Wat mag ze allemaal drinken 6 maanden

<p>alles is nieuw voor mij, vandaar deze vraag andere drankjes dan melk , maar zoals wat diksap ? Waar moet ik dan aandenken of roosivicee ? </p>
 
Met 6 maanden zou ik nog niks anders te drinken geven dan melk. Ze hebben nog geen ander vocht nodig en dat neemt alleen maar ruimte in hun buik in waar voedzame melk moet zitten. Vanaf een maand of 9 beetje oefenen met wat water of kruidenthee. Diksap, roosvicee enzo zou ik nooit geven, onnodige suikers. 
 
Wij zijn begonnen met water aanbieden naast de melk toen ze 7/8 maanden was. Met als gevolg dat ze nu gewoon tevreden is als we haar water aanbieden. Ze is 1,5 en drinkt op een dag 300 ml melk en 300-600ml water. De drinkbeker staat op tafel en als ze erom vraagt weigeren we nooit. 
Af en toe geven we diksap of thee, maar ze is met water net zo blij. ?
 
Hier ook gewoon water of lauwe slappe groene thee (meestal water, want lui, haha). Pas toen mijn dochtertje 1,5 was kreeg ze voor het eerst limonade (moest even wat suikers binnenkrijgen na een narcose). Maar met 6 maanden is diksap of Roosvicee echt nog niet nodig. Ook gewone melk zoals hierboven zou ik niet doen (pas rond 1 jaar).
Maar hier ging het echt om een paar slokjes bij het eten. Stelde qua hoeveelheid weinig voor.
 
Water of slappe thee. Diksap nu nog niet gaan geven. Ze moet eerst aan water kunnen wennen. Anders heb je kans dat ze straks geen water wil. Hier kreeg onze dochter pas later diksap en dan echt sterk verdund. Gewone melk mag pas vanaf een maand of 11-12 ivm de darmen. 
 
Terug
Bovenaan