Wat nemen jullie mee in het koffertje?

Zoals hierboven al staat: wat nemen jullie mee in het koffertje?

Ik weet het allemaal niet meer. Als ik nu een lijst zou maken dan zou het een flinke koffer worden. Vorige keer had ik me er niet zo druk om gemaakt. Had toen alleen verkeerde kleding voor mezelf meegenomen.

Ik was gewoon benieuwd wat jullie meenemen.

Ha! Er zijn standaard lijstjes voor. Bij mij op de verloskundigesite staat er één. Ik geloof dat er 2 setjes kleding op staan, kleertjes voor de baby+ jasje en/of wikkeldoek en fototoestel. En dan natuurlijk de maxicosi, al zal die niet in je koffertje passen!

Ik heb in de koffer.... een pyama/huispak voor mij, voor het geval dat ik moet blijven, tandenborstel/tandpasta, haarborstel, schoon setje kleren voor mij, ze adviseren een extra paar sokken ivm koude voeten! Setje kleren voor de kleine, rompertje, mutsje en jasje en dan idd de maxicosi!

Moet je door omstandigheden langer moeten blijven dan kan je partner thuis altijd nog wat spullen halen dus heb echt de spullen voor echt alleen de bevallingsdag!

Vorige keer ook wat hierboven al genoemd is en dat nemen we nu weer mee. Outfit voor mij en uk, toiletspullen, wikkeldoek en een maxi cosi.
Daarnaast natuurlijk fototoestel/filmcamera en een fles prosecco...hahaha. Die fles zijn we de vorige keer vergeten, maar wil nu wel even proosten als de kleine er is. Vorige keer overhaast naar het zh gegaan en fles in de koelkast laten staan. Dit keer vast in de tas stoppen en daar koud zetten ;-).

Ik heb ook iets lekkers voor na de bevalling erin gedaan. (pakje van 2 stroopwafels ;) ) en heb voor de bevalling zelf ook een sportdrankje. Ik moet bevallen in het ziekenhuis namelijk. Ik heb 4 setjes baby kleding, ook omdat ik tenminste 1 nachtje moet blijven.. en baby's poepen en plassen soms er nog wel eens wat vies. Voor mij een schone zet kleding voor als ik weer naar huis ga. Een magazine om even mijn gedachten te legen. Ik heb ook mijn eigen kolf, heb ik liever. En borstpads.. Voedingsbh..

Oh en niet alleen voor je zelf een koffer klaar zetten maar ook voor evt eerdere kindjes die je hebt. Die moeten soms ook even ergens anders heen.

Druivensuiker voor wat extra energie tijdens de bevalling. Ook goed voor partner als ie even niet lekker wordt. Verschillende maat kleertjes voor de kleine. Nacht en gewonekleding voor mezelf, toiletspulletjes. Camera ed. Maxicosi en omslagdoek. En voor m'n vriend leesvoer, wat lekkers en drinken.

Terug
Bovenaan