Wat moet je allemaal kopen?

Van het kraambureau krijg je een lijst... of je kunt m daar opvragen. Die lijst is niet gericht op de commeciele kant maar puur op wat echt nodig is. Als je dat allemaal in huis hebt weet je dat je genoeg hebt. De lijsten uit de winkels zijn vaak gericht op verkoop en er staan echt nutteloze dingen op. Laat je dus niets wijsmaken door winkels!

Wat wel handig is:
* 3 pakken luiers en voldoende luierdoekjes op voorraad... die luiers/pampers vliegen de eerste dagen er door heen. En de meconium is bijna niet van de billen te poetsen, dus die doekjes zijn zo weer op.
* flesvoeding en een fles, voor als de borstvoeding toch niet lukt (weet natuurlijk niet of je bv gaat geven).. avent of difrax zou ik aanbevelen
* badolie van Zwitsal, want baby's hebben vaak een droge huid en dit is fijn spul.
* voorraadje badspullen: shampoo, wasgel ed...


 
Hoi!

Ik had bij babydump een brochure besteld en daar zit een handige uitneembare lijst in. Die gebruik ik nu. Heb 'm even gecontroleerd met wat mijn kraamzorg aangaf en dat klopte redelijk!

Succes!
Ik ben inmiddels bijna 17 weken zwanger en heb inmiddels alleen de babykamer, box, kinderwagen en autostoel besteld. Dat was op één dag geklaard. Maar heb nog geen rompertje in huis. Ik weet niet. Iets houd mij steeds tegen. Alleen wat, dat ben ik nog niet achter

Succes
 
louise dat heb ik ook.. de meubels en materialen heb ik wel..maar luiers kopen, pakjes, kleertjes flesjes etc..iets houdt me tegen.. Gelukkig hebben we ook nog wel even.
 
Ik heb ook de lijst van het kraamzorgbureau, prenatal en zo langs elkaar gelegd en toen ben ik eerst gaan strepen. De dingen eraf gehaald waar ik echt het nut niet van in zag (bijvoorbeeld 3! dekentjes, ik heb 1 dekentje gekocht en 3 lakentjes. Het dekentje gaat in de was, in de droger en ligt er dezelfde dag weer op en anders heb ik nog een "nood"dekentje van mijn moeder. Ik heb het nog nooit nodig gehad!) en vervolgens aan de shop gegaan. Het is vaak ook een kwestie van wat je zelf prettig denkt te vinden.

Ik zou wel gaan voor een relatief "kleine" basis. Ikzelf vond het prettiger om minder te hebben en dat later bij te halen als ik het nodig had, dan om dingen onnodig in mijn kast te hebben liggen. Het is ook allemaal zó gehaald.

Zeker dingen als een kinderstoel heb je eigenlijk pas later nodig en het is veel fijner om zoiets uit te zoeken als je het meteen in gebruik kan nemen.
 
Staan ook op de lijst van de VK wel dingen die niet echt nodig zijn. Net als die navelbandjes worden tegenwoordig niet meer gebruikt.

Wat iedereen hier al zegt is ook een btje gevoel he.
Zo hebben wij in alles kamers ingebouwde kledingkasten ( oude rotterdamse huizen hebben dit vaker) Kan dan nu wel een kleding kastje bij de babykamer kopen maar scheelt zo veel ruimte.
 
Terug
Bovenaan