Wat moet je allemaal kopen?

Hoi dames,

Weten jullie waar je een goede lijst kunt vinden waar alles opstaat wat je in huis moet halen voor de baby die gaat komen? Ben voor het eerst zwanger en heb geen idee wat ik allemaal nodig heb, ik wil alles hebben wat nodig is, maar wil natuurlijk ook geen overbodige dingen aanschaffen!!

Alvast bedankt xxx
 
hoi,

Wat nodig is en wat niet... het is zo afhankelijk van wat je zelf wilt en sommige dingen blijken pas handig als de kleine er is.

In elk geval 1 ding: van hydrofiel luiers heb je er nooit teveel :)
Verder: bijna alles is zo bijgekocht op het moment dat je het handig blijkt te vinden.

Wij hadden bij de oudste niet teveel kleertjes gekocht, want je zou van alles krijgen... viel 'tegen' wij kregen vooral boeken, speelgoed ed, voordeel was wel: toen konden we zelf voor een jongen kleertjes erbij kopen.
 
Hoi Katska,
ja!!!! shoppen, leuk leuk leuk.
hier een link van het kraambureau waar ik was bij mijn eerste kindje. http://www.hetkraamkloppertje.nl/benodigdheden_lijst.htm
Kraamzorgcentrum het kraamkloppertje in zwaanshoek heeft een lijst waar ik veel aan had voor in het begin.
Maar weet je, wat er niet is en misschien voor jullie wel nodig is, is toch zo gekocht. Daar heb je fam en vrienden voor die dat voor je regelen in de kraamweek.
luieremmer hebben wij snel weggedaan, dat ruikt echt niet lekker, neem nu gewoom mee voor in de container en dat gaat prima.
verder hebben wij een badje, maar eigenlijk ging de baby in de tummytub en mee onder de douche.
de hydrofieldoeken zijn handig voor van alles, voor het afdrogen van de baby vind ik de flanellendoeken beter. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
groetjes
 
ben het met olijfje eens, de luieremmer was ook bij ons overbodig. Meteen in de container die vieze luiers, onders stinkt die lekker geurende babykamer meteen!
Verder heb je de babyuitzet lijsten op internet, bij prenatal enz. Als je die lijst een beetje aanhoudt dan kom je een heel eind. En idd, blijkt dat je iets mist, dan is dat zo bijgekocht.
groetjes, succes en nog een fijne zwangerschap
 
En hier wordt juist het badje en de luieremmers intensief gebruikt en de tummy-tub gebruik ik om het badje te vullen. Ik leeg wel de luieremmer elke dag en heb er een plastic zak inzitten en gooi er een doekje met alcohol in, waarmee ik het badje ofzo heb schoongemaakt. Nog steeds een zwitsal luchtje in de babykamer hoor. (nou heeft die van ons maar 1 poepluier per dag en daarna gaat het plastic zakje mee naar beneden) De andere luieremmer gebruik ik als wasbox. De meeste dingen kom je eigenlijk pas achter als de kleine er is. Dan zijn ze zo bijgehaald. Zou gewoon het lijstje van het kraambureau aanhouden. Dan zit je altijd goed en kun je de rest nog later bij halen.
 
Ik ga je niet vervelen met lijstjes etcetc maar kijk eens op de site van je kraamzorg daar is vast een goede lijst verkrijgbaar. Of op deze site anders in week 36 van Babybites.nl ook een goede lijst.
succes en heel veel plezier met jullie aankopen:) SHOPPEN!!!
groetjes
 
Ik heb van prenatal, kraamzorgbureau, en deze website de 3 lijsten naast elkaar gelegd en mijn nicht die inmiddels 2x moeder is een beetje om advies gevraagd en naar mijn eigen gevoel geluisterd.

 
Nog even een reactie op de luieremmer; hier al vijf jaar onmisbaar...heb hem op de badkamer staan en is zo een van sangenic waar de luiers per stuk in plastic verpakt worden..heb nog nooit wat geroken echt ideaal vind ik (ook voor kraam- en maandverband). Maar goed, zo zie je maar weer dat iedereen dat anders ervaart haha!
succes! Liefs, mvtwee
 
Terug
Bovenaan