wat moet ik doen?

A

Anoniem

Guest
ik maak me zorgen over Mila.
vanaf afgelopen zondag had ze hoge koorts,het eten en drinken ging nog best aardig.
vanaf dinsdag avond weigerde ze de laatste fles ineens..s,avonds wakker gemaakt en er met heel veel moeite wat in gekregen.
vanaf die tijd ging de pap s,morgens nog wel goed,maar het flesje bij het brood en de avondfles gingen niet...vanalles geprobeerd..in een bekertje..in brood dippen,weer pap van maken...je werd werdt er doodmoe van.
sinds gisteravond weigerde ze ook pap te eten,,,dus is ze zonder iets naar bed gegaan.
ik had geen zin meer in dat gedwing en gefrustreerde,,het voelt ook helemaal niet goed..gaat ook een beetje averechts.
zou je denken vanmorgen heeft ze wel honger...nee hoor..ze weigerde vanmorgen ook de pap..het gekke is fruithap ging er wel in..en yogurt ook,brood gaat ook nog wel,soms de pap ook...maar de fles melk en sap ho maar.
nou is haar tandvlees dik en heeft ze volgens mij ook een sprong..maar ik maak me toch zorgen dat ze te weinig vocht binnen krijgt...
ik wil morgen in ieder geval de cb advieslijn bellen..wat vinden jullie..wat zouden jullie doen.je wordt er echt radeloos van...het vult gewoon je hele dag..hiermee bezig zijn.
piewie.

Ik zou haar geven wat ze wel wil. De ervaring leert dat dit soort dingen maar even duren. Dus als ze wel fruit wil... geef haar lekker wat vaker fruit. Of geef half fruit/ half pap (doorelkaar geroerd) misschien vind ze dat wel lekker.
Gaat vanzelf weer over.
Liefs Nelleke

Of groente (of fruit) in twee-en delen en wat water erbij mengen. Zo krijgen ze wat extra vocht binnen. En dan dus twee keer een prutje gemengd met water ipv 1x prutje en 1x fles sap.

Hoi hoi,

Wel leuk om te lezen dat alle kindjes echt dezelfde fases doormaken!
Ik begrijp dat jij het op dit moment even niet zo leuk vind, maar het is een fase en gaat echt voorbij hoor!
Fabio wil al weken geen melk uit de fles, dus hij krijgt nu 2x per dag pap van de lepel en yoghurt.
In de tussentijd zou ik ook gewoon geven wat hij/zij (sorry, ik heb weer te snel gelezen) wél wil. In groente, fruit en yoghurt/kwark zit ook vocht, dus dat kan je gewoon meetellen als vocht.

Succes, ik hoop voor je dat het snel voorbij is.

Groetjes van Cissy mv Fabio

Inderdaad grappig dat je die fases bij ieder kind ziet.
Delano heeft ook zo'n periode gehad,duurde  even en nu is het weer over.
Ik zou gewoon wat meer geven van de dingen die ze wel lekker vindt.
Komt vanzelf wel weer goed.
En inderdaad niet teveel pushen,je wordt er zelf gefrustreerd van en je kleine uiteindelijk ook.
Succes.
Groetjes Tanja

Nou ik denk dat Piewie het wat minder grappig vind . Maar snap dat het zo niet bedoeld is hoor. Wou alleen even weten wat de cb advieslijn zei....

Groetjes Kirsten

het is nog steeds hetzelfde een beetje..de fles weigerd ze nog steeds.
sinds vanmorgen mag ik ook al nergens naartoe lopen of ze begint te brullen.
ook ligt ze s,avonds veel wakker.
ze ligt nu te slapen..even rust voor ons allerbei.
het is even erg druk allemaal,aangezien wij volgende week gaan trouwen en de laatse dingetjes moeten regelen.brengt het exta druk met zich mee.
donderdag ga ik naar het cb.
piewie

Terug
Bovenaan