Wat moet ik toch met die vader van mij?!?! Wordt zo moe van hem, zucht!!

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

ik heb een probleem wat al veel langer speelt.
Mijn ouders zijn gescheiden, en toen ik 12 was ben ik bij mijn ma en mijn stiefvader gaan wonen.
Een hele tijd heb ik mijn vader niet gezien, pas toen ik op mezelf ging wonen (met mijn ex, bah!) kwam hij weleens langs.
Gelukkig is het daarmee over gegaan (ex), en zo ben ik weer terug beland bij mijn ouders (ook mn stiefvader noem ik pa). Toen kwam ik Ramon tegen, en daar ben ik al vrij snel mee gaan samenwonen. Met als gevolg een prachtig kindje, en de 2e op komst! En natuurlijk een huwelijk!!
Nu is het zo dat iedere x als ik mijn vader spreek via de MSN, dat hij wat te klagen heeft. Is het niet over Dylano dat ik het niet goed doe, is het wel over mijn moeder. Hij zet mijn ma heel de tijd in de zeik, en haalt dingen van vroeger terug naar boven, dingen die ik niet eens weet, omdat ik te jong was.
Hij is trouwens degene die ons (mij en mijn broer) van mijn ma heeft afgepakt, zodat mijn ma psychisch in de knoop kwam, en daar nu (soms)  nog mee kampt. Ff voor de duidelijkheid: Bewijs heb ik allemaal met eigen ogen gezien, anders zou ik het hier zeker niet vermelden!!
Ik ben hier nooit over begonnen tegen mijn vader, want vind dat dat verleden tijd is, en wil het niet voor mezelf ook oprakelen, aan wat ik allemaal gelezen en gezien heb.
Wel ben ik van mening dat HIJ eens volwassen moet worden!! Wat schiet hij er nou mee op, dat hij mijn ma zwart maakt?!?! Hallo, ik ben geen klein kind meer, die je zo kunt manipuleren!! Dit heb ik al regelmatig gezegd tegen hem, waarop hij zegt: T is de waarheid!! Grrrrrrr!!!
En over de opvoeding die wij geven aan Dylano ook: Hij heeft meestal wel wat te klagen over wat ik (ben tenslotte de hele dag thuis) niet goed doe. Tuurlijk zullen er wel dingen zijn die ik niet goed doe, maar daar zijn we ouders voor toch?? En mens is geen mens als hij geen fouten maakt.
En dat hij zijn kinderen nou iets bij wou brengen met slaan, en dan bedoel ik echt slaan, moest hij weten Heb hier trouwens nix aan overgehouden. Maar ik weet dat ik Dylano niet zo op zal voeden!! Kijk er is een verschil tussen slaan en slaan hé? Een tik op de vingers vind ik geen mishandeling.
Ik ben allemaal bang om te vertellen dat ik naar mijn moeder ga, of daar ben als ik hem spreek. Het is toch nooit goed wat ik doe. Ik zit teveel bij mn moeder, doe nix in huis (uhum), en voed mn kind niet normaal op.
Nu heb ik vanavond weer een discussie met hem gehad: Over vaderdag.
Hij vraagt aan mij: Deb, wanneer wil je komen?? Ik zeg: het zal wel sochtends zijn, want smiddags ken ik niet. (Hij weet dat ik dan naar mijn ma en stiefpa ga). En als Ramon op tijd thuis is (moet heel het weekend werken), gaan we later in de middag nog naar mijn schoonouders, want die wonen te ver weg, om voor ff heen te rijden.
Nou, hij zei dus dat hij niet kon sochtends. Ik zeg: dat had je eerder moeten zeggen pa!! Niet eerst aan mij vragen wanneer ik wil komen, en dan zeggen dat je vervolgens niet kan. Juist omdat het een tactiek is voor hem om mij te pakken omdat ik smiddags naar mijn ma ga, dat is vaste prik, het is dan braderie, en dan lopen we met heel de bubs over de braderie.
Ik zeg nou, sorry dan pa, maar dan gaat het niet. Ja zegt ie: En je zorgt maar dat je smiddags komt, en anders ga je maar niet naar je schoonouders!! Huh??? Wie ben jij omdat te bepalen voor ons?!?! Zei ik tegen hem. Toen zei tie nix.
Ik ben van kwaaigheid van MSN afgegaan, en heb gezegd dat hij iig niet kan zeggen dat ik niet wou komen. Ik heb nog aan hem gevraagd hoelaat dat hij op zn vroegst thuis is, en dat was rond 13.30 - 14.00. Das veelste laat heb ik gezegd. Ohja, toen kreeg ik het weer op mn brood dat ik mijn ma verkies boven ieder ander. Maar dit is absoluut niet zo, hij doet het gwn om mij te zieken.
Toen meldde ik mezelf weer aan op MSN en had hij nog wat teruggezegd: Ja, ik zoek het wel uit, maar zonder jullie! Ondankbaar stuk schepsel!! Pfffff, toen moest ik toch wel ff slikken hoor.
Heb hem aangesproken, (ken het dan niet laten), maar hij reageerde niet.

