wat nu?? wie kan ons helpen!!!!

hoi,

Toen zwanger worden bij ons niet lukte bleek ook dat het zaad heel slecht en weinig was. Mijn vriend is toen meteen gestopt met alcohol drinken. soms nog wel 1 glaasje maar meer niet. Toen is hij extra vitamine gaan slikken en weide katoenen boxershorts gaan dragen. Daarna werd het zaad echt stukker beter. ipv icsi konden we toen ivf gaan doen.
Vreemd dat je vriend niet minder is gaan roken en drinken. Je moet wel samen aan een kindje toe zijn en de vraag is of hij daar wel aan toe is. Ik zal dit hem ten discussie stellen als ik jou was anders zou de hele kinderwens je kunnen gaan opbreken. Als je hem nu verweit dat jij de behandelingen moeten ondergaan hoe zul je straks dan zijn tijdens de behandelingen??

succes
Marielle

Hallo,

Zit zelf niet in dezelfde situatie. Maar mijn 2 beste vriendinnen wel en dat volg ik van kortbij.

Mijn ene vriendin wist al op voorhand dat ze via het ziekenhuis zou moeten proberen zwanger te worden. En is dus ook direct aan die weg begonnen, zonder vooraf proberen zwanger te worden. Heeft ondertussen dochtertje van 2jaar en net zwanger van 2de.

Mijn andere vriendin is net begonnen met eerste behandeling voor IVF (snuiven en spuiten voor rijpen eitjes). Zij heeft er bijna 2jaar opzitten van proberen zwanger te worden. Was een heel frustrerende tijd voor haar. Eerst gewoon proberen en afwachten, na ongeveer 1 jaar toch eens gaan aankloppen bij gyn. Maar die vond het nog vroeg, dus verder proberen. Na aandringen toch begonnen met enkele tests (zaad, eierstokken,...). En nu eindelijk echt gestart met het serieuze werk. Ik hoop  op een berichtje in het komende jaar, één van blijdschap en een grote wens die in vervulling mag gaan.  

Ik kan niet zeggen  dat ik weet  hoe je je voelt, maar heb van dichtbij de blijdschap en wanhoop meegemaakt.  Veel sterkte en hopelijk krijgen we van jou ook een berichtje van blijdschap en vervulde wens.

En praat erover. Mijn vriendinnen mogen mij steeds bellen. Ik ben dan wel geen arts of gyn, maar dan is het er toch eens uit. En dat doet hun best wel deugd.

Groetjes Veerle

PS. Moet dit even kwijt. Weet  van vorige week dat mijn zusje zwanger is.Maar kreeg toen ook te horen dat ze eigenlijk al een  miskraam had  gehad eind vorig jaar  (2007). Was toch best een schokje.  Ben wel blij dat ze het mij gezegd heeft. Want had  eind vorig jaar wel het gevoel dat mijn zusje wel eens bezig kon zijn met  proberen zwanger te worden.  

Doei

Hoi,

Na 8x iui en 3x ivf ben ik sponaan zwanger geraakt. Mijn man heeft heel slecht zaad maar zo zie je de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Succes en sterkte met alles. Groeten pinklady

Terug
Bovenaan