Wat moet ik doen?

He Ram,

Pff, wachten op die manier is frustrerend hè? Het kan idd zo zijn dat er een uitschieter tussen zit qua cyclusduur... Maar hopelijk test je gewoon laat positief! Ik zou morgen idd nog eens proberen en verder... wachten is jammergenoeg het enige dat je kunt doen. (moet mn best doen om deze dagen niet al af te tellen naar mn NOD, heb me voorgenomen te wachten tot zaterdag 7 april met testen... Duurt lang...)

@Lynn, stukje niemandsland zo zonder een nieuwe mamaclub hè? Er zullen zich op 1 april vast veel nieuwe dames aanmelden!

Groetjes!

Ik heb ook een keer een cyclus gehad van 40/41dg, terwijl ik daarvoor nog nooit zo'n lange cyclus had gehad. Ik werd uiteindelijk vanzelf ongi. Ik heb toen ook meerdere testen gedaan maar allemaal negatief, snapte niks meer van mijn lichaam.
De cyclus daarna was het bij mij raak en raakte ik zwanger. Ik heb het vaker gehoord dat mensen voor de cyclus dat ze zwanger raken, een hele lange cyclus hebben.
Je kan even contact opnemen met je huisarts bij 42dg, dan ben je 14dg later met je nod dan bij een normale cyclus.
Succes!

@femmamma-inspe
Ik wacht inderdaad nog even af en bel dan wel even mijn huisarts.
Zou natuurlijk super zijn als ik dan word beloond en volgende maand zwanger mag zijn.
Weet jij hoe ik dan voor volgende maand mijn vruchtbare dag moet berekenen?
Of moet ik dan die testen gebruiken?

Liefs Ram24

Als je 100% zekerheid wilt hebben met ovulatietesten, zou ik ze volgende maand gewoon ff gebruiken. Heb ik ook gedaan omdat ik normaal 28 dagen had en 1 keer voor deze zwangerschap een cyclus van 30 had.

Ik heb de 'normale' cyclus aangehouden, dus 14dg na eerste dag menstruatie, dat dan mijn ei zou zijn. Ik heb toen wel 2x ovulatietest gedaan en die waren positief, op dag 14 en dag 15. Uiteindelijk na bereken moet mijn ei zijn geweest op 13/14.
Ik heb wel eens gelezen (weet niet meer waar), dat zo'n lange cyclus een soort schijnzwangerschap kan zijn en je lichaam, vanaf dan meer toe is aan een zwangerschap. Hang me er niet aan op en het is dus geen garantie.
Ik voelde wel al vrij snel na de bevruchting, paar dagen later, dat ik meer onverklaarbaar moe was. Verder geen symptomen, die kwamen toen ik week of 5 was. Ik heb uiteindelijk 2dg voor m'n nod getest en die was positief, na 2dg nogmaals getest en die was overduidelijk positief. Bewust niet eerder getest omdat dit vals beeld kan geven, zoals je al voldoende hier op forum kan lezen.
Succes!!!

Terug
Bovenaan