wat moet ik in huis halen?

heb bh's van hema gekocht maar die vondt ik niet lekker zitten, dus heb daarna bh's van de v&d gehaald, die zaten fijner vondt ik. Compresses kan je bij de kruidvat kopen, zou die weggooi dingen kopen kost iets van 1,50 per pak, later kan je altijd nog die wasbare kopen. mocht je namelijk geen last hebben van lekkende borsten is dat een beetje zonde.

Kolf heb ik ook niet gekocht, had er wel later eentje nodig maar die kon ik van de kraam zorg lenen, en heb later een kleine handpomp gekocht. Die was prima helemaal omdat ik maar sporadisch kolfte, is zo'n eletrische een beetje te duur voor vondt ik, kost al genoeg zo'n kleintje.

Ik heb in het ziekenhuis juist prima geleerd hoe te kolfen'en later ook borstvoeding geven. denk dat dat heel verschillend is. Ze hadden goede tips en hielpen me er echt mee, en waren er juist op gebrand om bv te geven.

Succes,
Lia
 
Ik had voor de zekerheid toch een pak poedermelk in huis voor het geval dat, was een proefverpakking van nutrilon maar dat is dus helemaal niet nodig want dat heb je anders nog zo gehaald(desnoods bij de apotheek in het weekend) Het enige waar ik wel bij zweer zijn de zoogcompressen van de prenatal(van het merk Jippie's) want die andere van het kruitvat of natusan zijn binnen de kortste keren helemaal doorweekt als de melkproductie een beetje op gang komt.
Veel succes in ieder geval
Groetjes Ingrid
 
Hallo,

Borstvoeding mag gewoon in de magnetron worden opgewarmd. De Keuringsdienst van Waren heeft na jarenlang onderzoek bewezen dat er niks verloren gaat in de magnetron
 
Wat ik je kan aanraden om lang voor de bevalling al in huis te hebben is een goed boek over borstvoeding, en dat dan ook van te voren al eens serieus door te bladeren.

Goede boeken zijn:
Borstvoeding geven van Adrienne de Reede, Alles over Borstvoeding van Mary Broekhuijzen en het Handboek Borstvoeding van La Leche League.

't Is ook nuttig om van te voren een paar bijeenkomsten van VBN of LLL bij te wonen. Daar leer je veel valkuilen te voorkomen.
 
Hallo,

Ik ben in het ziekenhuis bevallen, mijn zoontje was de eerste dag erg misselijk en wilde ook niet drinken, ik ben toen meteen begonnen met kolven. Verwacht de eerste dagen tijdens het kolven nog niets, ik had een paar dikke druppen en daar was ik al heel blij mee. De echte melk komt pas de tweede of derde dag en ik heb het met kolven echt opgevoerd. Dit gebeurt ook als je je kindje wel aanlegt, alleen heb je het dan niet zo door, dus niet schrikken als je in het begin weinig/niets hebt. Gewoon doorgaan en je goed laten adviseren over aanleggen e.d. Bij mij in het ziekenhuis hebben ze het niet verwarmd in de magnetron, ik doe dat zelf ook niet en op het kinderdagverblijf doen ze het ook niet!!! Ik doe de gekolfde melk in een flesje, doe dan heet water in een maatbeker en zet daar het flesje ongeveer vijf minuten in. Als het uit je borst komt is het ook niet zo warm.
Wij zijn vanaf de vierde week ook begonnen met flesjes, om hem aan het flesje te laten wennen. We deden dit twee of drie keer in de week. Ook heb ik tijdens mijn verlof een aardig voorraad aangelegd en ingevroren in ijsklontjeszakjes. Dit is zeker drie maanden goed en hadig als je weer moet werken of een dagje weg moet. Ik heb een electrische kolf van medela en die bevalt heel goed, kost wel wat maar als je gaat werken is het wel erg handig. Bovendien spaar je door het geven van bv zo'n 10 euro per week uit. BH's heb ik van de Prenatal, bevallen wel goed.
Verder heb ik compressen van de Hema, ik lek af en toe behoorlijk. Bij mij zat er in het kraampakket van de verzekering ook een doos.
Als je graag bv wilt geven is mijn advies om je goed te laten adviseren. Met een goed advies kan bijna ieder vrouw gewoon bv geven. Zorg dat je gemotiveerd bent en niet bij de eerste de beste tegenslag opgeeft, je kunt het echt wel. En laat je in het ziekenhuis niet omlullen!!!! Mijn zoontje moest bijvoeding ivm een infectie. Ik wilde perse dat hij speciale kreeg ivm mijn allergie en astma. Hij was de enige op de afdeling die dat kreeg, maar ik heb het gelukkig wel voor elkaar gekregen. Ze wilden dit met het flesje geven, dat wilde ik niet ivm tepel-speen verwarring. Ze bleven zeuren, maar ik heb volgehouden en we hebben met vingervoeden gevoed. Succes en veel plezier ermee!!!!!!

Groetjes Miranda
 
Terug
Bovenaan