Wat nu

Van hrte gefeliciteerd! En ik kan me heel goed voorstellen dat je gevoelens alle kanten op gaan!
Toen ik net zwanger was wist ik ook echt niet goed hoe ik me moest voelen. Het bleef heel lang onwerkelijk en ook een beetje bang.. Nu gaat het echt beginnen! 
Ik hoop dat je er snel van kan genieten!

Jeetje wat een heftige situatie! Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, werd ook ik ook even doodsbenauwd. En mijn man en ik waren op dat moment bewust bezig om zwanger te worden. Ik kan me dus niet voorstellen hoe jij je moet voelen, vooral omdat je het boek al voor jezelf had afgesloten. 
Praat er goed over met anderen, misschien met de huisarts of een verloskundige? Die staan er buiten en die kunnen jullie misschien wel zelf helpen of wellicht helpen met doorverwijzen, mocht je er met je omgeving of met jezelf niet uitkomen.
Misschien zou je ook kunnen terug kijken waarom je vroeger kinderen wilde. Tien jaar proberen lijkt mij hartstikke heftig en houdt je niet zomaar vol. Die wens moet hartstikke groot geweest zijn. Probeer voor je zelf terug te halen waardoor je zo kon volhouden en kijk wat je daar nu bij voelt. Misschien helpt dat ook? 
Nog een laatste ding. Knap dat je zoveel bent afgevallen! Ook dat (dit vul ik even in), zal niet makkelijk zijn geweest. Waarschijnlijk heb je veel moeten vechten daarvoor en misschien heb je hiervoor grote veranderingen moeten maken in je leven. Als onzekerheid je weerhoudt kun je misschien terug kijken naar deze periode en de kracht die je hierin hebt getoond met vallen en opstaan, en nog steeds elke dag toont. Die verlies je namelijk niet zomaar en dan lijkt het mij dat je in de toekomst nog hartstikke veel kan bereiken als jij je tanden erin zet!

Ik snap je wel hoor. Bij mij was het ook een beetje zoals hierboven beschreven. bewust aan het proberen en was al vrij snel raak. Ik was ook niet heel blij, eerder geschrokken en onzeker. Kan ik het wel, wil ik het wel echt? Nu een mooie gezonde dochter van 10 maandjes en ben dolgelukkig.
Maar in jouw geval dus helemaal begrijpelijk dat je schrikt en het ook allemaal even niet meer weet... wat misschien ook meespeelt zijn je hormonen. Die gaan op dit moment ook alle kanten op. Onderschat de kracht van je hormonen niet ? 
In elk geval gefeliciteerd en laat het maar gewoon bezinken. Komt helemaal goed! 

Ik denk dat elke a.s moeder bang is dat ze er niks van bakt... En ik denk ook dat t niet zo gek is dat je er niet gelijk blij van werd. Een punt achter iets zetten betekent ook dat je Door gaat en het dus achter je laat. Maar laat je niet afschrikken Door die gevoelens. Het komt uiteindelijk goed, echt ! 

Dpudding , lief bericht 
Ik ben inmiddels al wat rustiger ?
Ik mag 2 juni bij verloskundige komen voor de eerste echo.Ik heb besloten te wachten tot die tijd.ik weet het alleen van de teste. En nog niet helemaal blij te zijn tot ik het zeg maar zelf heb gezien.voor nu vind ik het vooral allemaal heel spannend eng en nieuw. Ik heb het gister aan mijn moeder verteld en leek wel of de druk van de ketel was . Was ineens heel rustig .het is ook allemaal zo onwerkelijk. En ik denk dat ik er gewoon voor ga dit is waarschijnlijk mijn enigste kans. Het heeft miss zo moeten zijn . Ons leven is inmiddels helemaal op oorde.

Dames ,
Allemaal bedankt voor de berichten. Ik ben blij even mijn verhaal kwijt kon.ik heb het een beetje laten bezinken . Ik wacht de eerste echo af . En als dan alles goed is. Ga ik er voor ?ik zou het denk ook niet kunnen om het af te breken. Ik was gewoon even in shock?

Terug
Bovenaan