Wat moet een kind van 10 maanden nou aan eten krijgen?

Onze dochter van 10 maanden is ook een matige eter en daarom komt ze nog dikwijls voor een nachtfles. Ze kan gewoon geen grote hoeveelheden verwerken.
Er begint nu eindelijk wel wat spek op haar lijfje te komen, maar haar lengte en gewicht zijn op de curven nog wel flink uit evenwicht.
Niet teveel zorgen maken, gewoon kijken waar je kindje tevreden bij is.
groetjes!

Hey Jasmijn,
Ik ben dus niet de enige met een kind die 's nachts nog weleens wat melk wil, gelukkig!

Zarah begint eindelijk weer wat aan te komen, de huisarts zag haar laatst en was helemaal enthousiast over hoe ze eruit zag. Dus ik zal het zo slecht nog niet doen, denk ik dan maar.

Hoi,

Hier ook iemand met een baby van ruim 10 maanden die af en toe nog een nachtvoeding nodig heeft.  Ik doe er niet moeilijk over.
Je bent echt niet de enige.

Irene

Heb jij nooit een schema van het cb gekregen met wat ze rond die leeftijd ongeveer mogen eten?

Ik kreeg een schema voor vanaf 8 maanden:

Ontbijt:
Bv of beker met 150 ml opvolgmelk en 1 snee bruin brood met boter en beleg
OF
Pap met opvolgmelk 200ml

Tussendoor:
Fruit, thee/vruchtensap

Lunch:
Bv of beker met 150ml opvolgmelk
1 snee bruin brood met boter en beleg

Tussendoor:
Thee/vruchtensap met cracker, kinderkoekje of rijstewafel

Dinner:
3 eetlepels groente
1 a 1,5 lepel aardappel, rijst, pasta
1 lepel vlees, vis of vleesvervanger
Toetje in vorm van yoghurt of fruit

Slapen
Bv of 200ml opvolgmelk

Dit is het zo'n beetje. Mijn dochter slaat de vork weg als ze niet meer wil eten en houdt haar lippen stijf op elkaar. De ene dag eet ze ook goed de andere dag niet. Met 10 maanden woog ze nog geen 8 kilo, ook niet zwaar dus.
Ze weten zelf wel wat ze willen of niet.

Liefs Reneke

Terug
Bovenaan