wat moet ik nu..?

Hoi Debby,

Wat herkenbaar zeg!! Zo was mijn ex (ja is dus nu mijn ex!!) precies zo. Hem interresseerde de zwangerschap en de baby ook helemaal niet. Ik kreeg met 7 maanden ernstige bekken instbiliteit, waardoor ik uiteinderlijk op bed kwam te liggen en mezelf met krukken moest behelpen. Maar o, nee je moest niet denken dat hij iets in het huishouden ging doen, meneer kwam thuis en verwachte dat zijn eten gewoon klaar stond en het huis opgeruimt was. Mijn moeder en mijn oma hebben me destijds veel geholpen.
Zelfs tijdens de bevalling heeft meneer lekker liggen slapen. Ik ben net voor de nacht begonnen en de pijn werd al snel hevig. Ik kon het niet uitstaan dat hij lekker kon slapen want ik was zelf ook zooo moe. Hem daarom liggen gillen van de pijn, maar hij werd er niet wakker van. Later in het ziekenhuis heedft hij op zn gemak een krantje gelezen.
Tijdens de zwangerschap aarzelde ik al om weg te gaan, maar dat leek me nou niet een goede situatie.Ik wilde hem een kans geven als vader zijnde. Nou echt een vader was hij dus ook niet!! Ik stond er altijd alleen voor met mn ukkie. Na verschillende relatie therapeuten en een paar keer weg gegaan zijnde. Ben ik toen mijn dochter 1,5 jaar was definitief bijhem weg gegaan.
Was echt een heerlijke tijd met mijn dochtertje samen enwe hebben er echt van genoten. 7 maanden later leerde ik mijn huidige vriend kennen. En hij is de vader van mijn dochter waar ik 9 weken geleden van ben bevallen.
Wat een enorm verschil zeg. Hij was zo ontzettend lief en zorgzaam. En bij de bevalling heeft hij me ontzettend goed ondersteund.

Maar ik heb wel vaker gehoord dat een man zich ineens in zijn werk gaat storten. Misschien weet hij niet wat hij er mee aan moet. Ook een man krijgt ineens een vresslijke verantwoordings gevoel. Hij is de kost winnaar, en hij moet jullie straks gaan onderhouden. Een man zit eenmaal anders in elkaar.
Praat er eens met hem over, en zeg hem wat je van hem verwacht.

Heel veel sterkte en een voorspoedige bevalling!!

Liefs Ris

Hoi Debby,

Wat naar voor je! Ik ken jou en je partner niet en kan je dus ook niet adviseren over wat je zou kunnen doen om hem bij te laten draaien. Misschien ziet hij straks zijn kindje wel en is hij op slag zo verliefd dat je echt niet meer weet waar je je ooit zorgen om gemaakt hebt. Anderzijds, misschien doet hij dat wel niet.

Ik ben zelf nogal praktisch ingesteld. Ik hoop dat mijn praktische advies niet verkeerd valt (wat zo is het echt niet bedoeld). Ik wil je dus ook niet adviseren om bij hem weg te gaan of zo.
Wel is het verstandig om erover na te denken hoe je de gevolgen van een eventuele breuk in je relatie  zo klein mogelijk kunt houden. Denk bijvoorbeeld aan alimentatie. Als je getrouwd bent  of als je partner jullie kind erkennt heeft, moet hij ook meebetalen aan de  opvoeding. Daar staat tegenover dat hij dan ook bepaalde rechten heeft.
Kijk uit dat je niet met schulden uit  je relatie komt, dat maakt  een eventuele breuk nog erger. Als je een gezamenlijke rekening of lening hebt,  kijk dan na of je daar  rood op kunt staan. Jullie zijn namelijk ieder hoofdelijk aansprakelijk voor eventuele roodstand (ook als hij het geld heeft opgenomen)! Als hij niet mee terugbetaalt, zal de bank al het geld bij jou komen halen. Jullie zullen het dan onderling verder moeten uitvechten.  Ik heb bij een bank gewerkt en vele voorbeelden gezien van wat mensen elkaar aandoen als ze uit elkaar gaan. Vaak zijn het de vrouwen en kinderen die met de brokken blijven zitten.
Zorg dat je wat achter de hand hebt (een woning inrichten is duur, zeker  als je  ook nog een kind hebt). Spaar zo mogelijk. Zorg dat je financieel zo  onafhankelijk mogelijk bent, zorg indien mogelijk voor een eigen inkomen.  
Als je kinderopvang zoekt, zoek dan kinderopvang waar je ook nog iets aan hebt als je geen relatie meer met hem hebt (zijn ouders zijn dan  wellicht wat minder geschikt).

Als je zorgt dat je niet van hem afhankelijk bent, kun je beter kiezen wat jij eigenlijk zelf wilt. Je kunt nadenken wat je van hem en van jullie realtie verwacht.
Heel veel sterkte!

Terug
Bovenaan