Wat zouden jullie doen als jullie in zo'n situatie zouden zitten??

En dames, als hij hier op visite is, of wij bij hem, is hij echt heel anders!! Dan is het nog wel pa, (1tje met gebruiksaanwijzing) maar hij is gwn een stuk liever dan.
Met Dylano is hij ook helemaal gek!! Het is zn 1e kleinkind, dus dat blijft bijzonder.

Ik denk dat het best een verhaal is geworden, maar het zit me nu zo hoog!! Ken er nix aan doen meiden...

Liefs Debby.

Hoi Debbie,

wat een verhaal zeg. Ik weet helaas ook niet wat je moet doen maar ik wil je wel zeggen dat ik echt met je meeleef. Lijkt me echt verschrikkelijk als je vader zo doet. Ik heb een geweldige relatie met mijn vader en die is dus ook heel anders.

Ik denk dat je gewoon 's middags naar je moeder moet gaan en je kunt misschien 's ochtends even je vader bellen om te controleren of hij echt niet thuis is en  als hij opneemt  gewoon even vragen of je toch even langs kunt komen.

Heel veel succes en ik hoop dat er meer mensen advies voor je hebben.
Inge

Hoi Inge, bedankt voor je snelle reactie!

Ik ken mijn pa wel bellen zondagochtend, maar moet hem mobiel bellen, hij heeft nml geen huistelefoon. Dus dan kan hij altijd zeggen dat hij niet thuis is tuurlijk.
Hij heeft een hele lieve vriendin, en hoe dat die hem met hem uithoud, vraag ik mezelf regelmatig af. Ze is iig ook niet op haar mondje gevallen, en dat heeft hij wel nodig hoor.
Zij zegt dat ik me niet zo druk moet maken, en dat hij dat doet, omdat hij van mij houdt. Hij houdt vast wel van mij, dat weet ik ook wel, maar omdat zo te laten blijken?? Werkt alleen maar averrechts.

Liefs Debby.

Hey Debby,

Echt wel moeilijk zoiets. Ik zou in ieder geval gewoon naar je moeder en schoonouders gaan en dan misschien volgend weekend naar hem? Mijn ouders zijn ook gescheiden maar wij gaan nooit naar ze toe op feestdagen , dus die discussie hebben wij nooit. Ze hebben ook geen andere partner dus moederdag zou voor mijn moeder zijn en vaderdag voor mijn vader. En dat met de opvoeding bemoeien is gewoon vervelend. Misschien moet je hem een keer vertellen dat jullie het op je eigen manier doen en je meer aan steun hebt dan aan kritiek. Sterkte met deze situatie.

liefs

Linda

voor MSN zeggen/typen mensen dingen die ze anders niet durven /willen zeggen (zie ik elke dag, zit in het onderwijs en die pubers maken elkaar af achter MSN). als je vader   'live' wel leuk en aardig is, staat je maar één ding te doen: niet via MSN contact met het hebben, als het telkens op een drama uitloopt, moet je dat vermijden.
wat vaderdag betreft: pa, we komen dan, kun je niet, dan komen we een ander moment langs, zullen we dat dan direct even afspreken? En dan ook zeggen: ik heb ook rekening te houden met m'n man, en mijn schoonouders wonenen niet naast de deur, wij bepalen zelf onze dagindeling.
En wat die opvoeding betreft: laten zeuren, je doet het toch nooit goed.
succes

Hoi!!

Heel toevallig wilde ik ook net een topic openen met t probleem Vaderdag!!!
Helaas kan ik je dus geen tip geven...heb zelf ook een probleem met mijn vader.
Waarom maken mensen het elkaar zo moeilijk zou je zeggen..ik kan me dit nu ik moeder ben helemaal niet voorstellen dat ik bv over een aantal jaren een slechte verstandhouding of geen contact zou hebben met mijn kind..moet er niet aan denken!

