Wat moet ik doen.

Hoi meiden,

De titel zegt het al, ik weet even niet wat ik moet doen.
Had het er vanmorgen met mijn man over dat ik graag wil stoppen met de pil. Aangezien we toch een tweede willen en ik nu wel zoiets heb van we gaan ervoor.
Maar nou kwam hij met een argument om nog even door te slikken. En ik moet hem daar eigenlijk ook wel een beetje gelijk in geven.
We hebben volgend jaar in juli een bruiloft van goede vrienden, waar wij een rol hebben in het meeregelen van. En in september trouwt mijn zusje wat ook weer een hoop gedoe met zich mee brengt.
Als het nou direct in de eerste ronde zou lukken dan zou ik precies tussen de twee bruiloften moeten bevallen.
Mijn man geeft duidelijk aan daar niet echt zin in te hebben en het ook voor mij niet leuk te vinden.
Daar heeft hij heel erg gelijk in en ik kan in dat stuk dan ook helemaal met hem mee gaan.

Maarja bij ons meisje heeft het meer dan 7 maanden geduurd voordat het raak was.
Ik weet dus even niet wat ik moet doen. Moet voor vanmiddag half 6 hebben beslist anders is de apotheek dicht en moet ik verplicht stoppen want ik heb geen pilstrip meer in huis.
Toen hij wegging zei hij als jij wil stoppen dan stop je maar. Jaaa wat heb ik daar nou weer aan.

Misschien dat jullie me kunnen helpen.
Groetjes Anne

jeetje zeg, lastig.
eigenlijk hadden wij t zelfde. wij stopten ook met de condooms omdat we zoiets hadden van:
als t gaat lukken, duurt t nog wel een tijdje.
we gaan eind april/begin mei op vakantie en had niet zo veel zin om hoogzwanger op vakantie te gaan met mn ouders, broer,zusje,erwin en nathalia.
maar ja, wij hadden t idee dat t nog wel een tijdje zou gaan duren, dus stopten met de condooms.
t was voor ons dan ook wel even slikken toen het gelijk de 1e ronde raak was.
nou ja, eigenlijk moest ik alleen slikken want erwin zag er t probleem niet van in hahahahaha.
natuurlijk zijn we ontzettend blij dat t al gelijk raak was, maar ik ga nu dus wel hoogzwanger op vakantie. (ben dan 8 maanden)
mn ouders hebben voor t eerst in hun leven een anuleringsverzekering afgesloten hahahaha voor t geval dat ik eerder mocht bevallen.
t is ook geen luiervakantie want we gaan elke dag weg. maar dat gaat helemaal goed komen.

maar goed, nu weer over jou want daar gaat t om hahaha
t is en blijft een keuze die jullie zelf moeten maken. samen.
maar ik zou er lekker voor gaan hoor. je meisje wordt ook steeds ouder, en t leeftijdsverschil dus groter. en voor t zelfde geld duurt het idd weer een tijdje voordat je zwanger raakt.
en mocht je nu zwanger raken, ben je in aug. uitgerekend en een maand later trouwt je zus.
wat je ook kan doen is in jan. beginnen met klussen. dan loop je wel hoogzwanger bij je zus haar trouwdag, maar weet je zeker dat het kindje er dan nog niet is. (mocht het dan de 1e beste ronde raak zijn)
ja, heel moeilijk dit.
ik zou er nu dus lekker voor gaan, en kijken wat de toekomst ons brengt. misschien kan je met je zus praten?
kijken wat zij zegt?
en verder nog even met je man praten erover? t is wel de bedoeling dat jullie op 1 lijn zitten natuurlijk.
maar ik snap je gevoel wel.
heel veel succes met jullie keuze! laat je nog wel even weten hoe en wat?

liefs, do

Hoi hoi,

Moeilijk, moeilijk, moeilijk hé?
Maar wat Do al zei... het kan de eerste ronde raak zijn. En eerlijk is eerlijk, dan loop je wel met een heel klein hummeltje op de bruiloft van je zus. Wat als dat hummeltje alleen maar baat heeft bij de rust thuis en verder nergens anders kan slapen? Dus de hele tijd huilt? Dan zit je daar ook niet rustig.

Ik denk dat je beter nog even 2 maanden kan wachten. Wat geen garantie geeft dat je dan wel in 1x zwanger raakt. Het kan ook nog maanden duren. Maar dan heb je in ieder geval de 2 bruiloften waar jullie een groot aandeel in (moeten) leveren gehad. En als er nu nog familie/vrienden komen die daarna nog willen trouwen dan weet je nu al dat je geen grote regel-dingen moet aannemen hahahaha.

Heel veel sterkte met beslissen.

Liefs Irene

Hallo,

Zelf ben ik maar liefst anderhalf jaar bezig geweest om 'gezond' zwanger te raken. In die tijd drie miskramen gehad. Voor mij zou het heel duidelijk zijn, als ik tweede zou willen (en mijn man ook) dan zou ik er direct voor gaan. Je weet gewoon niet hoe het gaat lopen. Je kunt dan geen rekening houden met bruiloften, verjaardagen, vakanties etc. Jouw gemoed, jouw toekomst en jouw gezin is in dit geval het belangrijkst. Ten minstte zo denk ik erover.

Groetjes,
Janneke.

(Sorry, hierboven ging het even mis)

Hey,

Das een moeilijke...... Maarre je weet ook dat als je wacht het ook zo kan zijn dat je eerder bevalt.... ( Dus dan alsnog rond een bruiloft) Omdat iets niet goed is ofzo. Weet niet hoe je eerdere zwangerschap gegaan is. Wij hebben er hier geen rekening meer mee gehouden er is altijd wel iets waardoor het niet uitkomt.

Je bent nu eenmaal 9 maanden zwanger waar veel in kan gebeuren. Natuurlijk wil je bij die bruiloften zijn, zou dat dan niet kunnen met een kleintje? ( Mocht het gelijk raak zijn)
Denk dat als het zou gebeuren, dat men daar ook wel rekening mee houdt. Met een tweede ben je misschien zelf ook een stuk makkelijker. ( Ik hier in elk geval wel ). Moet zeggen dat ik meer rekening moet houden met Jordy dan met Demi, die slaapt en eet alleen nog maar...... Jordy heeft meer aandacht nodig.

Succes ermee!

Hoi Anne,

aan de ene kant denk ik net als Irene...2 maandjes wachten. Maar aan de andere kant klopt het wat Janneke zegt: je kunt tohc geen rekening houden met zwangerschap, vakantie, etc. Een zwangerschap is gewoon niet te plannen. Het belangrijkste is hoe groot de wens is voor een 2e kindje. Als die heel groot is, dan zou ik er gewoon voor gaan!
Mocht het in de eerste ronde raak zijn, dan weet je lang genoeg van te voren hoe je dat dan evt. wil gaan regelen met de bruiloften. Succes!

Ps; als je er nog niet uit bent voor de apotheek dicht is... Haal de pil gewoon en dan kun je altijd nog kijken of je hem wil slikken. Zo kun je ook nog even (nav onze reacties) met je man bespreken hoe of wat.

Groetjes, Bianca

Terug
Bovenaan