Wat na 6 rondes Clomid?

Hallo allemaal,

Zijn hier mensen die 6 rondes Clomid hebben gehad? En wat kwam er bij jullie na?
Ik ga dit weekend aan ronde 5 beginnen en weet dat ik volgens mij gyn (en de bijsluiter) maar 6 rondes mag hebben. Zit me nu alleen ineens af te vragen wat daarna dat komt. Want stel dat ik moet stoppen met Clomid... dan heb ik toch iets anders nodig om een normale eisprong te hebben...

Ik weet dat het bij iedereen anders kan lopen, maar zou toch eens verhalen van jullie horen zodat ik een beetje een indicatie heb van de mogelijkheden.

Bedankt alvast!

X Cin

Hallo

Ik slik de clomid wel langer dan 6 rondes.
Nu vanaf november en ik ga het tot en met september
slikken. Ben ik dan nog niet zwanger dan gaan we verder
met behandelen.
Volgens de gyn mag je het gewoon langer slikken, maar als het langer
duurt krijg je wel meer controle.
Tenminste zo gaat het bij mij
Ik hoop dat ik snel zwanger ben het duurt al zo lang!!!!!!!
succes en ik hoop dat je er wat aan hebt

hoi hoi!

Bij mij was het zo dat ik eerst 12 rondes clomid moest slikken (want ..% is zwanger na een jaar van goede eisprongen) en daarna starten met IUI.
IUI 6 x en dan 3 x IVF/ICSI
Je kan al wel vast vragen om een HSG onderzoek als je die nog niet gehad hebt.

Veel succes!
Liefs Nicole

ohja, vergeet ik nog te zeggen.... Bij mij in de bijsluiter stond ook dat je clomid maar maximaal 6 maanden achtereen mag gebruiken. Ik denk dat als je goed onder controle wordt gehouden door de gyn dat dit dus gewoon verlengd kan worden.

Hoi Cin,
Ook ik slik Clomid nu al meer dan een jaar. Eerst  6 maanden, toen  drie maanden clomid  +  follikelmetingen.  En  daarna  2 ronden  met Clomid + follikelmeting + Pregnyl.
De afspraak voor  HSG was  al gemaakt  maar dat was niet meer nodig.
Ik was namelijk zwanger met de 2e poging clomid+fm+pregnyl!!
Helaas ben ik bij 7 weken toch gaan vloeien, een vroege miskraam  
Ik weet nu in ieder geval na al die tijd wel dat het bij mij  gelukkig  kan.
Nu gaan we weer verder en over  2/3 weken begin ik weer met Clomid.  
Als er verder geen 'problemen' gevonden worden slikken wel meer vrouwen volgens mij langere tijd Clomid. Die waarschuwing in de bijsluiter heb ik ook gelezen, ik denk dat dat er uit  voorzorg in staat.
Hopelijk hoeft het bij ons allemaal niet al te lang meer te duren voordat we stralend zwanger zijn! Sterkte en veel succes!
Liefs, Amber

Bedankt voor jullie reacties! Ik hoop natuurlijk dat ik ergens in de komende 2 rondes zwanger word want dan hoeven we er niet eens aan te denken. Het is al een keer gelukt met Clomid alleen helaas ook al weer fout gegaan.

Maar wel fijn om te weten dat er dus wel soepel mee omgegaan wordt met die 6 maanden. Ik schrok daar een beetje van!

X Cindy

hoi hoi,

Ik slik inmioddels al 22 maanden clomid..... Na iedere 6 maanden raden ze een pauze van 2 maanden aan is mij verteld, om te voorkomen dat je lichaam resistent wordt voor de clomid en je dus geen eisprong meer krigt.

Ik krig bij 50mg een goede eisprong, maar helaas nog geen goede zwangerschap (3x miskraam gehad) Wij willen nu ook wel echt verder met een volgende stap hoor, maar het beleid i ons ziekenhuis is dat ze pas verder behandelen na 24 goede eisprongen, mits er geen andere afwijkende factoren worden gevonden natuurlijk, zoals slechte zaadkwaliteit oid.

gr Mickey

Hallo Allemaal,

Ik lees dat er een heleboel Clomid gebruikers onder ons zijn!

Nou ben ik wel benieuwd hoe dit bij jullie gaat.
Hebben jullie veel last van de bijwerkingen?? En hoeveel mg gebruiken jullie.
Ik ga de tweede maand in en nu naar 2x 50 mg per dag.

Hoe vaak hebben jullie controle en een meting?

Een heleboel vragen....

Ik hoor graag van jullie!

Allemaal veel suc6 met zwanger worden!!!

Liefs Suzanne

Terug
Bovenaan