Wat-mij-betreft-vooral-niet-kopen-lijstje

Hallo allemaal,

Ik verwacht begin juli de tweede en ben wat spullen aan het uitzoeken die ik al in mijn bezit heb. Nu zit daar veel niet gebruikte produkten bij te zitten die ik voorafgaande aan de eerste bevalling als erg handig zag en gekocht heb en vervolgens nooit meer heb gebruikt.

Als tip een lijstje van zaken die ik jullie NIET zou aanraden:

1) Lepeltjes die aangeven of voeding te warm is
2) Idem nu een melkfles met zo'n hitteaanduiding
3) Een flessenwarmer (met auto-adapter)
4) Te veel boxpakjes 50/56 uit een stuk (groeien ze zo snel uit), ik ga voor losse shirtjes en broekjes
5) Pompje om snot uit de neus te halen
6) Onhandige luiertas (Hema) met maar 1 vak waarin alles kwijtraakt
7) Maxicosi voetenzak voor een kind dat in de zomer wordt geboren
8) Div fopspenen op voorhand (heeft hij nooit gewild)
9) Zo'n zeiltje in bedje
10) Schoentjes/gympen (veel gekregen) voor de leeftijd tot 11-12 maanden, nooit aangehad

Wellicht hebben andere moeders ook zo'n lijstje.

Gr,
Mariaz
 
Ja, handig om te weten als je de eerste verwacht. Ik had de luiertas van de Hema al gezien: vind het em wel mooi. Maar is dus niet praktisch. Ja, zoiets moet je ervaren. Bedankt!
 
Zeiltje in het bedje is toch echt een onmisbaar item hoor. Mijn beide kinderen hebben zich een aantal keren behoorlijk in bed nat geplast en als je dan geen bedzeiltje hebt, is mooi het matrasje verpest!!
Verder kan ik ook zeggen dat ik een flessenverwarmer heb gekocht die ik nooit heb gebruikt. Echt zonde en ik heb ooit zo'n babyfloat gekocht voor in het grote bad. Ook weggegooid geld.
Tummy tub zou ik ook nooit kopen. Een gewone emmer doet prima dienst. En verder heb ik teveel hydrofiel luiers gekocht. Een stuk of 6 zijn meer dan voldoende als je die als handdoek of als hoofdonderlegger in het bedje wilt gebruiken.
 
Maar overslagrompertjes zijn juist wel weer handig, omdat ze niet over het hoofdje van de baby hoeven.
Waar ik trouwens zelf eens schurfthekel aan heb zijn pakjes die niet van onder openkunnen. Met name mensen die zelf geen kinderen hebben geven dat nog wel eens. Dat is altijd weer ergerlijk met verschonen.
 
Ik weet er nog een: niet kopen een hoofdbeschermer voor in het bedje. Dat proberen ze je in de babyzaak aan te smeren en het staat hartstikke leuk, maar het eerste wat de kraamhulp/vk zegt dat 't eruit moet i.v.m. wiegedood.
 
Ik ben het ook wel eens met deze lijst. Als een ervaren moeder kan ik dit ook wel zeggen. Hoewel ik het niet eens ben met nummer 5, ik had nl heel veel baat met zo'n pompje. als je het weet hoe te gebruiken is die heel handig. Van die fopspenen vond ik het wel handig om ten minste 1 in huis te hebben voor het geval dat. Wat voor mij een must was om in huis te hebben voor de komst van een baby waren, cinababy van vsm, venkelwater, rooibosthee (speciaal voor babies), zetpilletjes voor babies, luuf, otrivin en orisel. hoop dat jullie hier iets aan hebben.
 
Terug
Bovenaan