wat moet ik doen, ik weet t niet..

Hoi hoi

Wij zijn geboortekaartjes aan het uitzoeken en toen kwamen we met dit dilemma.
Wij hebben erge ruzie met mijn zwager en schoonzusje. Er is erg veel gebeurd waardoor we geen contact meer met elkaar hebben.
Nu zitten we van moeten we nu wel een geboorte kaartje sturen omdat het zo hoort en voor mn schoonouders omdat ze het er best moeilijk mee hebben zoals het loopt of gewoon niet.
Straks sturen we geen kaart en krijgen we boze reacties of sturen we wel een kaart en krijgen we misschien ook boze reacties...

ik weet het even niet meer,
ik heb zelf zoiets van nou dacht t niet, maar wil mijn schoonouders ook niet "kwetsen".

wat zouden jullie doen????

liefs silvia

Hallo,

dit is misschien een beetje een andere situatie maar, ik heb door familiruzie geen contact meer met mijn oom en tante. Ik heb daar ook absoluut geen zin in omdat wat zij ooit eens gedaan hebben kan gewoon niet door een deur... Maar toch zit ik in hetzelfde dilemma een beetje. Zal ik ze een kaart sturen of niet... Toch heb ik besloten om ze wel een kaart te sturen omdat ik de eer aan mezelf wil houden. Ik doe dit ook voor bepaalde mensen... Ik kan natuurlijk niet weten wat er bij julie heeft afgespeelt maar kan ook wel begrijpen zoals je al zei....dat je daar geen behoefte aan hebt.. Maar ik denk persoonlijk dat je er wel goed aan doet om ze 1 te sturen en dan is het alleen om je schoonouders gerust te stellen....Maar het blijft een shit situatie!!!!!!

Liefs Nathalie

p.s laat je me weten wat je hebt gedaan en succes met de beslissing!!

Hoi Silvia,

Ik ken gelukkig dat probleem niet, maar ik kan met wel vinden in het verhaal van Nathalie. Ik zou in zo'n geval ook de eer aan mezelf houden. Het ergste wat je kan gebeuren is een boze reactie van je zwager en schoonzus, maar die moet je proberen naast je neer te leggen. Als jullie kleintje er is, moet je gewoon genieten van alle lieve reacties die je wel krijgt. Ik weet dat 1 neg. reactie veel meer impact heeft dan heel veel lieve/goede. Maar als je niets doet, dan blijf je jezelf dat misschien kwalijk nemen.

Die boze reactie zou ook meer over hen dan over jullie zeggen. Jullie houden de eer aan jezelf en hebben dan jullie best gedaan. Als zij het dan nodig vinden om boos te worden, wie ben jij dan om dat tegen te spreken? Laat ze boos zijn en laat ze dan lekker in hun sopje gaar koken. Jij hebt het mooiste gekregen wat je op deze wereld maar kan krijgen: jullie eigen lieve kindje en niemand die jou (en je man of vriend) dat geluk kan afnemen!

Succes er mee!.

Gr. Tamara.

Hoi het had mijn verhaal kunnen zijn haha.
Wij zitten in precies dezelfde situatie.
Wij hebben al 2 jaar ongeveer geen contact meer met mijn schoonzusje en zwager...ook een hoop gebeurd.
Mijn vriend is heel koppig en heel hard en hoeft ook geen contact meer. Ik ben wat toleranter en al helemaal sinds ik zwanger ben.
Nu hadden we het er laatst over omdat mijn schoonzusje nog wel heel af en toe contact heeft met mijn andere schoonzusje dat ik wel vond dat we een kaartje moesten sturen als de kleine er is....dat was ook gelijk einde gesprek.
Mijn schoonouders hebben ook geen contact meer met mijn schoonzusje (daar verschilt ons verhaal dan weer in) maar ik vind gewoon dat mijn vriend de eer aan zichzelf moet houden en gewoon een kaartje moet sturen.
Niet dat ze dan op kraamvisite hoeven te komen, daar hebben we allebei geen zin in.
Maar dan kunnen ze nooit zeggen dat jullie 'fout' zijn geweest.
In ieder geval sterkte en succes met de situatie

Hoi,
Ik zou gewoon een kaartje sturen. Voor jullie geen moeite en een mooie gelegenheid om te laten zien dat jullie niet van kwade wil zijn. En achteraf kan jullie dan ook niks verweten worden, want reken maar als je geen kaartje stuurt, dat er over geklaagd gaat worden. Dat is dan voor hun waarschijnlijk een reden om jullie nog stommer te vinden. Gewoon doen dus, lijkt me.
Ivy

hoi hoi
wij zitten on precies dezelfde situatie.wij hebben ervoor gekozen om geen kaartje te sturen.ik vindt dat als je negen maand lang geen interesse hebt getoont je ook geen kaartje hoeft te verwachten.heb de keus wel aan mijn man overgelaten maar die wou het dus absoluut niet.je hebt van die mensen waarvan je weet dat mocht het weer goed komen er een paar maand later toch weer iets is waardoor er weer ruzie komt,hier hebben wij allebij geen behoefte aan,dus vandaar dat we met de jongste geen kaartje hebben gestuurd en nu ik weer zwanger ben gaaan we ook geen kaartje sturen.
liefs sil

Hallo allemaal,

wij hebben ook geen contact meer met mijn schoonzus omdat het een egoistisch serpent is. Ik stuur haar zeker geen kaartje. We hebben al anderhalf jaar niets van haar vernomen. Alleen via mijn schoonvader hoor ik af en toe wat en daar worden we niet vrolijk van. Dan stuur ik liever kaartjes naar mensen die wel met ons meeleven. Ik kijk van wie we een kerstkaart hebben gekregen en die mensen krijgen een geboortekaartje.

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan