Wat neem je allemaal mee naar het ziekenhuis voor bevalling?

Hey allemaal,

Nu dat het bij mij nog maar negen weken zal duren was ik aan het denken aan welke spullen je best meeneemt naar het ziekenhuis,voor de baby dan en voor mezelf...
Ik zal een geplande keizersnede krijgen en normaal 26 oktober maar ik zet de zak liever als iets eerder klaar,je weet maar nooit dat ik weeen krijg of zo en het allemaal vroeger zou zijn  he.
En als ik dan ineens naar het ziekenhuis moet,ik zie men moeder niet de zak maken want ze weet toch nooit wat ik allemaal bedoel :)
Nu weet ik dus totaal niet wat ik moet meenemen he.
Kleertjes voor de baby dat wel en best mss een paar in maat 50 en dan ook 56 want ja als ze wat groter is dan verwacht...
Fopspenen neem ik ook mee,maar moeten we bv ook wat pampers van onszelf meenemen of bv slabbetjes en flessen?
Of gebruik je dat dan even van daar?
Voor mezelf voor de bevalling zelf zal ik toch zo een kleed aankrijgen dus daar moet ik dan niet echt naar kijken he.
Maar hoeveel kleertjes hebben jullie meegenomen,kousjes en mutsjes en rompertjes en zo dan?
Handdoekjes en zo moeten die ook zelf meegenomen worden?
Moest iemand hier dus een lijstje van hebben wat je zeker niet mag vergeten mogen jullie het altijd zeggen want zou echt wel handig zijn hoor.
Bedankt he...
Liefs orchideke

hallo

ik ben 4 jaar geleden in het ziekenhuis bevallen van onze eerste
ik had voor de kleine niet veel meegeneomen ze hebben in het ziekenhuis rompertjes en zo maar neem wel 1 op 2 pakjes mee voor het geval
verder hoef je niks mee te nemen van luiers die hebben ze daar ook handoeken
het is makkelijk om een luiertas wel klaar te maken om te gebruiken als je naar huis mag
ik had zelf pas kleertjes mee genomen toen ik hoorde dat onze dochter naar huis mocht
maar je kan ook invormeren bij het ziekenhuis wat je bij moet hebben

groetjes   evelien

Hoi!

Ik ben 3,5 jaar geleden in het ziekenhuis bevallen met een spoedkeizersnede. Wat ik mee had voor de baby: rompertjes, kleertjes, mutsje, sokjes, jasje. Alleen na de bevalling had Justin een pakje aan van het ziekenhuis maar zodra ik op de kamer was en bij de tas met kleertjes kon hebben we hem een pakje van ons zelf aan gedaan. Wij konden geen rompertjes van het ziekenhuis gebruiken. Verzorgingsproducten hebben ze daar wel (in ons geval Zwitsal) en luiers ook. Hydrofielluiers etc. ook. Het belangrijkste is wat je mee neemt voor jezelf: fijn douchespul voor als je een paar dagen na de bevalling voor het eerst weer mag douchen, evt. eigen ondergoed (grote onderbroeken, geen strings natuurlijk ivm vloeien of kleine onderbroeken), een paar lekkere nachthemden of bigshirts voor in bed, zwangerschapsbh's. Voor als je uit bed mag een joggingbroek en wat shirts, sokken, sloffen (anders moet je naar de wc/douche op blote voeten en dat raden ze af ivm bacteriën. Op sokken mocht niet ivm het feit dat je al moeilijk vooruit komt en dan makkelijk kan vallen op de gladde vloer. Toillettas met spulletjes zoals tandpasta, tandenborstel, deo, borstel, lekker luchtje etc. Tel .nr's van mensen die je wil bellen na de bevalling. Evt. wat geld om bijv. een tv-kaart te kunnen kopen of voor een tel. kaart. (je mag bellen op de kraamafdeling, ook mobiel). Verder een boek, tijdschriften, andere dingen om jezelf mee te vermaken als je niet slaapt of visite hebt. Lader voor je mobiel.

Dat was het wel een beetje. Iemand verder nog aanvullingen?

Groetjes Patricia

PS. Veel geluk alvast!

Hoi ,

ook bij ons zal het nog even duren, maar omdat we een tweeling verwachten, ben ik ook zachtjesaan bezig met de tas.
Denk wel aan je toiletspullen
Een schoon nachthemd( voor als je bevallen bent, zeker na de keizersnee)
badslippers, ochtendjas?

Succes  

Groetjes Miranda 28w+5d

Hallo,

Zelf ben ik 29 juli in het ziekenhuis van een zoon bevallen. Ik had het volgende mee:
Kleertjes voor de baby, rombertje pakje en mutsje.
Voor me zelf schone kleren,slippers  en wat spullen om me later mee op te kunnen frissen. Een lang t-shirt is wel fijn, anders loop je een beetje voor schut als je later na de bevalling naar de wc moet, je krijgt een (soortvan) onderbroek met grote verband aan in het ziekenhuis. Je krijg tijdens de bevalling ook geen shirt van het ziekenhuis.

tijdens de bevalling heb ik trouwens ook 2x mijn man onder gespuugd.....
Het hoeft niet maar, maar het kan dus gebeuren. gelukkig woonde zijn broer dicht bij het ziekenhuis, anders had hij alleen in zijn broek naar huis gemoeten haha.

Verder moet je de maxicosi niet vergeten voor de terug reis naar huis.

Al vast veel succes!!

Ik ben 1 juni bevallen van mijn dochtertje in het zh.

Ik had dan wel geen ks. Shirt krijg je idd NIET van het zh.

Wel krijg je een intake gesprek voor de bevalling en ook folders waarin staat wat je mee moet nemen ;)

xxx Nienke

ja het scheelt nogal of je "even" in het ziekenhuis bevalt op natuurlijke wijze of je moet een KS ondergaan of in het ziekenhuis blijven met wat je moet meenemen, als je moet blijven neem je natuurlijk veel meer mee als dat je alleen bevalt in het ziekenhuis.

Voor het normale bevallen hebben ze goede lijstjes op internet maar als je langer moet blijven moet je toch even incalculeren, en inderdaad een verschoninkje voor je man/vriend is ook prettig!

Terug
Bovenaan