Hoi dames, nou dat was het dan.... Gisteren de curettage gehad en de ingreep zelf viel mij zoals de meesten van jullie al zeiden, echt 100% mee. Ik had me toch een beetje voorbereid op pijn en bloedverlies zoals toen ik van mijn zoontje beviel met een keizersnee. Nou dat was echt totaal niet het geval! Ik heb nu nog een beetje bloedverlies en een beurs gevoel maar niet erger dan bij een gemiddelde menstruatie.
Ben verdoofd dmv een ruggenprik en nog een slaapverwekkend spulletje waar de meeste mensen van in slaap vielen, ik dus niet.... Ze zeiden dat ze wel een hogere dosis konden geven als ik dat wilde maar ik werd al best relaxed van dat spul en was eigenlijk, gek genoeg, wel gezellig aan het kletsen met het personeel in de OK. Dus ik liet het gewoon zo en de ingreep zelf was echt zo voorbij.
Ik blijf zo'n ruggenprik wel een bizar iets vinden. Op een gegeven moment zag ik 2 benen opgetild worden en vroeg ik heel verbaasd: zijn dat mijn benen??? Heel bizar om gewoon niet te voelen dat je benen worden opgetild.
Na afloop nog 3 uurtjes bijgekomen op zaal en toen mocht ik alweer naar huis.
Het is alleen wel een vreemd idee dat het nu echt voorbij is... (dat was het natuurlijk al, maar dit is echt definitief). Ik heb hele wisselende gevoelens erbij. Kan het ene moment best een rustig gevoel van berusting hebben en er dan weer ineens ontzettend verdrietig van worden (als ik verhalen om me heen hoor van mensen die zwanger zijn en al een enooooorm dikke buik hebben bijvoorbeeld). Dan baal ik gewoon ontzettend en denk ik: waarom was dit nou nodig? Dit kindje was zo welkom!
Toch ben ik blij dat ik voor een curettage heb gekozen. Voor mij is dit echt de beste manier om het af te kunnen sluiten. Bovendien had ik ook nog geen enkel teken van mijn lichaam dat het weleens snel vanzelf zou kunnen komen (geen krampje of druppeltje bloedverlies).
Dames, bedankt voor de steun in ieder geval en jullie ervaringsverhalen hebben mij echt geholpen zodat ik beter wist wat me te wachten stond. Nu kan ik hopelijk weer verder. Jullie ook allemaal succes met alles!!!!