Wat met eerste kind tijdens ziekenhuisopname moeder?

Hoi!
Hier hebben we bijna hetzelfde meegemaakt (zelfde leeftijd kindjes). Onze tip?
Laat alles lekker over je heen komen en laat je 1e gezellig bij opa en oma logeren (blijkbaar is dat een optie voor jullie). Hij/zij is daar in uitstekende handen!! Wij vonden het heel belangrijk dat papa en mama samen de eerste dagen konden doorbrengen met de baby. Natuurlijk kwam nr. 1 elke dag langs! Die vond dat maar gek en vond alle apparatuur veel interessanten dan dat baby'tje en z'n ouders....
Als je een keizersnede krijgt, realiseer je dan dat je thuis de eerste 2 weken ook hulp zal moeten krijgen!! Al zijn het maar halve daagjes. Want je 1e zal veel aandacht nodig hebben en jij mag nog niet zoveel doen (tillen enz.)
Groetjes, Ingrid
 
Nou ik ben vandaag weer naar de gyn geweest en ze konden niet goed voelen hoe de beeb ligt.Donderdag heb ik een echo.Het is inderdaad de bedoeling om nr 1 naar opa en oma te brengen maar ook dat hij zijn eigen ritme houd.

We hebben het nu alsvolgt bedacht mocht ik een keizersnede krijgen.

Smorgens met papa naar het ziekenhuis.
Smiddgs in zijn eigen bedje slapen en komen opa en oma in het ziekenhuis.
Savonds met papa naar het ziekenhuis en dan komen opa en oma hem ophalen en leggen hem in zijn eigen bedje te slapen zodat papa en mama en beeb nog ff alleen zijn.Als papa thuis komt gaan opa en oma weer naar huis toe.Tijdens de bevalling zal hij bij opa en oma zijn en misschien ook wel als papa kaartjes moet halen,aan moet geven enz.Het zal ook allemaal wel goed komen het is alleen dat ik alles graag geregeld wil hebben omdat het me rust geeft.(hormonen denk ik.)Ik weet 100%zeker dat er goed voor hem gezorgd word.

Na de bevalling heeft mijn vriend 2 week vrij dus hulp is er wel en mijn moeder woont om de hoek.



 
Hoi mama van Daan,

Ik heb een dochterjte van 21 maanden.
Heb niet 5 dagen in het ziekenhuis gelegen maar 3.
Wij deden het zo.
's ochtends met papa mee naar mama. ze vond het leuk om bij mij op bed te zitten maar ik ken ook kindjes die niks van mama moesten weten toen die in het ziekenhuis lag. Hou daar rekening mee. Wil je niet bang maken.
Daarna naar huis. Papa deed haar in bed.
's Middags was papa thuis tot aan het slaapje voor de avond.
's Avonds kwam papa naar het ziekenhuis.
De dag er na weer 's ochtends naar het ziekenhuis en 's middags thuis.
zo deed papa haar telkens naar bed en geen 'vreemde'.
Naar het ziekenhuis heeft voor de kleintjes best een impact.
vandaar dat wij het maar 1 keer per dag hadden.
ze heeft er goed op gereageerd.
Ik vond het ook heel erg moeilijk normaal was ik er de hele dag en nu in eens niet.
Daarom hielden wij de verzorging bij papa.

succes!
Gaan ze de kleine niet proberen te draaien? Bij ons is dit met succes gelukt in de 36e week

visjes
 
Nou heel erg bedankt voor alle reacties.De baby is inmiddles dus zelf gedraait maar een kz is nog niet helemaal van de baan.De baby blijkt 4 week voor te liggen op groei en aangezien ik een kz heb gehad willen ze me niet eerder inleiden.Het is nu dus afwachten hoe hard ze gaat groeien en daar hangt vanaf of het een kz word of niet.De gyn zei ook dat een zware baby vaak eerder komt en aangezien ze dan misschien nog binnen de normen is kwa maat kunnen we en gewone bevalling proberen.Het hangt dus allemaal van de baby af nu.

Zijn er meer die ervaring hebben met grote kinderen?
 
Terug
Bovenaan