wat moet ik doen, ik weet t niet..

hoi hoi,

ik heb helemaal geen contact met mijn schoonfamilie

3 zwagers en mijn schoonouders dus (hun wel met elkaar)

ik heb besloten om ze allemaal geen kaartje te sturen er is telkens te veel voor gebeurt

laatst was er weer ff een kelin beetje contact met de schoonouders maar ook dit draaide weer op niets uit.

het boek is gesloten en wij gaan verder met ons leven en hun met dat van hun

dus ze hoeven verder van ons dus ook niks te weten (zo voelt het)
dus GEEN kaartje

denk dat het heel persoonlijk is , maar je moet wel vanuit je eigen gevoel doen en niet omdat je schoonouders of iemand anders het wilt.
als je er niet prettig bij voelt moet je het niet doen.

heel veel succes

geniet van je zwnagerschap

groetjes moekje

hoi
wij hebben ook(sinds november) geen contact meer met mijn man z'n zus en zwager. wij sturen wel een kaartje.bij ons is een kleine ruzie uit de hand gelopen.twas dus eigenlijk een ruzie om niks. en om de eer aan onszelf te houden sturen we wel een kaartje. we hopen ook dat het wel weer goed komt het contact en daarom sturen we ook een kaartje,om het 1e contact te leggen.
mijn moeder vind dat we na de bevalling hun ook moeten bellen om te zeggen dat ze oom en tante zijn geworden. ik laat dit aan mijn man over,maar dat wil hij dus niet.

groetjes marjolein

Hoihoi

Bedankt voor jullie tips en adviezen. Ik weet nog niet of ik een kaart ga sturen. Ik heb inderdaat ook wel zo iets van doe ik het niet dan verlaag ik me naar hun niveau. Maar er is echt veel gebeurd en ben voor vanalles uitgemaakt. En ons werd onderandere het geluk niet gegunt dat we zwanger waren van de eerste en nu weer van de tweede. Zij willen absoluut geen contact meer met ons en wij als we eerlijk zijn ook niet met hun. Maar ik wil graag voor mijn schoonouders gewoon een situatie waar niet continu strijd is..  snappen jullie het nog... hihi.   Mijn zwager en schoonzusje kunnen moeilijk zwanger worden en zijn al een poosje bezig voor een derde wat steeds mis gaat en ik ben bang dat ik ze kwets en onnodig pijn doe met het  sturen van een geboorte kaartje van (uitgerekend ons).  ..(ondanks dat we ruzie hebben en ik haar echt niet mag, vind ik het wel heel erg voor hun dat ze dat steeds moeten meemaken.)
Als ik het weer niet stuur krijg je mischien weer scheve gezichten  en wordt het nog erger en ook dat ik daar weer mijn schoonouders mee kwets..

liefs silvia

Hallo allemaal,

Wij hebben ruzie met een oma (niet op onze bruiloft geweest voor een belachelijke reden) en we sturen geen kaart.
Ze doet wel vaker lullige dingen en bied nooit haar excuses aan. Hoe oud ze ook is, we sturen haar geen kaart en ze is ook niet welkom.
Komt misschien wel hard over, maar niet op de bruiloft komen is toch ook hard!

groetjes Mariska

ik denk dat je je af moet vragen of je weer contact met ze wil.
als je geen contact meer wil waarom zou je dan in g*dsnaam   een kaart sturen naar mensen waar je niks mee hebt. als je een kaart stuurt geef je eigenlijk aan dat je weer contact wil en heb je de eerste stap gezet. althans zo zie ik het. (je stuurt een kaart met tijden waarop ze mogen komen en ze moeten even bellen) erg lullig om te zeggen als ze bellen dat je niet wilt dat ze komen.

en als je wel weer contact met ze wil dan zou ik wel een kaart sturen. juist een leuke gelegenheid om de eerste stap te zettn.

maar ik zou geen kaart versturen voor andere mensen. jullie zijn de gene die een kindje krijgen niet de mensen die vinden dat die andere mensen waar je liever geen contact meer mee hebt toch wel een kaart sturen. snappie????

groetjes juppie

ok ik lees de dingen soms wat dom door elkaar. lees nu je laatste reactie terwijl ik al had gereageerd. denk je niet dat als je ze wel een kaart stuurt dat ze dan niet veel kwaaier zouden worden?

als ik me in hun verplaats (voor zover mogelijk) en ikm wilo al heel lang graag een 3e kindje. en ik heb dikke ruziie met jouw en jij weet dat ik graag een 3e kindje wil. en we hebben al een tijd geen contact en ik zou dan een  geboortekaartje krijgen zoou ik erg het idee hebben dat je me wilt kwetsen. en dat je dat kaartje stuurt om andere redenen dan dat jij wilt.  
ik begrijp dat je het wil doen zodat je schoonouders niet in een vervelend pakket komen maar ik denk dat hetbeide keren niet goed is.

voor mensen die  moeite hebben met zwanger worden is het vaak al erg pijnlijk als naaste familie of goede vriendinnen een kindje krijgen. ik denk dat het alleen maar pijnlijker is als je ook nog eens ruzie hebt met die persoon (zo van die wel en ik niet) ik denk dat dan zo'n kaartje heel rauw op het dak valt en verkeerd wordt opgevat. en pijnlijker is voor hun dan wanneer je geen kaartje stuurt

je kan altijd nog aan je schoonouders uitleggen dat je ze geen kaartje stuurt en met welke reden ik  denk dat zij die keus hebben te respecteren

heel veel succes    

Hoi,

Wij hebben vanaf oktober geen contact meer met mijn schoonmoeder. Het is altijd al een raar en egocentrisch mens geweest maar ach we dulden haar zo goed als kwaad als het ging en dat ging aardig... Echter in september nodigde ze ons uit voor een bbq maar we gingen die nacht op vakantie en moesten nog met de poes naar de dierenarts (enz enz) dus we wilden graag een andere keer komen. Tevens omdat we aan de ivf begonnen en daar iemand kwam met een pasgeboren babie en we moesten even rust in het hoofd hebben. Toen ik dit eerlijk vertelde zei ze dat als ik zo doorging er echt niemand meer bij ons op kraamvisite zou komen...enne dat we altijd wel wat hadden. (net alsof je je voor de lol inschrijft voor ivf) Maargoed ondanks 2 pogingen van onze kant om het op te lossen bleef ze vreselijk hard en naar in haar bewoordingen en het lag allemaal aan ons. Toen is mijn man erg boos geworden en sinds dien horen we niks. Inmiddels weet ze dat we de helft van de tweeling zijn kwijtgeraakt maar denk maar niet dat ze iets liet horen. Neeee zij klaagt er liever over dat mijn man haar niet persoonlijk is komen vertellen dat ie vader werd. Net alsof je je kinderen zo af kunt zeiken mbt hun keuzes en dan kan verwachten dat zij net doen of het normaal is en dan gezellig met het goede nieuws op bezoek komen!! Wij zitten dus  ook met het dilemma wel of geen kaartje. Het staat me enorm tegen dat ze geen enkele interesse heeft getoond de afgelopen maanden maar we willen ook geen geklets in de familie. Wel een kaartje sturen dus is het idee bij ons. Echter als ze belt en net doet of er niks gebeurd is en langs wil komen dan dient ze toch eerst haar excuses aan te bieden voor haar gedrag anders komt ze er alsnog niet in.

Sterkte meissie!
gr. ing

Terug
Bovenaan