Wat nu...?

<p>Hallo allemaal, </p><p>Even een update van wat ik eerder al had geschreven. </p><p>Op 1-10-19 heb ik 2 testen gedaan (ik dacht, als ik er 2 doe van verschillend merk en ze allebei positief zijn dan ben ik zeker wel zwanger) de eerste was positief, die erna negatief. Toen heb ik 2 dagen gewacht en nog een test gedaan weer negatief... nog steeds geen menstruatie en steken in mijn buik, obstipatie en pijnlijke borsten. Vanochtend weer een test gedaan (weer een ander merk) en weer hartstikke negatief.</p><p>Ik word er behoorlijk onzeker door, ik voel van alles waardoor het lijkt dat ik zwanger ben, waarom was de eerste test positief? Waarom de 3 erna negatief? En waarom nog steeds geen menstruatie? (+- 6 dagen overtijd) </p><p>Heeft iemand tips om hiermee om te gaan en wat denken jullie dat het eventueel wel kan zijn als ik niet zwanger ben?</p><p>Alvast bedankt!</p><p> </p>

Kan je de ene test die positief was nog een keer kopen?
Elk merk test is toch iets anders, ze zijn niet allemaal even gevoelig. Als je exact dezelfde hebt is die misschien wel positief?
Of er is helaas toch nog iets fout gegaan en je wordt vanzelf ongesteld.. Stress kan er ook voor zorgen dat dat langer dan normaal duurt.

Ik zou gewoon afwachten nu, maar die test die je gebruikt hebt zou ik persoonlijk niet meer kopen. Je hebt nu al 3 maanden op rij positief getest waarna je ongesteld werd, kan natuurlijk dat het dan nog elke maand mis ging maar ik zou die test nu gewoon niet meer vertrouwen..

Het kan een vroege miskraam zijn. Dan is de zwangerschap helaas afgebroken en kan het inderdaad wel zo zijn dat je toch even 1 positieve test ertussen had. Helaas heeft het dan alleen niet doorgezet. Dit komt helaas erg vaak voor.
Het kan ook zo zijn dat je een indroogstreepje had en het dus geen positieve test was. Er zijn vrouwen die pas heel laat hcg aanmaken. Pas ruim nadat ze overtijd zijn hebben ze een positieve test in handen. Ik zou nog een weekje afwachten en als je menstruatie dan nog niet doorzet eens contact opnemen met de huisarts of een verloskundige.
Eens kijken of zij bijvoorbeeld een bloedtest kunnen doen of zelfs binnenkort eens een echo. Ik heb met 6 weken en 3 dagen een echo gehad waarop alles netjes te zien was dus bij jou zal er rond die periode ook een echo gedaan kunnen worden om te zien of er iets zit. Ook wanneer het dus niet goed zit en het niet vanzelf op gang komt. Dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent. 

Lastig zeg, ik zou het ook nog een weekje afwachten en dan even je huisarts bellen. Ik heb ook ooit eens een cyclus van 54 dagen gehad, toen mocht ik bloedprikken. Dat was negatief en vlak erna werd ik ongesteld. 
En jeetje lalalauralala, dat is wel vaak zeg! Ik heb nu 3x met de kruidvat 2v5 gehad dat ik positief teste, en ook echt wel een duidelijke streep (kan je volgens mij terugvinden onder mijn naam bij gestarte onderwerpen). Maar ik hou het maar op een vroege mk, want vals positief kan eigenlijk bijna niet toch? 
Had jij ook echt een duidelijke streep? 

Gebruiker heb je ook een eisprong gemeten of gevonden vorige maand?
als je kijkt bij de gestarte berichten van deze gebruiker zie je bij alle 3 de maanden dezelfde test gebruikt positief en toch niet zwanger. Ik ken deze test ook niet maar zou het niet meer vertrouwen na 3x. Het streepje van deze maand was naar mijn inzicht ook een vreemd half streepje.
maar als je het niet vertrouwd zou ik bloed laten prikken dan weet je het zeker, je kunt ook schijnzwanger zijn en klachten hebben vaak als het bevestigd is dat je niet zwanger bent komt ee menstruatie vanzelf. Succes meis

Nu je het zegt wilkindje, allemaal dezelfde soort berichten en met dezelfde testen. Die zou ik dus sowieso niet meer vertrouwen nee ;) 

Terug
Bovenaan