Wat met eerste kind tijdens ziekenhuisopname moeder?

Hoi

Ik ben zwanger van nr 2 en ben ik september uitgerekend.Nu ligt deze baby in stuit en hoe ik er licht rekening mee dat ze niet meer draait.Nu is mijn zoontje dan 21 maand.Ik hoop maar dat ze nog draait(wat ik niet verwacht aangezien mijn zoontje ook in stuit lag) maar wat als ze niet draait en ik beval via kz.Ik moet dan 5 dagen in het zh blijven maar hoe moet dat met mijn mannetje.Mijn ouders en mijn vriend zullen voor hem zorgen maar iki lig nu al in tranen als ik daar aan denk.Ik heb hem nog nooit zolang alleen gelaten.Ik weet dat ze heel erg goed voor hem zullen zorgen en dat hij iedere dag bij me komt maar ik vind dit zo moeilijk.Zijn er nog meer die dit hebben gehad en een kindje hebben die te klein was om uit te leggen waarom mama een tijdje niet thuis komt?
 
Hoi,

Ik begrijp je vraag. Even ter inlichting; ik heb 1 kind die per stuit is bevallen, en nog geen 2e.

Maar is er niet de mogelijkheid om een natuurlijke bevalling te krijgen??
Ik weet donders goed hoe "erg" en natuurlijke stuitbevalling is, maar bij mijn dochtertje wisten we het niet. Ik heb toen á la minute gekozen voor een gewone bevalling...
Tijdens de bevalling had ik spijt... en naderhand tóch blij dat ik het heb doorgezet.

Je moet dan ook wel in het ziekenhuis bevallen, maar het herstel-procéde blijft je dan bespaard.
Succes met je stuitertje, en hopelijk draait hij/zij nog!
Groetjes Debby mv B'Elanna
 
Hoi

Mijn beeb schijnt nu al meer dan 3 week voor te liggen op de groei en mijn bekken is te smal dus dat valt(jammergenoeg ) af en ik moet nog een aantal week dus de groei is er nog niet uit.Ik kan ook geen draaipoging doen met 36 week omdat mijn romp te kort is.Nou ja de dokters zullen het wel weten denk ik dan maar.
 
Hoi,

Oeeeeiiiiiiiii ja dan houd dat op he??? Hoe heb je dat met de 1e gedaan dan?? ook via KS???
Tja, ik denk dan maar... dat je het voor jezelf dan ook moet proberen (??) los te laten.
Ik hou iig mijn vingers gekruist, en dat je beebje lekker uit zich zelf gaat draaien.

Succes met de laatste loodjes!! @enneeh beebje; Draai eens voor je mama!!

Groetjes Debby mv B'Elanna
 
Hoi

Een bekend verhaal voor mij. Ik ben 5 weken geleden bevallen dmv een geplande keizersnee. Mijn zoontje wordt over 2 maanden 4 jaar. Ik maakte mij er ook heel druk om hoe dat zou gaan met de opvang e.d. Mijn zoontje is de dag ervoor bij oma gaan logeren. Toen zijn zusje geboren was hebben we oma gebeld en die kwam meteen met onze zoon naar het ziekenhuis. Mijn vriend heeft de dagen dat ik in het ziekenhuis lag vrij genomen en de zorg afgewisseld met oma. Hij legde onze zoon s,avonds zelf in bed en als hij sliep kwam mijn vriend nog even naar het ziekenhuis. Oma pastte dan bij ons thuis op.
Het is heel anders dan bij je eerste. Ik miste mijn zoon heel erg en wilde zo graag naar huis. Ook vond ik het heel erg als mijn vriend s,avonds weer naar huis ging...ik wilde zo graag mee.
Gelukkig verliep mijn herstel heel voorspoedig en ging ik na 3 nachten naar huis. Heb wel zelf aangegeven dat ik naar huis wilde hoor! Moest eigenlijk nog een nacht blijven.

