zure haring gerookte vis enz mag allemaal, is zelfs goed voor de hersen ontwikkeling van de baby.

Op www.babybrabbel.org heb je een onderwerp vraag het aan, daar kun je aan een vk of dietiste vragen stellen, maar ook alle ingezonden vragen en de antwoorden lezen.

suc6 ermee, en mocht je nu per ongeluk iets verkeerds hebben gegeten, het is geen ramp hoor!!!

Groetjes Doortje (18,1 weken)
 
Hoi,

Ja idd, heel lastig allemaal. Ik had zoiets van, bij twijfel, laten staan, over zoveel weken kan je het weer onbeperkt eten.

En idd, als je perongeluk iets eet wat eigenlijk niet mag, geen paniek hoor. Zo heb ik in mijn zwangerschap mijn kiezen laten trekken (wist nog niet dat ik zwanger was) op een verjaardag toast met brie zitten eten (gewoon ff niet aan gedacht) in een restaurant biefstuk gegeten (kon maar uit 2 menu's kiezen, en de andere was vis, en dat lust ik niet) en ik ben bevallen van een gezonde zoon. Het is niet goed als je teveel of te vaak dingen eet die niet mogen, maar perongeluk.......... zou ik niet van wakker liggen als ik jou was.

En nogmaals, bij twijfel, niet eten.

Groetjes Brenda ( en Lex, 9 dagen oud)
 
Terug
Bovenaan