Wel is het inderdaad zo dat je via msn makkelijker dingen zegt en dat t anders overkomt dan dat je iemand "live " spreekt.

Hoop dat je t niet erg vind,maar ik wil ook even mijn verhaal kwijt...sorry hiervoor..
Mijn ouders zijn ook gescheiden en over de relatie wat betreft mij en mijn vader zou ik een boek kunnen schrijven...
Ik heb al vaker het contact verbroken..soms heel kort soms wat langer..maar steeds weer doe ik water bij de wijn en leg het maar weer bij.
Sinds de geboorte van Luuk was ons contact weer redelijk..alleen het komt voornamelijk weer van mijn kant,ik bel,ik ga langs.enz enz.
Als ik bel krijg ik te horen dat hij al lang niks meer van me heeft gehoord en dat hij Luuk al lang niet meer heeft gezien,maar hij doet geen moeite om naar ons toe te komen,dan geeft hij als smoes aan dat hij denkt dat mijn vriend dat misschien niet leuk vind(zij hebben ook al eens ruzie gehad)of dat mijn moeder misschien hier is(zij past vaker op)
Maar goed ik ben van mening dat als je graag iemand wilt zien dat je daar dan ook iets voor moet doen,en dat het niet allemaal van 1 kant moet koemn...ik heb hier nu echt genoeg van!
Nu is t probleem idd vaderdag...hij verwacht natuurlijk wel dat ik langsga...ik heb er echt totaal geen zin in!!!
Ik ben er over aan t twijfelen of ik wel ga,heb net gebeld en ik dacht dan vraag ik of er wat is,dan leg ik t probleem bij hem..maar hij neemt niet op!!ze hebben nummerherkenning...ben benieuwd of hij terugbelt,maar ik denk t niet!
Mijn vriend zegt dat ik niet moet gaan...maar als ik dat doe heb ik echt weer ruzie met  mijn vader  dat weet ik nu al,maar misschien moet hij het maar eens voelen..oh wat is t moeilijk!
Mijn zus woont in t buitenland dus zij heeft er verder geen problemen mee..maar mijn vader probeert wel altijd bij haar over mij dingen uit te vissen..ook al of ik zou komen met vaderdag..t is toch triest.Waarom belt hij me niet op en vraagt of ik t leuk zou vinden om te komen...nee dat doet ie niet!!

oh sorry maar ik ben alleen over mezelf bezig!
Ik wil je wel laten weten dat t probleem denk ik vaak bij de zoon of dochter wordt gelegd...zo kan een vader of moeder zichzelf niks verwijten.
Ik hoop dat ik in ieder geval een betere verstandhouding met mijn kind krijg!zorg ik wel voor!!

Liefs,swinnie

Ik ga geen advies geven, want ik ben heel hard in dat soort dingen. Bij ons in de familie zijn er meerdere strubbelingen en dit soort types worden gewoon genegeerd. Ik ben niet zo van 'de lieve vrede'.

Jij kent je vader het beste en ik ben bang dat jij als enige weet wat je er aan kunt en wilt doen. Het is moeilijk, maar ik zou het zeker niet accepteren dat hij je de les leest. Zeker niet over Dylano. Jullie zijn de ouders en jullie bepalen wat er gebeurd met hem.

Sterkte meid!

Groetjes, Marisa

Hoi meiden,

Swinnie, tuurlijk mag je ook over jezelf vertellen!! Wat een vervelende situatie ook voor jou! Ik ken je ook niet zeggen wat ik zou doen, alleen dat je je gevoel moet volgens. Maar ja... wat is dan goed hé?! Dat vraag ik mezelf ook af.
Ik vind ook dat het van 2 kanten moet komen, dus dat je pa gerust eens langs mag komen. Al is het maar voor een uurtje of minder zelfs. Maar dan heeft hij wel zn hoofd laten zien.
Ik hoop dat  het allemaal goedkomt wbt zondag!

Mijn vader heb ik vandaag aangesproken op MSN, maar hij reageerde niet. Ja, dan ben ik er ook klaar mee... Vanuit mijn kant heb ik contact opgezocht, en als hij er idd niet was (ff naar de winkel ofzo) had hij makkelijk zelf nog ff wa terug kunnen zeggen.
Ik weet dat je over MSN makkelijker over dingen praat. Maar het is ook zo makkelijk om ff "iets" in een schermpje neer te zetten. Ik probeer het morgen, en anders maar niet hoor.
Dat ik zo moe word van die man, is echt waar, pffff.

Liefs Debby.

Terug
Bovenaan