Waar je ook om moet denken is hoe het gaat als je weer thuis bent. Omdat de kraamhulp er toch vooral is voor moeder en kind en niet al haar aandacht aan je oudste kan geven...Het is fijn als je oma/papa hebt om voor de oudste te zorgen, zodat jij ook kan genieten van de momenten met de kraamhulp.

Ik wens je veel succes....

Groetjes Kirsten
 
Hoi,

wat vervelend zeg!  En mijn verhaal maakt je misschien niet vrolijker. Maar goed, vertel het toch even.

Ben afgelopen januari bevallen van mijn 2de zoontje (Ilyas). Younes was toen 19 maanden. 1 nachtje in  het zieknhuis ivm koorts tijdens de bevalling, maar de volgende dag mocht ik gewoon naar huis. In mijn kraamweek hield ik echter koorts,  werd ook steeds erger, dus na 7 dagen weer naar het ziekenhuis (Ilyas mocht mee, als logeerbaby). Eerlijk gezegd was ik blij toe, want voelde me zo beroerd en toen ik thuis was, paracetamollen erin en ging ik toch dingetjes doen. Ja, je hebt toch nog een uk van 19 maanden rondlopen. Maar goed, naar ziekenhuis dus.  Uiteindelijk een week gelegen (lang verhaal kort, bleek gewoon griep te zijn).  

Maar goed, de eerste dagen in het ziekenhuis gingen heel goed, Younes vond het wel interessant, zo op bezoek bij mama. Ik blij als hij kwam natuurlijk. Miste hem wel enorm, maar omdat ik me zo rot voelde was het wel lekker dat  ik niet voor hem hoefde te zorgen en had ik er wel vrede mee. Maar na een dag of 4 wilde hij niet meer naar het ziekenhuis. Begon te krijsen bij de deur. Dus na 5 minuten mijn man maar weer weggestuurd.  Nog een paar keer geprobeerd, maar op een gegeven moment zei ik blijf maar weg met hem, want hij helemaal van slag en ik ook! Flink wat huilbuien gehad. Toen wilde ik ook echt zo snel mogelijk naar huis.  

Eenmaal thuis was het ook echt een paar dagen weer even wennen. Hij moest niet zoveel van me hebben,  een keer kwam ik beneden  's ochtends en begon hij nee te schreeuwen. Ging ik weer ....

maar goed, dit is mijn 'slechte'ervaring, al kijk ik er zo niet echt op terug. Ik was echt blij dat ik naar het ziekenhuis mocht, want het ging gewoon niet thuis. En jouw kindje is al iets ouder dan mijn zoontje toen, dus die is misschien wat beter te beredeneren. En hoe balen het ook is dat je 5 dagen in het ziekenhuis moet blijven, het is wel goed om uit te  rusten. je doet dan nl ook echt helemaal niets. Terwijl je met zo'n kleintje thuis echt weer van alles  gaat doen.

Probeer je er niet al te druk om te maken, geniet ervan dat je echt even bij kan komen dan en laat je man en moeder gewoon vaak met de oudste  op bezoek komen (ik weet niet hoe het met jullie is in het ziekenhuis, maar bij  ons mochten kraamvrouwen echt veel meer bezoek  van partners (en misschien ook wel  broertjes en zusjes) dan andere patienten!

Sterkte,
Mienetje  
       
 
oh, sorrie, lees dat daan dan ook pas 21 maanden is..........
Blijft lastig. Mijn zoontje was echt een beetje boos op me, maar dat betekent natuurlijk niet dat Daan dit ook is!
 
Hoi hoi,

heb je er al eens aan gedacht om de baby anders te laten draaien dan in het ziekenhuis?
Met acupunctuur blijken er  ook heel goede resultaten te zijn.
Misschien is dat het proberen waard en anders even navragen.

Liefs,
 
Terug
Bovenaan